$
פרסום ושיווק

טמפו: צניחה של 30% ברווח הנקי ברבעון השני - ל-17 מיליון שקל

חברת המשקאות נפגעה מהנחיות הממשלה בשל הקורונה - ובעיקר מסגירת בתי הקפה, המסעדות ואולמות האירועים; היקף המכירות של הקבוצה ברבעון השני הצטמצם ב-18% ביחס לרבעון המקביל, והסתכם ב-315.6 מיליון שקל - ירידה מתונה יותר מזו שצפתה החברה

אורנה יפת 17:4827.08.20

חברת המשקאות טמפו, אחת השחקניות החזקות בשוק הקר הכולל מסעדות וברים, הושפעה לשלילה מיישום הנחיות הממשלה נוכח התפשטות נגיף הקורונה. לסגירת בתי הקפה והמסעדות וכן סגירת אולמות התרבות והפנאי, היתה השפעה גדולה על פעילות הקבוצה, וגם אי הודאות המתמשכת לא תורמת לטמפו, אך הירידה במכירות היתה נמוכה ממה שצפתה החברה.

 

משקאות של טמפו משקאות של טמפו צילום: אתר החברה

 

באפריל האחרון דיווחה טמפו כי היא צופה ירידה של 30% במכירות הרבעון השני ביחס לרבעון מקביל, אך התוצאות הכספיות שפירסמה היום (ה') מעידות על ירידה מתונה יותר, של 18%. טמפו אף צופה שהירידה במכירות הרבעון השלישי תהיה קטנה יותר מהקיטון שחוותה ברבעון השני. הפסימיות שאיפיינה את חברת המשקאות ברבעון הראשון של השנה, התהפכה באופטימיות שנובעת מהפעילות שלה בחודשי הקיץ החמים, יולי ואוגוסט. היקף המכירות של הקבוצה ברבעון השני הצטמצם ב-18% ביחס לרבעון השני לשנת 2019, והסתכם בכ-315.6 מיליון שקל, ובחציון הראשון של השנה ירדו המכירות ב-9% ועמדו על 648.7 מיליון שקל.

 

טמפו עוסקת בייצור ובשיווק משקאות לא אלכוהוליים (משקאות קלים), משקאות אלכוהוליים ויינות ברקן, ומושפעת מעונתיות. עיקר הפעילות שלה מתבצעת בעונה החמה, הכוללת את הרבעונים אפריל עד יוני ויולי עד ספטמבר.

 

בשורה התחתונה, הפגיעה של משבר הקורונה בטמפו באה לידי ביטוי בצניחה של 30% ברווח הנקי שעמד בסיכום הרבעון השני על 17 מיליון שקל. מכירות מגזר האלכוהול נשחקו ב-20% והסתכמו ב-126 מיליון שקל, וגם מגזרי המשקאות הקלים והיין ספגו פגיעה, על אף המכירות המוגברות של רשתות השיווק מאז תחילת משבר הקורונה. מכירות המשקאות הקלים של טמפו נשחקו ב-12% ל- 158 מיליון שקל, ומכירות יינות ברקן צנחו ב-30% ל-31.7 מיליון שקל.

 

החברה נקטה במספר אמצעים על מנת למזער את נזקי המשבר. בין היתר הוצאו לחל"ת כ-300 מתוך 1,300 עובדי הקבוצה - כאשר מרביתם הוחזרו לעבודה בתחילת חודש יוני. במקביל, באפריל ובמאי עברו רוב עובדי החברה (שלא יצאו לחל"ת) למתכונת עבודה של ארבעה ימים בשבוע והנהלת החברה הועסקה במתכונת של שבוע עבודה מלא, אך שכר חברי ההנהלה הופחת ב-20%. דמי הניהול המשולמים לבכירי החברה הופחתו ב-25%, ובנוסף החליט דירקטוריון החברה שלא לחלק בשלב זה דיבידנד לבעלי המניות.

 

טמפו חשופה לסיכוני גבייה מוגברים בשל סגירת עסקים רבים בענף הברים והמסעדות. החברה העמידה אשראי נרחב לתמיכה בלקוחות שלה, ועדיין לא קיבלה את כל התשלומים מהלקוחות. בשל חובות שטרם גבתה מבעלי ברים ומסעדות, כללה טמפו במחצית הראשונה של השנה הפרשה לחובות מסופקים, שהגדילה את הוצאות הנהלה וכלליות ל-43 מיליון שקל (7% מההכנסות) לעומת 41 מיליון שקל (6% מההכנסות) במחצית הראשונה של 2019.
x