שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

קיפאון מוחלט ברשתות השיווק: עלייה של 0.5% בלבד בפדיונות ב-2019

בפילוח של רשתות המזון בלבד נרשמה עלייה זניחה של 0.3% בפדיון השנתי - לעומת 3% בשנת 2018; ברשתות הטקסטיל וההלבשה נרשמה ירידה בפדיון של 1.2%

בילי פרנקל 13:0026.02.20

סך הפדיון של רשתות השיווק גדל במהלך 2019 ב-0.5% בלבד - קצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשנת 2018 ועמד על 2.6%; כך עולה מנתונים שמפרסמת היום (ד') הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס).

 

  צילום: אוראל כהן

 

הסקר בוחן את פדיון הרשתות שמחזיקות בשלוש חניות לפחות, המוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר, כולל מזון. בפילוח של רשתות המזון בלבד נרשמה עלייה בפדיון של 0.3%, לעומת עלייה של 3% בשנת 2018.

 

כמו כן, נרשם גידול של 4.4% בהיקף הפדיון בסעיף שונות, הכולל מוצרי קוסמטיקה, תרופות, צעצועים, ספרים, ציוד משרדי ואופטיקה; לעומת זאת, ברשתות הטקסטיל וההלבשה נרשמה ירידה של 1.2% וברשתות המשווקות מוצרים בני קיימה נרשמה ירידה של 4.2%.

 

בבחינת שלושת החודשים - נובמבר 2019 עד ינואר 2020 - סך כל פדיון רשתות השיווק טיפס ב-2.6% בחישוב שנתי, קצב עלייה נמוך מזה שנרשם בשלושת החודשים שקדמו להם (אוגוסט-אוקטובר) ועמד 3.2%. בפדיון רשתות המזון נרשמה בתקופה זו עלייה של חצי אחוז (כולל ממכירת חומרי ניקוי), לעומת עליה של 2% בחודשים אוגוסט עד אוקטובר 2019.

x