$
פרסום ושיווק

מכירות שוק המזון צמחו בינואר ב־1.4% בחישוב שנתי

לפי נתוני סטורנקסט, בחודש החולף צמח שוק מוצרי הצריכה ב־1.2% בלבד ביחס לתקופה המקבילה, ומכירותיו הסתכמו ב־4 מיליארד שקל. ניתן להעריך כי לכניסת רפורמת סימון המזון המזיק בחודש שעבר היתה השפעה שלילית על צריכת משקאות ממותקים - הקטגוריה שגררה את השוק כלפי מטה

נורית קדוש 06:5705.02.20

שוק מוצרי הצריכה פותח את 2020 בצליעה. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי “כלכליסט” עולה כי בינואר צמח שוק מוצרי הצריכה ב־1.2% בלבד ביחס לתקופה המקבילה, ומכירותיו הסתכמו ב־4 מיליארד שקל. מדבר בשיעור צמיחה נמוך מזה של האוכלוסייה (2.2%), ולכן נחשב כירידה ריאלית.

 

מי שגררה את השוק כלפי מטה היתה קטגוריית המשקאות שמכירותיה עלו ב־0.2% בלבד והסתכמו ב־337.6 מיליון שקל. ניתן להעריך כי לכניסת רפורמת סימון המזון המזיק בחודש שעבר היתה השפעה שלילית על צריכת משקאות ממותקים. מכירות המזון, שהושפעו גם הן מסימון המזון המזיק, צמחו ב־1.4% והסתכמו ב־2.96 מיליארד שקל.

 

 צילום: אוראל כהן

 

בתחום הנון פוד, מכירות קטגוריית המוצרים לבית עלו ב־1.6% והסתכמו ב־310 מיליון שקל. זאת למרות העלייה במודעות לנזקים הסביבתיים שגורמים המוצרים החד־פעמיים, שמהווים את ליבת הקטגוריה. מכירות מוצרי הטיפוח צמחו ב־1.1% בלבד ל־395 מיליון שקל.

 

הקיפאון בשוק עלול, על פי הערכות, אף להחריף כשיצרני המזון ישלימו את החלפת האריזות במלואן לכאלה הנושאות את הסימון האדום. מדובר במגמה שנמשכת עוד מ־2019. מכירות שוק מוצרי הצריכה ב־2019 הסתכמו בצמיחה של 2.5%. בנטרול השפעות עליות המחירים שנרשמו לאורך השנה, עמדה הצמיחה הריאלית על 1.3% בלבד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x