שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

פרשת הסלמונלה: יוניליוור תיקנס ב־600 אלף שקל על פרסום מוטעה

הרשות להגנת הצרכן טוענת כי החברה פרסמה שמוצריה בריאים כשהיו בידיה ממצאים לזיהום

אסנת ניר 07:0628.02.17

יוניליוור צפויה להיקנס בכ־594 אלף שקל על כך שהפרה את חוק הגנת הצרכן בפרסומיה המטעים, שטענו כי מוצריה תקינים בעוד שידעה על הזיהום ואי־חשיפת הממצאים על חיידק הסלמונלה שבמוצריה לפני כחצי שנה. כך נודע ל"כלכליסט".

 

העילה לקנס שניתן על ידי הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן היא הטענה לפרסומים מטעים של החברה ביולי ובאוגוסט האחרונים, כי כל דגני הבוקר ששווקו והגיעו לידי הצרכנים בטוחים למאכל, למרות שבפועל חלקם היו נגועים בחיידק הסלמונלה. לטענת הרשות, על אף שהתקבלו בחברה ממצאי בדיקות שהראו כי קיים זיהום במוצרים אלו, הפיצה החברה מוצרים אלו לרשתות השיווק ואף פרסמה באופן יזום ומטעה, בתקשורת ועל גבי שלטים ברשתות השיווק מודעות לפיהן המוצרים בטוחים.

קורנפלקס תלמה של יוניליוור קורנפלקס תלמה של יוניליוור צילום: צביקה טישלר

 

סיבה נוספת לקנס היא העובדה כי נציגי שירות הלקוחות של החברה השמיעו בפני לקוחות מסרים לפיהם דגני הבוקר בטוחים לאכילה וכי דגני הבוקר המזוהמים מעולם לא שווקו לצרכנים. מדובר בכוונת חיוב שנשלחה על ידי הרשות להגנת הצרכן לחברה, אולם זאת נשלחה לאחר בדיקה מעמיקה. לרשות יוניליוור עומדת האפשרות לבקש הליך שימוע, במהלכו יכולה להתבצע גם הפחתת קנס. סכום הקנס שנקבע הוא לאחר הפחתה של 20%, משום שמדובר בהפרה ראשונה של החברה.

 

מיוניליוור נמסר: "קיבלנו את ההודעה ואנו לומדים אותה". מהרשות להגנת הצרכן נמסר: "הרשות מנועה מלהגיב על הליכים בעודם מתנהלים".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x