$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

גבינה ללא מכס: הרשתות העלו את המחירים לצרכן

ההליך התחרותי לייבוא גבינות קשות גרם ליבואנים להתחייב למכור את הגבינות הקשות המיובאות ללא מכס במחיר הנמוך עד כ-27% מהמחיר המפוקח של גבינת עמק

נורית קדוש 10:1712.11.17

משרד הכלכלה סיים את הקצאת המכסות לייבוא גבינות קשות בפטור ממכס לשנת 2018, בו זכו רשתות שופרסל, רמי לוי ואושר עד, לצד יבואני המזון נטו, וילי פוד ומוצרי תמיר.

המכסות שחולקו בהיקף של 4,550 טון, מתחלקות בין 2,900 טון למכירה במשקל במעדניות הגבינות ברשתות, ו-1,650 טון באריזה קמעונאית למכירה כפרוסות ארוזות למכירה במקרר החלב.

 

ההליך התחרותי הוביל לכך שהיבואנים התחייבו למכור את הגבינה המיובאת ללא מכס, במחיר הנמוך עד כ-27% מהמחיר המפוקח של גבינת עמק.

  צילום: אוראל כהן

 

כך, התחייבה וילי פוד למחיר לצרכן של 3 שקלים ל- 100 גרם גבינה צהובה במעדניה. זאת לעומת מחיר של 3.2 שקלים ל-100 גרם לו התחייבה וילי פוד במכרז שהתקיים לקראת 2017.

 

מוצרי תמיר, המייבאת בין השאר עבור שופרסל, הורידה אף היא את המחיר במכרז הנוכחי וזכתה ב-400 טון במחיר 3.1 שקל ל- 100 גרם לעומת 3.4 שקל אשתקד.

 

 

נטו שזכתה ב-500 טון הורידה את המחיר ב-10 אגורות ל-100 גרם ביחס לשנה שעברה. לעומת זאת, רשתות השיווק הגדולות, שופרסל ורמי לוי, העלו את המחיר שהציעו במכרז השנה, ביחס לשנה שעברה. שופרסל זכתה ב-700 טון במחיר 3.3 שקל לעומת 3.2 אשתקד. רמי לוי זכה ב-400 טון במחיר 3.2 שקל ל-100 גרם לעומת 3 שקלים בלבד במכרז של השנה שעברה.

 

  צילום: shutterstock

 

המכסות הפטורות ממכס נועדו להעמיק את המגמה של הגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן בגבינות קשות. בשנה שעברה, הורחב המכרז כך שכלל שני מסלולים: האחד למכירה במעדניה והשני למכירה במקרר החלב.

 

ההליך התחרותי לייבוא גבינות קשות שמופעל זו השנה השלישית, כבר הביא להגברת התחרות והפחתת המחירים לצרכן. לקטגוריית הגבינות הצהובות נכנסו מספר מותגים חדשים ברשתות ובחנויות, שמקורם בגבינה מיובאת. נתח השוק של המותג הדומיננטי במעדנייה, ירד מ-65% לכ-50%, לצד ירידה במחיר.

 

היבואנים פעלו להציע מחירים נמוכים יותר גם במסלול לייבוא גבינה פרוסה ואריזה למכירה במקררי החלב. כך לדוגמא, נטו זכתה השנה ב-400 טון גבינה ארוזה במחיר 3.9 שקל ל-100 גרם לעומת 4.2 שקל בשנה שעברה.

 

וילי פוד זכתה ב- 350 טון תוך הורדת המחיר ל-3.9 שקל ל-100 גרם לעומת 4.2 שקל במכרז הקודם. רמי לוי לעומת זאת, העלה את המחיר ל-3.7 שקל ל-100 גרם לעומת 3.6 אשתקד. רשת אושר עד שזכתה ב-300 טון, שמרה על המחיר של 3.5 שקל ל-100 גרם.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x