$
פרסום ושיווק

מסכמים מונדיאל בעסקים: הצופים נהרו לפיצות, האופנה נותרה קפואה

מכירות הבירות, הפיצוחים והמזון המוכן עלו ברשתות השיווק בעשרות אחוזים במהלך חודש המונדיאל. המכירות בקניונים ירדו ב־1.5%, גם בשל עיד אל פיטר

אורנה יפת ונורית קדוש 06:5317.07.18

משחקי המונדיאל, שהחלו ב־15 ביוני, היוו חגיגה לחלק מבתי העסק בישראל. הנהנים העיקריים, איך לא, היו רשתות הסעדה שביצעו משלוחים והגדילו את מחזורי המכירות בעשרות אחוזים.

 

השנה משחקי המונדיאל התקיימו בשעות העבודה של המסעדות ובתי העסק, זאת בניגוד למונדיאל הקודם שהתקיים בברזיל והמשחקים בו היו בשעות הלילה המאוחרות, כך שהמסעדות לא נהנו מעלייה במכירות. זירת המשלוחים נהייתה הרבה יותר תחרותית במונדיאל. אפילו רשת מקדונלד'ס, שחקנית חדשה יחסית בתחום המשלוחים, העלתה במונדיאל קמפיין לשירות המשלוחים שלה. מקדונלד'ס ממשיכה לפתח את תחום המשלוחים ובעוד חודש תפתח בחולון סניף שישי שיבצע משלוחים. במהלך המונדיאל גם מסעדות שלא עושות בדרך כלל שליחויות הצטרפו לחגיגה וביצעו משלוחים כדי להימנע מפגיעה במכירות. ועדיין, המרוויחות הגדולות היו הפיצריות.

 

 

 

 

"במהלך חודש המונדיאל עלו המכירות ברשת ב־18%", אמר יוסי אלבז, מנכ”ל דומינוס פיצה, “ראינו גידול בהזמנות של שלוש פיצות ויותר. במונדיאל ראינו שהסגמנט של הזמנת פיצה בודדת כמעט נמחק, הזמנות של 2 פיצות גדלו והסגמנט של 3 פיצות ומעלה שילש את עצמו, כי מונדיאל זו צפייה חברתית". אודי שמאי, מנכ"ל פיצה האט חיזק את דבריו וסיפר כי הרשת רשמה עליה של 21% במכירות בחודש המונדיאל. "זה היה המונדיאל הכי משמעותי למכירות מאז ומתמיד".

 

 

 צילום: שאטרסטוק

 

צפו במשחק עם עוגות ועוגיות

 

משחקי המונדיאל תרמו גם למכירות של רשתות השיווק הגדולות. במחצית השנייה של חודש יוני נרשמה צמיחה במכירות קטגוריות המזוהות עם בילוי ביתי מול המסכים. מנתוני סטורנקסט עולה כי מכירות הבירה הלבנה בשבוע הראשון לשידורי המונדיאל צמחו בכ־13% ל־15.1 מיליון שקל ובשבוע השני למשחקים עלו ב־19% ביחס לשבוע שקדם לתחילת המשחקים. מכירות הפיצוחים זינקו במהלך חודש יוני ב־19.1% ביחס ליוני אשתקד ומכירות הפופקורן למיקרו טיפסו ב־10.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בנוסף לפיצוחים ולבירה, צמחו מכירות העוגות והעוגיות ב־8.8% והחטיפים ב־5.7%. גם מכירות המזון המוכן הקפוא מהצומח צמחו בתקופת המשחקים ב־10.4%. העלייה במכירות הקטגוריות האמורות, תרמו לצמיחה בשיעור 0.9% שרשמו מכירות שוק המזון בחודש יוני ואשר הסתכמו ב־3.47 מיליארד שקל.

  

אהובה תורג'מן, מנכ"לית קבוצת המסעדנות BBB, שכוללת את רשתות ההמבורגרים BBB, מוזס ובורגרים, אומרת כי בחודש המונדיאל נרשמה בכל שלוש הרשתות עלייה של 15% עד 25% במכירות, הן בשל הגידול במשלוחים והן בשל העובדה שהישיבה במסעדות הייתה ממושכת בשל הצפייה במשחקים ואנשים הגדילו הזמנת מנות. "נערכנו בצורה מיוחדת עם כל אחד מהמותגים שלנו", אומרת תורג'מן. "את כל המסעדות איבזרנו במסכים גדולים והקרנו את המשחקים על מסכי ענק. הגידול במכירות נבע מכך ששתו יותר בירות, הזמינו יותר אוכל וזמן הישיבה התארך.

 

לדבריה, ברשת ההמבורגרים מוזס כמעט הוכפל מחזור המכירות במשלוחים. "במוזס המשלוחים עלו ב־45%, ברשת בורגרים היה גידול של 30% במשלוחים אבל הגידול היה ממוקד לקופסאות של 16 יחידות המבורגר. הסגמנט הזה שילש את עצמו כי הרבה אנשים הזמינו ביחד”. חברת משלוחי האוכל תן ביס דיווחה על גידול של כ־45% בימי המשחקים במשלוחים, וכן מסרה כי ניכר גידול דו־ספרתי בכל הערים הגדולות, אך העיר שבה הזמינו הכי הרבה היא תל אביב. שעת ההזמנה הפופולרית הייתה כרבע שעה לפני תחילת המשחק. על פי נתוני החברה, בצפייה באירועי ספורט הישראלים הכי אוהבים להזמין ארוחות המבורגר, פיצות ומגשי סושי.

 

פחות משוטטים בקניונים

 

מי שפחות נהנה מתקופת המונדיאל היו הקניונים, אך הפגיעה בהם הייתה עדיין יחסית מתונה. על פי נתוני חברת ריס, מתחילת יוני ועד אמצע יולי נרשמה ירידה של 1.5% במכירות הקניונים, ובקטגוריית האופנה נרשמה ירידה של 1% בלבד. אך ירידה זו לא מיוחסת רק למשחקי המונדיאל, אלא לעובדה שחג עיד אל פיטר חל השנה בתחילת יוני ובשנה שעברה חל בסוף יוני.

 

"בתקופה הנוכחית בה אנשים קונים את מה שהם רוצים מתי שהם צריכים, התופעה של שוטטות בקניון הולכת ומתמעטת בעולם כולו, ומוחלפת בהגעה לשם קנייה", מסביר עופר שחטר, מנכ"ל חברת ניהול הקניונים פרומול. "הקניות במהלך השידורים הוסטו לשעות שלפני או אחרי השידור אבל בתוצאה הסופית אין פגיעה".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x