$
פרסום ושיווק

אברכהן נגד הבנקים: שופרסל תמכור לכם הלוואה בדרך לקופה

שנה לאחר שנפרדה מלאומי קארד ועברה לשתף פעולה עם חברת כאל, הרשת הקמעונאית מציבה מתחמי ישיבה בהם יפעלו יועצי אשראי בתוך הסניפים

נורית קדוש 06:5908.01.19

רשת שופרסל מרחיבה את פעילותה בתחום ההלוואות, זאת שנה לאחר שהשיקה את כרטיס האשראי למועדון לקוחותיה, בשיתוף עם חברת כאל. ל"כלכליסט" נודע כי הרשת תשיק בשבועות הקרובים מתחמים בתוך סניפי שופרסל דיל, בהם יפעלו יועצי הלוואות שיציעו ללקוחות הרשת הלוואות חוץ בנקאיות. המתחמים יעוצבו באופן המאפשר ישיבה מול נציג החברה, לצורך קבלת הפרטים על תנאי ההלוואה.

 

 

 

אתמול קיימה הנהלת החברה כנס למנהלי סניפי הרשת, במסגרתו הוצגה למנהלים התכנית להעמקת הפעילות למתן הלוואות ותכנית העבודה שיש ליישם בסניפים. מבחינת שופרסל היתרון הגדול הוא המפגש עם הלקוח ברצפת המכירה של הרשת, כמו גם תדירות הביקורים הגבוהה של לקוחותיה בסניפים. בשופרסל צופים כי היקף פעילות ההלוואות תסתכם במאות מיליוני שקלים בשנה.

 

בינואר אשתקד, השיקה שופרסל את שיתוף הפעולה עם כאל, בהנפקת כרטיס אשראי כאל ללקוחות הרשת. בכך הסתיימה שותפות ארוכת שנים של שופרסל עם לאומי קארד בתחום האשראי ללקוחות הרשת. במסגרת המעבר לשיתוף הפעולה עם כאל, הוקמו בסניפי הרשת עמדות להחתמת לקוחות על הסכם הנפקת כרטיס אשראי חדש של כאל ושופרסל.

 

 

איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן, מנכ"ל שופרסל צילום: אוראל כהן

 

החברה השקיעה משאבים עצומים בגיוס הלקוחות לכרטיס האשראי החדש והעניקה מאות שקלים למצטרפים, בנסיון לבלום כל פגיעה אפשרית בפעילות שופרסל פיננסים. המהלך השתלם ועד תום הרבעון השלישי השנה עמד מספר לקוחות שופרסל המחזיקים בכרטיס של כאל על כ־460 אלף. על פי הערכות עד תום 2018 הגיעה הרשת ל־505 אלף לקוחות, היקף מחזיקי אשראי שהיה לה בשיא הפעילות עם לאומי קארד. במסגרת הפעילות המשותפת עם לאומי קארד העניקו השתיים הלוואות בהיקף המוערך בלמעלה ממיליארד שקל. גם היום, שנה לאחר ששיתוף הפעולה הסתיים, חלק מההלוואות שניתנו עדיין בתוקף, עד תום מועד התוקף של כרטיס האשראי העומד על עוד כשנה וחצי בממוצע.

 

גיוס הלקוחות בסניפי שופרסל ובהמשך בסניפי ניו פארם שבהמשך מותג תחת BE, גבה מהרשת מחיר בשורת ההכנסות והרווח של מגזר הפיננסים. ברבעון השלישי ירדו הכנסות המגזר ב־21.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד והרווח התפעולי של מועדון לקוחות האשראי צנח ב־83.3% לשני מיליון שקל, בשל עלויות השקת כרטיס אשראי כאל ותהליך ביסוס מועדון לקוחות כרטיסי האשראי החדש.

 

בשופרסל צפויים להציע את ההלוואות ללקוחות הרשת חברי המועדון ומחזיקי האשראי, כמו גם לכלל הציבור, בתנאים אטרקטיביים, בנסיון להניע את הפעילות. אלא שמדובר בשוק מאתגר, בו פועלים גורמים נוספים המתחרים על הצרכנים. לפני כשלושה חודשים, החלה סופר פארם להעמיק את פעילותה בזירת ההלוואות החוץ בנקאיות. החברה יצאה בקמפיין במסגרתו הציעה הלוואות לכלל הציבור, ולא רק ללקוחות מועדון לייף הפועל עם חברת ישרכארט.

 

למרות התחרות בתחום ההלוואות החוץ בנקאיות, הריביות גבוהות מאלו שמציעים הבנקים, המתמחרים את הריבית בהתאם לרמת הסיכון של הלקוח, כפי שעולה מהמידע שבידיהם. לצד הקמעונאיות הגדולות המחזיקות במועדוני לקוחות של מאות אלפי לקוחות, פועלות בזירה גם חברות כרטיסי האשראי, המציעות הלוואות בגובה עשרות אלפי שקלים.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x