$
פרסום ושיווק

התאוששות: מכירות שוק המזון צמחו ברבעון הראשון ב-2.2%

לפי נתוני סטורנקסט, מכירות שוק מוצרי הצריכה עלו ברבעון בשיעור דומה והסתכמו ב־10 מיליארד שקל - בזכות הקניות לחג

נורית קדוש 08:3123.04.17

מכירות שוק המזון והמשקאות צמחו ברבעון הראשון של השנה ב־2.2% והסתכמו ב־8.6 מיליארד שקל. כך עולה מנתוני סטורנקסט.

 

 

מכירות שוק מוצרי הצריכה עלו ברבעון בשיעור דומה והסתכמו ב־10 מיליארד שקל. בעקבות עיתוי חג הפסח בתחילת אפריל, צמחו המכירות בחודש מרץ ב־3.2% והסתכמו ב־3.6 מיליארד שקל. 

ארכיון ארכיון צילום: תומריקו

 

זאת לאחר שבחודש פברואר רשם השוק ירידה של 0.6% במכירות. העלייה במכירות ברבעון נרשמה בקטגוריות רבות כמו בשר ודגים שעלו ב־11.6%, מצרכים לבישול שעלו ב־10.7%, יין ומשקאות חריפים שנרכשו בכמות גבוהה גם לקראת חג פורים ועלו ב־8.4%. בתחום חומרי הניקוי והמוצרים לבית עלו המכירות ב־14.8%.

 

העלייה במכירות הובילה להתחזקות מרבית הספקים הגדולים. זאת למעט יוניליוור, שהתמודדה עם ירידה של 6.6% במכירות וצניחת נתח השוק שלה ל־3.9%, ואסם שרשמה ירידה של 3.5% במכירות וצניחת נתח השוק ל־8% לעומת 8.4% בתקופה המקבילה אשתקד. חברות אלו נפגעו בין היתר בשל צמצום רכישת מוצרים שאינם כשרים לפסח. המכירות לקראת הפסח שמרו על הרמה שבה היו בתקופה המקבילה אשתקד.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x