• תפריט
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

שופרסל פותחת את ההסכמים עם ספקי ניו־פארם

הרשת תחל בשבועות הקרובים בהתאמת מחירי הקנייה של ספקי רשת הפארם למחירון הנמוך של רשת המזון. בהשקת החנות הייעודית למכולות אתמול אמר המנכ”ל איציק אברכהן: “בעבר הספקים ניהלו את השוק, היום הם לא”

נורית קדוש 07:0517.01.18

שופרסל מתכוונת לפעול בשבועות הקרובים להתאמת מחירי הקנייה מהספקים של מוצרי הטואלטיקה, הניקיון והפארם של רשת ניו־פארם, למחירים הנמוכים מהם נהנית רשת המזון, כך נודע ל"כלכליסט". מדובר בפער היכול להגיע לעשרות אחוזים, בין המחיר שמשלמת ניו־פארם לזה שמשלמת שופרסל. הפער החד נובע הן מכוח הקנייה העצום של שופרסל בשוק מוצרי הצריכה והן מחולשתה של ניו־פארם תחת בעלות המשביר.

 

 

 

בפתיחת החנות הסיטונאית של שופרסל אתמול (ג'), התייחס מנכ”ל הרשת איציק אברכהן להשפעת רכישת רשת הפארם על מחירי הקנייה: "בחודשים הקרובים נעסוק בלימוד וניתוח המצב הקיים ברשת ובהכנת סדר התנהלות חדש". לדברי אברכהן, רק לאחר ביצוע ההתאמות הנדרשות לאורך המחצית הראשונה של השנה, תצא הרשת במהלך מיתוג מחדש ותשיק שם חדש ומותג פרטי ייעודי". לדברי ספק גדול המשווק הן לשופרסל והן לניו־פארם, מדובר בצעד המעורר חשש בקרב הספקים: "הפער בין מחיר הקנייה של שופרסל גדול ומשמעותי מזה של ניו־פארם ולכן ההתאמה ששופרסל צפויה לדרוש תנגוס ברווחיות של הספקים".

 

איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל איציק אברכהן מנכ"ל שופרסל צילום: אוראל כהן

 

 

המותג הפרטי של שופרסל יוצא לראשונה מהרשת

 

הפער במחיר הקנייה של ניו־פארם למול זה של שופרסל נובע לא רק מהכמויות הגדולות ששופרסל רוכשת, כי אם גם מכוחה המתרחב בתחום התפעול שמאפשר לה לדרוש מהספקים לשנע את כל המוצרים למרכז הלוגיסטי שלה. את ההפצה לסניפים מבצעת שופרסל בעצמה וגובה עבור כך תשלום נוסף מהספקים. הדרישה להתאמת מחירי הקנייה בין הרשתות אינה צעד חדש לספקים. עם רכישת קלאבמרקט, שהיתה מזוהה כרשת זולה, דרשה שופרסל מהספקים להוריד את מחירי הקנייה של כל הקבוצה בהתאם למחירון הנמוך, ואף לתת הנחה נוספת על תוספת הכמות. גם ברכישת כמעט חינם המוזלת על ידי יינות ביתן, התגלעו מחלוקות קשות בין ביתן לספקים על רקע דרישה דומה. בחלק מהמקרים המחלוקות הגיעו לכדי הפסקת הזמנות מספקים שסירבו לדרישה.

 

עוצמתה של שופרסל באה לידי ביטוי אתמול בהשקת החנות הראשונה של הרשת הפונה לבעלי מכולות ועסקים קטנים, בשם Cash&Carry. בעבר נעשו ניסיונות דומים על ידי גורמים שונים בתחום הקמעונאות להרחיב את המכירות לבעלי המכולות, אך אלו לא צלחו. החנות שנפתחה הינה הראשונה מבין שבע חנויות שבכוונת הרשת לפתוח בשנים הקרובות. המחירים בחנות נמוכים בכ־10%–15% מברשת. להערכת אברכהן, מדובר במנוע הצמיחה המרכזי של הרשת ומכירותיו יעמדו על מאות מיליוני שקלים בשנה: "מאזן הכוחות בין הקמעונאים לספקים השתנה אחרי המחאה החברתית. היום יש לנו יכולת לעשות דברים שבעבר לא ניתן היה, כי הספקים היו אלו שניהלו את השוק. היום הם לא".

 

 

 

אברכהן הוסיף כי הפגיעה במפיצים שיפסידו את המכירות למכולות בטלה ביחס לתרומה לציבור הרחב מהמהלך. במסגרת המהלך, פותחת שופרסל את המותג הפרטי לקהל בעלי המכולות והעסקים הקטנים. להערכת אברכהן, מכירות המותג הפרטי שהסתכמו בשנה החולפת בכ־25% (2.7 מיליארד שקל) ממכירות הרשת, יחצו בשנים הקרובות את רף ה־30% מהמכירות. זאת באמצעות מכירת המוצרים למכולות ולעסקים הקטנים וכן מהרחבת מגוון המוצרים, דוגמת תחליפי החלב שיושקו עד סוף השנה בכשרות גבוהה ומשקאות תוססים שיצטרפו למשקאות הקולה שהשיקה הרשת השנה.

 

בנוסף, במסגרת התוכנית האסטרטגית להרחבת פעילות האונליין שלה החולשת כבר על 12% מהמכירות (כ־1.5 מיליארד שקל בשנה), החלה שופרסל בעבודת מטה להקמת מחסן אוטומטי באזור מודיעין, שישתרע על שטח של 30 אלף מ"ר ויאפשר ליקוט אוטומטי של מוצרים.

 

החל מהיום: שופרסל מנפיקה אשראי של כאל

 

בתוך כך, שופרסל תחל מהיום בהנפקת כרטיס אשראי כאל ללקוחותיה. בכך תסתיים השותפות ארוכת השנים של שופרסל עם לאומי קארד בתחום האשראי. החל מהיום יוקמו בחלק מהסניפים עמדות להחתמת לקוחות הרשת על הסכם הנפקת כרטיס אשראי חדש של כאל ושופרסל. לאורך השבועות הקרובים תורחב פריסת דוכני ההחתמה לכלל סניפי שופרסל בארץ. אתמול אמר אברכהן כי ההסכם עם כאל ישרת את לקוחות הרשת. “אני משוכנע שמדובר במהלך עסקי מצוין לרשת וללקוחותיה".

 

למרות שההסכם עם לאומי קארד הסתיים, יוכלו לקוחות שופרסל להמשיך להשתמש בכרטיס האשראי של לאומי קארד עד שיפוג תוקפו.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x