$
פרסום ושיווק

אתרי אי־קומרס צמצמו את עבודתם עם הדואר לאחר העיכובים במשלוחי הבלאק פריידיי

פלטפורמת USHOPS טענה להפסד של כ-3.5 מיליון שקל כתוצאה מהעיכובים ובחרה להפסיק לעבוד בבלעדיות עם הדואר לאחר 10 שנים; אתר מוצרי החשמל LastPrice טענו להפסדים כספיים ונזק תדמיתי עצום; הדואר: "המידע המתואר אינו מלא, בחלקו ישן ואף מטעה"

אורנה יפת 08:5011.02.20

בלאק פריידיי וחגי הקניות באינטרנט יצרו לא מעט עומסים במשלוחי החבילות שהוזמנו מחו”ל לישראל, וכעת נדמה כי הדואר משלם את המחיר.

 

ל”כלכליסט” נודע כי USHOPS, שמפעילה פלטפורמה לשילוח חבילות מארה”ב, בחרה להפסיק לעבוד בבלעדיות עם דואר ישראל לאחר עשר שנים

 

ההחלטה התקבלה לאחר שלפי הערכות, נגרם לה נזק של כ־3.5 מיליון שקל בעקבות עיכובים במשלוחים שהוזמנו דרכה מחו”ל בתקופת הבלאק פריידיי.

 

לקוחות של החברה שפנו ל”כלכליסט” דיווחו כי משלוחים התעכבו במשך שבועות רבים, והחברה פיצתה אותם בעלות המשלוח של החבילה. בשל כך החברה העבירה 60% מהפצת המשלוחים לבר הפצה והשאירה 40% מכמות המשלוחים בדואר. 

מנכ”ל הדואר דני גולדשטיין. עיכוב משמעותי בזמני המשלוחים מנכ”ל הדואר דני גולדשטיין. עיכוב משמעותי בזמני המשלוחים צילום: אוראל כהן

 

“החלטנו להוסיף חברת הפצה נוספת במטרה לייצר תחרות בין הספקים ברמת השירות”, אמר מנכ"ל USHOPS ירון בן אלי. גם אתר LastPrice, שמתמחה במוצרי חשמל, עבד עם דואר ישראל, ולאחר הבלאק פריידיי חבר למפיצים חלופיים כמו פליינג קרגו, צ’יטה ו־buzzr. לדברי המנכ”ל ליאור חמו, עשרות חבילות אבדו בדואר: “נגרם לנו נזק תדמיתי וכספי עצום”.

 

מהדואר נמסר: “החברה מברכת על כל תחרות. המידע המתואר מטעה שכן אותן חברות ממשיכות לפעול באמצעות דואר ישראל. בנוסף חברות אחרות שלא מצוינות התווספו והגדילו את היקפי פעילותן”.

x