$
פרסום ושיווק

רשתות המזון בסין פונות לשוק הרווקים

העלייה במספר הרווקים ודחיית גיל הנישואים הביאו לזינוק במשלוחי המזון המהיר בסין ודחפו את המסעדות לחפש פתרונות יצירתיים

טום הנקוק, פיננשל טיימס 07:5822.08.17

הוט פוט הוא מאכל סיני שיתופי - הסועדים מתאספים מסביב לקדירות מרק מהביל וזורקים לתוך הציר בשר וירקות. אך הרשת המובילה בסין למנות הוט פוט, האידילאו, שמפעילה 200 סניפים ברחבי המדינה, מצאה דרך למשוך גם את הסועדים הרווקים: בובות דובי מפרווה.

 

הבובות שיארחו חברה לסועדים המגיעים בגפם מדגישה את מאמצי העסקים בסין לנצל את העלייה בשיעור במספר הצרכנים הרווקים. "הם עוזרים לאנשים להרגיש פחות בודדים", אמרה וונג פינג, מלצרית בסניף של האידילאו בשנגחאי, והציעה לכתב "הפיננשל טיימס" לבחור בין דובי גדול או בובות תרנגולת צהובה.

 

לפי נתונים שאסף הממשל הסיני וריכזה חברת הייעוץ יורומוניטור, מספר המבוגרים בסין שמתגוררים לבדם עלה מאז 2012 ב־16% ועומד על 77 מיליון איש. לפי ההערכות, עד 2021 נתון זה יטפס ל־92 מיליון רווקים. העלייה נובעת מדחיית גיל הנישואים במדינה על רקע האורבניזציה המואצת. הגיל הממוצע לחתונה ראשונה לנשים טיפס מ־27 ב־2011 ל־30. במקביל הוכפל גם שיעור הגירושים.

 

  צילום: בלומברג

 

 

מוצרים קטנים לרווקים

 

"המגמה מלווה בשינוי מהותי בהסתכלות על רווקות. כבר אין סטיגמה על אנשים שלא נישאים", נכתב בדו"ח שפרסמה לאחרונה יורומוניטור. פירוש הדבר הוא שהרווקים "סועדים, מטיילים ויוזמים פעילויות לבדם".

 

החברות מיהרו להגיב למגמה, שדומה לשינויים דמוגרפיים ביפן ובדרום קוריאה. כך רשת מוצרי הבית היפנית מוג'י החלה למכור מכשירים קטנים יותר לבישול אורז, וכן תנורים קטנים וקומקומים קטנים יותר המיועדים לרווקים הסינים. ענקית המסחר המקוון עליבאבא יצרה את יום הקניות המקוונות סינגל'ס דיי (יום הרווקים), המצוין מדי שנה ב־11 בנובמבר, והפך למפלצת צריכה. אשתקד עמדו המכירות ביום זה בסין על 17.8 מיליארד דולר.

 

לפי סקר שערכה חברת הייעוץ מינטל, מרבית הרווקים הסינים מעדיפים לבלות את זמנם בצפייה בסרטים באינטרנט וטיולים, "כדי להפוך את חייהם הפשוטים והשגרתיים למלהיבים יותר". לפי אותו סקר, אותם רווקים "הם בעלי סבירות פחותה לנסוע לבקר קרובי משפחה או לעשות קניות בהשוואה לאנשים נשואים", ומעדיפים לבקר באטרקציות תיירות ולחוות את התרבות המקומית.

 

זינוק במשלוחי המזון

 

המרוויחות הגדולות ממגמות אלו הן חברות שמספקות משלוחי מזון. מגזר זה חווה אשתקד עלייה של 44% במכירות בסין, לפי חברת הייעוץ באיין. "מעטים הם הרווקים שמוכנים לבשל לעצמם", אמר יאנג גנגשן, דובר Ele.me, מחברות משלוחי המזון הגדולות בסין, שנהנתה מזינוק של 127% במכירות בחצי הראשון של 2017.

 

חברת ביקורת המסעדות ומשלוחי המזון מייטואן־דיאנפינג, שסבב גיוס שערכה בחודש שעבר העניק לה הערכת שווי של 25 מיליארד דולר, דיווחה ש־65% מהזמנותיה מגיעים מלקוחות לא נשואים. ההזמנות השכיחות ביותר מרווקים מבוצעות ממסעדות מזון מהיר. "רווקים הם הלקוחות החשובים ביותר עבורנו", מודה וונג פו זונג, מנהל שירות המשלוחים של החברה. "אוכל סיני הוא מורכב והבישול אורך הרבה זמן, כך שלרווקים זה בזבוז זמן בהשוואה לטייק אווי". סועדים שיושבים בגפם הפכו למראה שכיח במסעדות מזון מהיר, אך פחות במסעדות יוקרתיות.

 

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x