$
פרסום ושיווק

בגלל ההפסדים: אנג'ל מחסלת את העוגות

לכלכליסט נודע כי המאפייה הירושלמית במו"מ למכירת פעילות העוגות למאפיית שפיצר ברמת גן בסכום מוערך של 10–15 מיליון שקל

נורית קדוש 08:2304.09.19

מאפיית אנג'ל במו"מ מתקדם למכירת פעילות העוגות שלה למאפיית שפיצר מרמת גן, כך נודע ל"כלכליסט". על פי הערכות, שפיצר תשלם לאנג'ל 15–10 מיליון שקל על ציוד ייצור מתקדם, תנורים, חדרי תפיחה, מיקסרים ומקפיאים וחוזה שכירות עד 2028. על פי ההסכם בין השתיים, שפיצר תמכור עוגות לאנג'ל, המחזיקה בהסכמי שיווק לחברות שונות.

 

פעילות העוגות של אנג'ל מייצרת לה הפסד מתמשך, ובדו"חותיה למחצית הראשונה השנה ציינה החברה כי היא בוחנת דרכי פעולה חלופיות בתחום העוגות. פעילות זו הסבה לאנג'ל הפסד תפעולי של 6.4 מיליון שקל, על מכירות של 15 מיליון שקל. הפסד זה מתווסף להפסד תפעולי של 10.6 מיליון שקל בשנת 2018, אז הסתכמו מכירות התחום ב־34 מיליון שקל, ולהפסד תפעולי של 7.6 מיליון שקל ב־2017. ההכנסות מהעוגות ירדו בשנים האחרונות: ב־2018 הן צנחו ב־20%, וב־2017 צנחו ב־17%.

 

ירון אנג'ל ירון אנג'ל צילום: יח"צ

 

 

חברת המגדנייה של שפיצר, בבעלותו של יהודה שפיצר, בנו של מייסד החברה, פועלת ממפעל ברמת גן ומייצרת מאפים הנחשבים איכותיים, המשווקים למגוון רחב של חנויות ובתי עסק. החברה, שמכירותיה מוערכות בשוק ב־15 מיליון שקל בשנה, נערכה בשנה החולפת להעתיק את מפעלה לפתח תקווה ואף שכרה שטח, אלא שרכישת אנג'ל תאפשר לה לסגת מהתוכנית ולהעתיק את פעילותה למפעל בבית שמש.

 

אנג'ל, המנוהלת על ידי ירון אנג'ל, נכדו של מייסד החברה, פועלת בשלושה מגזרים: לחם, בו שולטת החברה לצד מאפית ברמן, דוידוביץ ודגנית, תחום העוגות ופעילות בארה"ב תחת מותג Angel's Bakery.

 

מאנג'ל לא נמסרה תגובה עד מועד סגירת העיתון.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x