$
פרסום ושיווק

בזכות העיתוי של פסח: מכירות מוצרי הצריכה צמחו ברבעון הראשון ב-3.8%

העלייה במכירות, שנרשמה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הושגה בשל השונות בעיתוי החגים ובשל התייקרויות שנרשמו ברשתות השיווק. בעוד בשנה שעברה חל חג הפסח בעיקר ברבעון השני, השנה נרשמו המכירות לחג כבר ברבעון הראשון

נורית קדוש 18:2508.04.18

מכירות מוצרי הצריכה FMCG (מזון, משקאות, טיפוח וניקיון) צמחו ברבעון הראשון השנה ב-3.8% ביחס לתקופה המקבילה ב-2017 והסתכמו ב- 10.42 מיליארד שקל, כך עולה מנתוני סטור נקסט. העלייה במכירות הושגה הן בשל התייקרויות שנרשמו ברשתות השיווק והן בשל השונות בעיתוי החגים. בעוד בשנה שעברה חל חג הפסח בעיקר ברבעון השני, השנה נרשמו המכירות לחג כבר ברבעון הראשון.

 

 

 

העלייה במכירות ברבעון הראשון היא המשך ישיר למגמת העלייה במכירות שנרשמה ב-2017 בשיעור של 1.5%. זאת בזכות התייקרויות, שנרשמו לאחר שנתיים של ירידות מחירים. לצד התייקרויות שביצעו הקמעונאים, נרשמה עלייה במחירי סחורות דוגמת טונה ושמן, אולם חלק מהעלייה במכירות נבעה גם משינויים בתמהיל סל הקניות. במסגרת זאת, נרשמה ירידה בצריכת מוצרי בסיס ועלייה במכירות מוצרי פרמיום.

 

קניות לפסח (ארכיון) קניות לפסח (ארכיון) צילום: זהר שחר

 

 

עיתוי חג הפסח בסוף חודש מרץ, צפוי לבוא לידי ביטוי בדוחות הכספיים של רשתות השיווק לסיכום הרבעון הראשון של השנה, שכן עיקר הקניות לחג נעשו בתקופת הדו"ח.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x