$
פרסום ושיווק

בלעדי

שופרסל במו"מ לרכישת אמיגה משוק התקווה בת"א

לא מסתפקת בצרכנים: רשת המזון במגעים עם אמיגה, שלה אלפי לקוחות ־ חברות קייטרינג, מסעדות, מלונות, ומשרדי ממשלה ־ ומחזור גדול מ-100 מיליון שקל

נווית זומר 11:1627.08.19

רשת המזון הגדולה בישראל לא מסתפקת בצרכן הסופי, ופועלת להתרחב לשוק המוסדי: נודע כי שופרסל מנהלת מו"מ לרכישת אמיגה שיווק מזון, חברה מובילה לסיטונאות מזון, שמחזור מכירותיה גדול מ־100 מיליון שקל.

 

 

 

אם העסקה תבוצע, זו תהיה זרוע הביצוע של שופרסל לשוק המוסדי, ותיתן לה כניסת רגל לגופים מוסדיים בכל הארץ. בשופרסל סירבו להגיב.

  

אמיגה, שהוקמה ב־1950 בידי שאול אמיגה ומנוהלת בידי בנו גיל, משווקת לפי דן אנד ברדסטריט כ־60% מהמזון לשוק המוסדי באזור גוש דן רבתי. היא פועלת בצריפין ממרכז לוגיסטי חדש בבעלותה בשטח 4,000 מ"ר, ממנו מופצים מוצרי מזון לכ־3,000 לקוחות – חברות קייטרינג גדולות, מסעדות, מלונות, גני אירועים ומשרדי ממשלה.

 

 

 איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל צילום: עמית שעל

  

החברה צמחה ממעדנייה בשכונת התקווה שעדיין פועלת. היא משווקת מוצרי מזון של כל היצרניות בארץ, – מאסם ועד יוניליוור – שמנים, קטניות, רטבים וירקות קפואים, לצד מוצרים משלימים כמו כלים חד־פעמיים וחומרי ניקוי.

 

אמיגה אף מייבאת מוצרים למטבח האיטלקי, האסייתי והאוריינטלי, כגון פסטות ורוטבי עגבניות, שמנים מיוחדים ומוצרים לסושיות. בעמוד הבית שלה מצוין כי היא דואגת לשימור הסביבה ומשווקת באריזות ואקום ולא בפחיות שימורים.

  

הניסיון הראשון של שופרסל להרחיב פעילות מעבר לסניפים היה לפני כשנה: היא פתחה בבאר־יעקב מחסן ייעודי (cash & carry) שפנה לקמעונאים, בעיקר בעלי מכולות ומינימרקטים, והציעה להם סחורה במחירים הנמוכים שהיא עצמה מקבלת מהספקים, בזכות כושר המיקוח שלה. שופרסל הציגה את הפעילות כמנוע צמיחה משמעותי, אבל ככל הידוע (תוצאות הפעילות לא מדווחות בנפרד), עדיין לא מדובר בהצלחה גדולה. אחד החסמים בפני הקמעונאים הקטנים הוא הצורך להגיע למחסן לאיסוף הסחורה. הרשת גם פתחה בפיילוט לשיווק מצרכים למכולות ומינימרקטים באזור השרון.

 

רכישת חברת הפצה ותיקה ומצליחה כמו אמיגה תהווה עבורה קיצור דרך לשוק המוסדי, ותגדיל את מכירותיה ואת כוחה החזק במילא מול יצרני וספקי המזון.

 

יש לציין כי הרשת, בראשות המנכ"ל איציק אברכהן, נוקטת מאמצים מתמידים ליצירת מנועי צמיחה נוספים כדי להגדיל את רווחיותה, אם דרך כרטיס אשראי, הקמת אתר קניות אונליין, או ברכישת רשת ניו־פארם.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x