$
מדיה

נטפליקס מתקרבת לקהל הישראלי: חתמה על הסכם לשיתוף פעולה עם קשת

חברת שידורי הסטרימינג תוסיף לרשימת התכנים שלה הפקות מקור כמו "הפרלמנט", "יום האם", "צומת מילר" ו"עבודה ערבית", זאת לאחר שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם פרטנר ועל רכישת הסדרה פאודה מ-yes

אביב גוטר 17:3027.02.18
נטפליקס מחזקת את אחיזתה בישראל: החל ממרץ שירות הסטרימינג העולמי יעלה את הפקות המקור של ערוץ קשת 12, ובכך יגדיל את פעילותו לקהל המקומי. לפי רשימת התכנים שנטפליקס פרסמה, מדובר כרגע בהפקות מקור ששידורן יסתיים ולא בסדרות חדשות, אולם לא מן הנמנע כי בקרוב יעלו בשירות סדרות נוספות.

בין הסדרות שמופיעות ברשימת התכנים ניתן למצוא את התכנים בתרגום לאנגלית כמו "הפרלמנט", "יום האם", "צומת מילר", "עבודה ערבית" ועוד, ומנויי השירות צפויים למצוא אותם כבר ממחר (ה').

 

כשנטפליקס חודרת לשווקים חדשים היא נוטה להפיק תכנים בשפות המקומיות על מנת לייצר עניין, כפי שעשתה באמריקה הלטינית עם הפקת הסדרה "נרקוס", אולם השוק המקומי קטן מדי בשלב זה עבורה, ולכן בשלב זה נטפליקס מעדיפה לרכוש סדרות ולהגדיל את ספריית התכנים שלה.

 

לאחרונה נטפליקס רכשה את זכויות השידור של הסדרה "פאודה" מ-yes, הכוללות את שידור העונה השנייה, שמשודרת בימים אלה, והשלישית. גם ערוץ רשת 13 מכר לענקית התוכן את זכויות השידור של "המדרשה" ששמה שונה ל-"Mossad 101" כדי לשווק אותה במדינות אחרות. אחד משיתופי הפעולה המעניינים של נטפליקס עם שוק התוכן הישראלי הוא רכישת הסדרה "החממה" של גיורא חמיצר" אשר צולמה מחדש באנגלית עם שחקנים אמריקאיים וישראלים בישראל.

 

 צילום: בלומברג

 

בנוסף, נטפליקס חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם פרטנר, שמספקת את שירות הסטרימינג בחינם למשך חצי שנה לכל מנוייה, ונדמה כי ההסכם בין החברות הועיל לפרטנר במיוחד כאשר הצליחה לגייס כ-50 אלף מנויים בתוך כחצי שנה. פרטנר מציעה ללקוחותיה את חבילת הסטנדרט, המאפשרת צפייה באיכות HD וצפייה בשני מסכים.

 

בשבוע שעבר הודיעה סלקום על מבצע חדש לפיו מנויי שירות הטלוויזיה, החדשים והישנים, יוכלו לקבל את אחד הסטרימרים שמציעה – שיאומי ואפל טיוי – ובתמורה יזוכו בסכום של 30 שקל עבור התחברות לשירות נטפליקס. עם זאת, מדובר בחבילה הבסיסית של נטפליקס המשדרת באיכות SD, שנחשב נחות יותר, וניתן לצפות בו במסך אחד. לקוח שירצה לבחור בחבילה מתקדמת יותר (סטנדרט או פרימיום) יצטרך להשלים את הסכום לענקית התוכן.

 

חברת הכבלים HOT דיווחה אף היא כי במסגרת הסכם שיתוף פעולה בין החברה האם שלה אלטיס לנטפליקס, גם היא תתחיל לספק את השירות למנוייה. ב-HOT הודיעו כי עד סוף החודש היא תפתח את ההרשמה עבור מנוייה, אולם נכון להיום מי שיוכל להנות מהשירות הם לקוחות המחזיקים בממירים מתקדמים בעלי חיבור לאינטרנט. על פי ההערכות HOTצפויה לצאת במבצע שיכלול רישום לנטפליקס והחלפת ממירים, וזאת בכדי להקטין את נטישת הלקוחות למתחרות.

 

אולם ב-HOT יש גם מי שפחות מרוצה מחדירתה של נטפליקס. סמנכ"ל התוכן של החברה, יורם מוקדי, מוטרד מכך שנטפליקס לא משקיעה בהפקות מקומיות ודורש להחיל רגולציה גם על שחקניות אינטרנטיות, בדומה לסלקום ופרטנר. בראיון שהעניק בשבוע שעבר אמר "נטפליקס עושה לעצמה פורמטים בינ"ל או קונה סחורה משומשת. השחקנים החדשים כרגע לא משקיעים בהפקות מקור, שזה משהו שאתה מכוון לצרכן הישראלי, אתה רוצה לגעת בו, לרגש אותו ולתת לו משהו מקומי. חבל שמדינת ישראל עם כל תיאוריות הרגולציה שלה וכמה שהיא עוסקת ברגולציה, לא נוגעת בשחקנים החדשים ומכילה עליהם חובה".

בטל שלח
    לכל התגובות
    x