$
פרסום ושיווק

שופרסל ממזגת לתוכה את Be - תכיר בהפסדי הפארם בהיקף של עד כ-45 מיליון שקל

חברת בי תחוסל ללא פירוק ורישומיה ימחקו מרשם החברות; המהלך יאפשר לרשת המזון לקזז את הפסדיה המעמיקים של רשת הפארם, אשר הסתכמו ב-9 החודשים האחרונים ב-40 מיליון שקל, מהכנסות לפני מס שופרסל

נורית קדוש 08:4318.12.19

למעלה משנתיים אחרי שרכשה את רשת ניו פארם והסבה אותה לרשת Be וחודש לאחר שהצהיר בשיחה עם כלכליסט על כוונתו להעמיק את הסינרגיה בין שופרסל לבי, ממזג איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל, את רשת הפארם ההפסדית לתוך שופרסל.

 

 

המהלך יאפשר לרשת המזון לקזז את הפסדיה המעמיקים של בי, שהסתכמו בתשעת החודשים הראשונים של השנה ב-40 מיליון שקל, מהכנסות לפני מס של שופרסל. בהתאם לתנאי המיזוג תקלוט שופרסל את פעילות בי, על כל התחייבויותיה, ללא מתן תמורה כלשהי וחברת בי תחוסל, ללא פירוק ותימחק מרישומי רשם החברות.

רשת בי Be של שופרסל רשת בי Be של שופרסל צילום: ערן גרנות

 

החברה קיבלה בשבוע שעבר את אישור רשות המסים לכך שהמיזוג פטור ממס ולכך שהפסדי בי, נכון למועד המיזוג, יותרו לקיזוז כנגד הכנסות שופרסל החל ממועד המיזוג, בהיקף שנתי שלא יעלה על 50% מגובה ההכנסה החייבת במס של שופרסל. - עד כ-45 מיליון שקל.

 

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל צילום: אוראל כהן

 

בשיחה עם כלכליסט עם פרסום הדו"חות לרבעון השלישי אמר אברכהן: "תחום הפארם קשה ואנחנו מתמודדים לשפר הסכמי סחר. אנחנו למעשה נכנסים לישורת האחרונה של מיקסום הסינרגיה בין Be לשופרסל, במסגרתה נחזק את היכולות המסחריות שלנו מול ספקים. הרווחיות בתחום הפארם ידועה ואנחנו משוכנעים שבשיתוף פעולה הדוק בין שתי הרשתות, אנחנו יכולים לשפר את התנאים והרווחיות שלנו ולהציג ברשת Be ברבעון הרביעי של השנה הבאה (2020) רווח".

 

אברכהן הסביר אז כי במסגרת המהלך למיקסום הסינרגיה בין הרשתות, נערכת שופרסל לחבר חלק מהפעילויות המטה של החברות במטרה לייעל את פעילות Be. ההערכה שלו הייתה כי מהלכי הסינרגיה יביאו בטווח הקצר לצמצום דרמטי של ההפסד כבר בשנה הבאה, שבסופה הרשת תעבור לרווח ומכירותיה יעמדו על כ-900 מיליון שקל בשנה.

  

איציק אברהכהן אמר היום, אחרי הרשמת מסרה את ההודעה על המיזוג, כי שופרסל תפעל להקמת מתחמי פארם של מותג Be בתוך סניפי רשת שופרסל. עוד אמר: "אנו מצויים בעיצומה של פעילות מואצת לביסוסה של רשת Be כרשת פארם מובילה בישראל, לאחר שנים ששוק זה נשלט על ידי שחקן יחיד. כבר היום, ניכר כי פעילות הרשת הביאה להגברת התחרות, להורדת מחירים ולשינויים שונים בשוק זה. מרגע רכישת הרשת ועד היום, שופרסל פועלת ליצירת סינרגיה מירבית בין פעילות שופרסל ופעילות רשת בי, תוך תמיכה מירבית של יחידות המטה בשופרסל בפעילות בי. בכוותנו להעצים את החיבור בין מותג Be לפעילות חברת שופרסל, ביחידות המטה, בלוגיסטיקה ובמערך הסניפים".

x