$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

בשל סכסוך עסקי: יוחננוף הורתה למנהלים לעצור הזמנות של חלק ממוצרי תנובה

הנהלת הרשת הודיעה למנהלי הסניפים לחדול מלהזמין חלק ממוצרי תנובה, בהם מוצרי מאמא עוף, יוגורטים ומעדני חלב. ברקע סכסוך עסקי על תנאי סחר, נוכח צמיחה חדה בהיקף סניפי הרשת ורצונה להיות תחרותית במחירים לצרכן

נורית קדוש 12:5002.11.17

לצד הירידה במכירותיה, מתמודדת תנובה עם מכשול חדש. ל"כלכליסט" נודע כי הנהלת רשת יוחננוף הודיעה למנהלי הסניפים לחדול מלהזמין חלק ממוצרי תנובה. יוחננוף הנחה את המנהלים אילו מוצרים יש להוציא מהמגוון כמו מוצרי מאמא עוף, יוגורטים ומעדני חלב ואילו מוצרים יוכלו להמשיך להזמין - כמו חלב לשתיה, שאין ביכולת טרה לספק בהיקף שיחפה על היעדר חלב תנובה.

 

 

 

ברקע הדברים סכסוך עסקי על תנאי סחר, נוכח צמיחה חדה בהיקף סניפי הרשת ורצונה להיות תחרותית במחירים לצרכן. בסביבת תנובה נטען כי הסכסוך נבע ממחלוקת בנושא ימי אשראי, במסגרתה ניסה לכאורה יוחננוף במשך חודשים באופן חד צדדי להגדיל את ימי האשראי להם הוא זכאי בחברה ואף לא שילם בזמן.

 

מדובר באירוע חריג בכל קנה מידה, נוכח היות תנובה הספק הגדול ביותר בשוק המזון והיקף פעילותה בשוק החלב. בעבר היו סיכסוכים עסקיים בין רשתות לבין ספקים גדולים שהזכורים שבהם שופרסל-יוניליוור, אושר עד-אסם, שופרסל-שטראוס ועוד. מקרה בו רשת מפסיקה להזמין מוצרי תנובה לא אירע בשנים האחרונות. יש בצעד זה לאותת עוד על היחלשות תנובה, גם ברמה התדמיתית מול הרשתות, שבעבר לא העזו להסתכסך עימה ונהגו להקפיד לעמוד בדרישותיה.

 

מקרר חלב תנובה מקרר חלב תנובה צילום: אריאל בשור

 

 

למרות שלא מדובר באחת מרשתות הענק, עבור תנובה זהו איום לא מבוטל, נוכח מצבה. לפני כשלושה חודשים נחשף בכלכליסט כי החברה איבדה לראשונה את השליטה בשוק החלב ונתח השוק שלה ירד מתחת ל-50%. על רקע זה החליטה החברה לצמצם את מבצעי ההוזלות ולהתמקד בחדשנות מוצרים. אלא שתוצאות מהלכים מסוג זה דורשים אורך רוח ובטווח הקצר אינם מניבים פרי, אלא להיפך. מאז, אבדן השליטה על שוק החלב, נמשכה הירידה של תנובה בנתח השוק ל-49% בלבד.

 

גם עבור יוחננוף, מדובר במהלך מסוכן, שכן מוצרי תנובה זוכים לפופולריות בקרב צרכנים, שעלולים, במקרה והסכסוך ימשך לאורך זמן, לערוך את הקניות ברשתות מתחרות. זאת ועוד, בשונה מסכסוך עסקי עם ספק מוצרים יבשים כמו אסם ויוניליוור, לקראתו יכולה הרשת להיערך עם מלאי ולגרום לכך שהצרכנים לא יפגעו, כשמדובר במזון טרי, אין אפשרות לפעול בדרך זאת. לרשת יוחננוף 21 סניפים בפריסה ארצית מנתיבות ועד חיפה. במהלך השנתיים הקרובות, עתידה הרשת להכפיל את גודלה, וזאת לאחר השקתם של סניפים חדשים המצויים בימים אלו בתהליכי בנייה והקמה. הרשת בבעלותו ובניהולו של איתן יוחננוף, החלה את דרכה כחברה סיטונאית על ידי אב המשפחה, מרדכי יוחננוף.

 

מתנובה נמסר: ״החברה מעריכה ומוקירה את רשת ומשפחת יוחננוף, אך אינה מנהלת את יחסיה העסקיים באמצעות התקשורת״.

 

תגובת יוחננוף עדיין לא התקבלה.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x