שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

החקלאים נגד רמי לוי: מוריד אוטומטית 3% על תוצרת בלי קשר לאיכותה

עשרות חקלאים פנו להתאחדות בטענה שלוי החל להפעיל נוהל חדש, לפיו מקזזת החברה 3% פחת אוטומטית מעלות התוצרת החקלאית הארוזה, ללא קשר לאיכותה

נורית קדוש 08:0519.06.19

לא רק הצרכנים משלמים מחיר גבוה על הפירות והירקות. חקלאים טוענים כי חברת רמי לוי ביכורי השקמה שבבעלות רמי לוי, מנהלת סחר בלתי הוגן.

 

 

ממכתב ששלח עו"ד אמיר שניידר היועמ"ש של התאחדות האיכרים ללוי, ואשר הגיע לידי “כלכליסט” עולה כי עשרות חקלאים פנו להתאחדות בטענה שלוי החל להפעיל נוהל חדש, לפיו מקזזת החברה 3% פחת אוטומטית, מעלות התוצרת החקלאית הארוזה, ללא קשר לאיכותה.

 

רמי לוי. לא הגיב לטענות רמי לוי. לא הגיב לטענות צילום: אוראל כהן

 

"כידוע לכם, פחת מחושב לאור איכות התוצרת שהתקבלה ואינו מהווה בשום פנים ואופן ברירת מחדל". כתב שניידר והוסיף כי נוהל זה הופך את הפחת למקור הכנסה חדש: "אם הכניסה חברתכם נוהל חדש זה, היא הופכת דה פאקטו את הפחת מתלוי איכות ומשלוח ספציפי, למקור הכנסה נוסף העומד על רגליו הוא, דבר המעלה חשש אמיתי לניגוד מול הוראות חוק המזון ומדיניות רשות התחרות בנושא".

 

שניידר הוסיף עוד כי תלונות החקלאים על נוהל חדש זה “מהווה פגיעה נוספת ומיותרת במגזר החקלאי ועל כן, במידה והוא מתקיים נבקשכם לחדול מיידית מהתנהלות פסולה זו".

 

המכתב נשלח בתקופה בה מחירי הפירות והירקות הגיעו לשיא ואף נמצאו יקרים יותר מאשר במדינות שונות באירופה.

 

הקמעונאים והחקלאים מטילים את האשם במחירים אחד על השני והמדינה נמנעת מהטלת פיקוח על סל מוצרים בסיסי.

 

רמי לוי לא הגיב לטענות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x