שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

הסכסכוך בעיצומו: יוחננוף מכוון לבטן הרכה של תנובה

בעלי הרשת איתן יוחננוף הנחה את מנהלי סניפיו לא להזמין מוצרי תנובה למעט חלב לשתייה, ולתת את השטח למתחרות

נורית קדוש 08:1507.11.17

הסכסוך העסקי בין רשת יוחננוף ותנובה נכנס ליומו השישי והשפעתו ניכרת במדפי החלב. ברשת תגברו את ההזמנות מהמחלבות המתחרות שטראוס וטרה, זאת בכדי להתגבר על המחסור שנוצר בעקבות החלטת יוחננוף להפסיק לרכוש חלק ממוצרי תנובה.

 

בשל מחלוקת עסקית שבין איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעל השליטה ברשת, לחברת המזון הגדולה בישראל, החליטה הרשת לצמצם הזמנות. במכתב ששלח יוחננוף ל־21 מנהלי סניפיו, הונחו המנהלים להזמין רק חלב ניגר המצוי תחת פיקוח המחירים. את כל סוגי החלב המועשר ובטעמים, הונחו המנהלים להזמין משטראוס וטרה. עוד הנחה יוחננוף לא להזמין עוד שוקו תנובה מכל סוג. ביחס לגבינות נכתב: "יש להזמין רק גבינות לבנות, קוטג', שמנות חמוצות, שמנת מתוקה וחמאה. את השאר - מעדנים, גבינה צהובה, יוגורט, פיראוס - לא להזמין בכלל. את כל השטח שהתפנה יש לתת לשטראוס או טרה".

 

 

מימין: בעלי יוחננוף איתן יוחננוף ומנכ”ל תנובה אייל מליס מימין: בעלי יוחננוף איתן יוחננוף ומנכ”ל תנובה אייל מליס צילומים: עמית שעל, אוראל כהן

 

במחלקת הקפואים, דרש יוחננוף ממנהליו לצמצם את שטח המדף של מוצרי מאמא עוף ל־20% ולהעניק 80% מהמדף לעוף טוב שמפיצה אסם. את מוצרי הבשר של טירת צבי אסר יוחננוף על מנהליו להזמין והנחה אותם לתת את כל השטח למתחרים בקטגוריה. ביחס למאפים הקפואים של מותג מעדנות של תנובה נקבע כי יש להזמין רק פיצות משפחתיות הנמכרות במבצע של 9.9 שקלים ליחידה, וגם ההזמנות של מוצרי מותג בורקס מעדנות צומצמו. במעדניה ההוראות כללו הפסקת רכש כל מוצרי טירת צבי והזמנה מוגברת של מוצרי הבשר של זוגלובק. במעדניית הגבינות הונחו המנהלים להזמין רק גבינות עמק וגלבוע מתוך כלל גבינות תנובה.

 

מדובר בהנחיות שנועדו לפגוע בבטן הרכה של תנובה, כלומר בקטגוריות בהן היא אינה שולטת והצרכנים יוכלו להתגבר על מחסור במוצריה. בסביבת תנובה טענו עם פרוץ הסכסוך כי מקורו בניסיון של יוחננוף להגדיל את ימי האשראי להם הוא זכאי. יוחננוף דחה את הטענות על הסף ואמר אתמול ל"כלכליסט": "מדובר בתנאי סחר. לא לחינם ביצענו השקעות גדולות בהגדלת הרשת ואנחנו מבקשים שהלקוחות שלנו יוכלו להנות מהמחירים שכוח הקנייה המוגדל שלנו יכול להשיג עבורם. בינתיים המתחרים של תנובה נהנים מהמצב".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x