$
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

משובחה וזולה: המותג הפרטי מחמם את התחרות בענף הגלידות

רמי לוי ושופרסל בדרך להרחיב את המותג שלהם למקרר הגלידות והשחקנים מגיבים בחדשנות: גלידת קרמבו וגלידה טבעונית

נורית קדוש 06:5016.02.16

שוק הגלידות, שנשלט על ידי אסם ויוניליוור שפועלות לצד שחקנים קטנים כמו פלדמן, בן אנד ג'ריס והאגן דאז, צפוי להתמודד הקיץ עם חזית תחרותית חדשה. ל"כלכליסט" נודע כי רשתות השיווק נערכות להשקת גלידות תחת המותג הפרטי. ראשונה צפויה רשת רמי לוי להשיק גלידות שמנת שייצר בעבורה מפעל הגלידות ויקטורי בתוך שבועות אחדים. הגלידות ישווקו באריזות קלקר המוכרות מהגלידריות, כדי לשוות להן מראה אותנטי יותר.

 

בעלי שיווק השקמה רמי לוי ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. חזית חדשה בעלי שיווק השקמה רמי לוי ומנכ"ל שופרסל איציק אברכהן. חזית חדשה צילומים: עמית שעל, אוראל כהן

 

ל"כלכליסט" נודע כי גם שופרסל בדקה עם גלידריית בוטיק אפשרות ליצר באמצעותה גלידה תחת המותג הפרטי, אך נענתה בשלילה. הרשת צפויה להיכנס לקטגוריה באמצעות יצרן מקומי כמו גלידות פלדמן או באמצעות יבוא. בשוק הגלידות מעריכים כי כניסה לקטגוריית הגלידות באמצעות מותג פרטי תקשה על הקמעונאים. "ההיגיון הכלכלי קובע שיש להיכנס עם מותג פרטי במקרים שבהם הקמעונאי מרוויח מעט מאוד או מפסיד", אומר בכיר בענף. "בגלידות המצב הוא הפוך, והקמעונאים נהנים מרווחיות גולמית של 35%".

בניסיון להתמודד עם התחרות הצפויה להן השנה נערכו חברות הגלידות עם מוצרים חדשניים. גלידות נסטלה תמתח את מותג דגני הבוקר פיטנס לקטגוריית הגלידות ותשיק גלידת יוגורט עם 2% שומן, בשילוב פירות ושברי עוגיות פיטנס. עוד בתחום הבריאות תמחק החברה את מותג הגלידה פרילי ותשיק במקומו את לה פרוט שמכיל 50% פרי. לילדים תייבא החברה גלידות לילדים מספרד ומפולין, על רקע הקושי של מפעל הגלידות לעמוד בביקושים. ההחלטה להקים מפעל גלידות חדש צפויה להתקבל על ידי נסטלה בקרוב.

 

גלידות בן אנד ג'ריס. בקרוב ליין טבעוני מחלב שקדים גלידות בן אנד ג'ריס. בקרוב ליין טבעוני מחלב שקדים צילום: עמית שעל

 

גלידות בן אנד ג'ריס נערכת להשיק לראשונה בישראל גלידות מחלב שקדים לטבעונים. גלידות פלדמן מרחיבה את סדרת שייק פרי ומחברת אותה לעולמות של פרי וירק עם השקת שייק פרי Veggie, סדרת שלגונים המכילים 40% פירות וירקות כמו שלגון תפוז גזר. שטראוס, שאיבדה מכירות דווקא בחודשי הקיץ בשל הסכסוך בין יוניליוור לשופרסל השנה, צפויה למתוח את מותג השוקולד קליק ואת מותג קרמבו לקטגוריית הגלידות.

 

משופרסל נמסר: "שופרסל ממשיכה לבחון כניסה לקטגוריות נוספות במותג הפרטי".

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x