$
פרסום ושיווק

בחסות הקורונה והשמיים הסגורים: הצרכנים נוהרים לפאוור סנטרים

הרגלי הצריכה של הקונים בקיץ לא השתנו ועלו ביתר שאת, לנוכח מיליוני הישראלים שנשארו בארץ בחודשי הקיץ; לפי נתוני ריס, לצד צניחה בפדיונות בקניונים של 5.7% למ"ר בחודשים יולי ואוגוסט, ישנו זינוק של 13.5% בצריכה לחודשים הללו במרכזים הפתוחים

אורנה יפת 18:2102.09.20

חום חודש אוגוסט החזיר את הקונים לקניונים אבל אלה עדיין נוהרים בחסות הקורונה לפאוור סנטרים. הציבור הישראלי חזר לקנות בקניונים והוציא לא מעט כסף בקיץ הנוכחי, לנוכח מיליוני הישראלים שנשארו בארץ בחודשי הקיץ.

 

 

הגל השני של הקורונה שהיכה בקניונים בחודש יולי, נרגע בחודש אוגוסט, אך מה שלא השתנה הוא השינוי בהרגלי הצריכה של הקונים. אלה עברו לקנות בתקופת התפרצות נגיף הקורונה במרכזי הקניות הפתוחים ומגמת הצריכה במרכזים פתוחים נמשכת בעוצמה.

 

מרכז ביג בכרמיאל מרכז ביג בכרמיאל צילום: bigcenters.co.il

 

נתוני ריס מלמדים כי בחודש אוגוסט ירדו המכירות למ"ר בחנויות הממוקמות בקניונים הסגורים ב-1.15% ובסיכום חודשי הקיץ יולי ואוגוסט 2020 צנחו הפדיונות בקניונים ב-5.7%. כזכור, בחודש יולי 2020 צנחו הפדיונות בקניונים ב-17%, באחד החודשים הכי קשים של ענף הנדל"ן המסחרי, אך באוגוסט התמתנו הירידות ונראה כי הקניונים בדרך לתיקון.

 

לצד המשך הירידה בפדיונות הקניונים, הפאוור סנטרים זוכים לעדנה שלא הכירו טרום ימי הקורונה. מאז התפרצות המגפה הציבור מעדיף לבצע קניות במרכזי מסחר פתוחים, על אף שהקניונים שומרים על תנאי התו הסגול ומקפידים על ניקיון. נראה כי העובדה שהפאוור סנטרים נפתחו לפני הקניונים האזוריים בימים שלאחר הסגר, השפיעה על התודעה של הצרכנים, שהתרגלו לקנות בפאוור סנטרים.

 

עלייה של 16% בפדיונות למ"ר באוגוסט

 

תופעת המעבר לצריכה בפאוור סנטרים באה לידי ביטוי בעלייה חריגה של 16% בפדיונות למ"ר במרכזים הפתוחים, וזאת בחודש אוגוסט שאופיין בחלקו במזג אוויר שרבי. בסיכום החודשים יולי ואוגוסט רשמו הפאוור סנטרים עלייה של 13.5% במכירות למ"ר.

 

נתוני ריס מבוססים על בחינה של 2,600 חנויות זהות (חנויות שפעלו בתקופה מקבילה). על פי הנתונים, בממוצע ארצי, עלו הפדיונות בקניונים, ברחובות הערים ובפאוור סנטרים ביחד ב-5.3% בחודש אוגוסט וב-1.75% בסיכום יולי אוגוסט 2020.

 

חי גאליס מנכ"ל ביג חי גאליס מנכ"ל ביג

 

"השיא של הגל השני של הקורונה היה ביולי", מסביר חי גאליס מנכ"ל קניוני ביג. "לכן הפגיעה בקניונים היתה גבוהה בחודש שעבר, אבל הנתונים של אוגוסט טובים ומבהירים שההיסטריה לא היתה במקומה. הקניונים הגיעו למצב של כמעט איזון, וזה מוכיח שיש צריכה מוגברת בארץ. הישראלים נמצאים בארץ ומבזבזים בארץ ויוצאים למרכזי הקניות ולא קונים רק באונליין".

 

לדברי גאליס, "אם בחודשים כאלה שלאחר הסגר יש צריכה מוגברת, זה מוכיח שיש עוצמה למסחר הישראלי ושרוב הרשתות הישראליות ישרדו. הציבור מוציא את הכסף שלא הוציא על חו"ל ואולי זה גם בא על חשבון אתרים בינלאומיים. הציבור צורך ומרכזי הקניות חיים וכל התחזיות האפוקליפטיות שהיו במרץ ואפריל שכחו. ברור שיש עדיין אתגרים ולא הכל יהיה בוננזה, ויהיו חודשים לא פשוטים, בגלל מצב הכלכלה ומספר המובטלים, אבל לפי הפדיונות ביולי ואוגוסט, הפגיעה לא תהיה כזו שתרסק את הקניונים ואת רשתות המסחר. הטובים ימשיכו להתמודד והפחות טובים ישתפרו או שיעלמו. גם היום יש רשתות וקניונים שעדיין מציגים ירידה של 20% בפדיונות אבל לצידם יש כאלה שעלו ב-20%".

 

העיר שנהנתה משגשוג בחודשי הקיץ היא אילת שכן לאור סגירת השמיים, נפשו הישראלים בעיר הדרומית והוציאו אלפי שקלים על קניות בעיר. נתונים ריס מראים כי קניון ביג אילת נהנה באוגוסט מעלייה של 13.7% במכירות למ"ר ואלה עמדו על 89 שקל למ"ר. קניון מול הים רשם באוגוסט מכירות של 190 שקל למ"ר – עליה של 6% ביחס לאוגוסט שנה שעברה.

 

אבל לא רק באילת נרשמה חגיגת קניות באוגוסט. בביג פאשן אשדוד עלו המכירות ב-15%, בביג בית שמש בכ-25.8%, בעופר בילו סנטר ב-19%, בעופר אדומים ב-15.4%, בחוצות המפרץ ב-13% ובקניונים של עזריאלי בחיפה וברמלה עלו הפדיונות ב-10%.

x