$
פרסום ושיווק

שר הכלכלה: "יבואני הטואלטיקה מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים להפקעת מחירים"

משרד הכלכלה יוצא נגד היבואנים בעקבות דו"ח של נילסן לפיו פערי המחירים במוצרי הקוסמטיקה והניקיון משמעותיים גם כאשר מנטרלים משתנים כמו מע"מ. כהן: "לא אסכים שיגזרו קופון על הצרכן הישראלי"

אורנה יפת 11:2825.04.17

משרד הכלכלה נגד יבואני הטואלטיקה הבלעדיים. שר הכלכלה אלי כהן הוציא בקשה להתייחסות אל יבואני הטואלטיקה הבלעדיים, על רקע פערים משמעותיים שנמצאו בדו"ח המשרד. זאת במסגרת המלחמה ביוקר המחייה.

 

בחודשים האחרונים ערך משרד הכלכלה סקירה השוואתית שבוחנת את רמת המחירים בישראל לעומת מדינות שונות במוצרי טואלטיקה וניקיון נבחרים. הסקירה בוצעה במטרה ולעמוד על פערי המחירים ומקורם.

 

הסקירה של המוצרים מבוססת על דו"ח נתוני נילסן הכולל את המחיר הממוצע בשנת 2016 של קטגוריות, מותגים ומוצרים ספציפיים ב-12 מדינות, מלבד ישראל. במשרד הכלכלה מסבירים כי על מנת ליצור בסיס נתונים המאפשר השוואה בין המדינות, בוצעו התאמות בקובץ וביניהן נטרול מע"מ, תקנון המחיר בישראל באופן שיכלול את נתוני הפארם וחישוב רמת המחיר ביחס לרמת התוצר לנפש בכל מדינה.

 

 

שר הכלכלה אלי כהן. "הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר" שר הכלכלה אלי כהן. "הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר" צילום: עמית שעל

 

תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה העלתה פערי מחירים משמעותיים במותגים שונים ביחס למדינות הנסקרות. נוכח הממצאים וטרם פרסומם המשרד הזמין את היבואנים הרשמיים להעביר את התייחסותם לפערים האמורים. היבואנים נדרשים להעביר את התייחסותם עד מחצית חודש מאי והיא תהווה בסיס לשימוע בעל פה שיתקיים בפני מנכ"ל משרד הכלכלה, עמית לנג, בתוך חודש ימים. השימוע יתקיים במידה וההתייחסות בעלפה של יבואני הטואלטיקה לא תספק את מנכ"ל המשרד.

 

שר הכלכלה אלי כהן: "יבואנים מנצלים בלעדיות בייצוג מותגים בינלאומיים לטובת מחירים גבוהים, אנחנו נדאג לזהות את כשלי השוק ולשנות אותם. הצרכן הישראלי יפסיק להיות פראייר, לא אסכים שיגזרו עליו קופון".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x