שימו לב, אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר. קראו עוד הבנתי
פרסום ושיווק

בלעדי לכלכליסט

קריסת מגה הקפיאה את מכירות הענף ביולי

רשתות המזון רשמו בחודש שעבר עלייה של 1% בלבד במכירותיהן. ברשתות הדיסקאונט נהנו מעלייה של 7.5%, בעוד שופרסל, מגה וקו־אופ ספגו ירידה של 9.2%

נורית קדוש 06:5205.08.15

המשבר שאליו נקלעה מגה בא לידי ביטוי במכירות חודש יולי. מנתוני סטורנקסט שהגיעו לידי "כלכליסט" עולה כי מכירות הרשתות הפרטיות ממשיכות לצמוח על חשבון הרשתות המאורגנות (שופרסל, מגה וקו־אופ ישראל), שרשמו בחודש יולי ירידה של 9.2% בהשוואה לחודש המקביל אשתקד. הרשתות המאורגנות אמנם מצויות זה זמן בירידה, אולם בחודש שעבר המגמה החריפה.

רשתות הדיסקאונט הפרטיות רשמו ביולי עלייה של 7.5% במכירות שהסתכמו ב־1.38 מיליארד שקל. זאת בעוד כלל השוק התמודד עם סטגנציה במכירות שהסתכמו ב־3.45 מיליארד שקל המשקפים עלייה של 1% בלבד ביחס ליולי אשתקד. המכירות בכלל השוק עלו ב־7 החודשים הראשונים של השנה בשיעור דומה והסתכמו ב־23.2 מיליארד שקל. גם במישור הזה הציגו הרשתות הפרטיות יתרון מובהק על פני המאורגנות בזכות צמיחה בשיעור 8% אשר באה לידי ביטוי במכירות בגובה 9.11 מיליארד שקל. זאת לעומת ירידה של 7% ברשתות המאורגנות.

 

  צילום: אוראל כהן

 

בעוד מרבית קטגוריות הצריכה שומרות על היקף המכירות ואף מציגות עלייה קלה, תחום מוצרי הטיפוח הכולל מוצרי טואלטיקה שונים כמו שמפו, סבון, דאודורנטים ועוד רשם בחודש החולף ירידה חדה של 4.5% ואיבד 11.5 מיליון שקל במכירות. העלייה בטמפרטורות עמדה לזכות חברות המשקאות, שהתמודדו לאורך השנה שעברה ותחילת השנה הנוכחית עם ירידה מתמשכת במכירות, ואילו רשמו ביולי עלייה של 5.3% שהסתכמה ב־405.7 מיליון שקל. העלייה החדה איזנה את הירידות שרשמה הקטגוריה מתחילת השנה, ומכירות המשקאות בינואר־יולי הסתכמו ב־2.47 מיליארד שקל כבתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, מסיכום מכירות המחצית הראשונה של השנה עולה כי מכירות הקולה ירדו ב־9% ביחס למחצית הראשונה אשתקד. מוצרי המזון צמחו ב־0.8%, שיעור נמוך מהממוצע של מוצרי הצריכה מתחילת השנה.

 

על האיום של הרשתות הפרטיות על המאורגנות ניתן ללמוד מניתוח שערכה סטורנקסט עם תום המחצית הראשונה של השנה, ולפיו ישנה עלייה של 0.9% בקניית הביניים - כזו המוגדרת כמונה 11–25 פריטים. מנתון זה ניתן ללמוד כי הרשתות הפרטיות, שבעבר היו פועלות במרחק רב מהחנויות השכונתיות והעירוניות, התקרבו למרכזי הערים והפכו אלטרנטיבה גם לחנויות שכונתיות. מהנתונים עולה עוד כי רק 12% מהסלים בחנויות הדיסקאונט הפרטיות הם של קנייה מרוכזת, כזאת המכילה מעל 25 פריטים, אולם סלים אלו מהווים 40% מהמכר ברשתות.

בטל שלח
    לכל התגובות
    x