$
פרסום ושיווק

בלעדי ל"כלכליסט": שופרסל תפתח עשרים חנויות Green ב־2011

התחרות האורגנית מחריפה: רבוע כחול מכניסה את עדן טבע מרקט לסניפי מגה, והרשתות הפרטיות מוסיפות שטחי מדף למוצרי הבריאות. שופרסל, שחברה לאורגניק מרקט, לא רוצה להישאר מאחור

אורנה יפת 07:0308.12.10

שופרסל תשים דגש על הרחבת התחום האורגני ברשת ב־2011, עם פתיחת 20 חנויות של שופרסל Green בקונספט של חנות בתוך חנות, בהשקעה של מיליוני שקלים, כך נודע ל"כלכליסט". בימים אלה עורכת שופרסל פיילוט בחנות שופרסל דיל ברעננה, שם הקימה מחלקה שנקראת Green, בהשקעה של קרוב למיליון

שקל.

 

את המחלקה הקימה ומנהלת עבור שופרסל רשת אורגניק מרקט, בבעלות הולי ברונפמן ובן זוגה יואב לב (87%), והמנכ"ל אלעד להב ושותפים פרטיים (13%). גם את המחלקות העתידיות צפויה לנהל אורגניק מרקט והן יכללו 1,500 מוצרים בדגש על מוצרים אורגניים, מוצרי בריאות ומוצרים נטולי גלוטן.

 

מודעות למזון בריא

 

רשתות השיווק שמות דגש רב על הרחבת התחום האורגני בסניפים בשל המודעות הגוברת למזון בריא, אך גם לא מעט מפני שהרשתות המתמחות, ובראשן עדן טבע מרקט, יוצרות תחרות: רובן מציעות לצד המוצרים האורגניים היצע של סופרמרקט רגיל מבחינת סל מוצרי הצריכה הממוצע. זו בין היתר הסיבה לכך שבימים אלה מכניסה רבוע כחול לסניפים את עדן טבע מרקט, שבה היא מחזיקה 50%. גם רשתות השיווק הפרטיות מבינות שמדובר בקטגוריה צומחת, והן התחילו להקצות לה שטחי מדף נרחבים יותר.

 

הסניף הראשון של עדן טבע מרקט בתוך מגה נפתח ברעננה, סמוך לסניף של שופרסל עם מחלקת Green. בדצמבר ייפתח סניף נוסף במגה ברחובות. ב־2011 צפויים להיפתח עוד ארבעה סניפים, בין היתר במודיעין וירושלים, בהשקעה של כ־4 מיליון שקל לסניף.

 

בעוד שברבוע כחול מדברים על פתיחה של 9–5 חנויות עדן טבע מרקט בתוך כשנה וחצי, בשופרסל מתכוונים לפתוח כ־20 סניפים במהלך השנה, בניסיון לצמצם פערים מול רבוע כחול, שלקחה את הבכורה ואת ה"בעלות" על התחום האורגני. את הסניפים הבאים של Green תפתח שופרסל במודיעין וכפר סבא, מה שמלמד על כוונת הרשת להרחיב את הקונספט גם אל מחוץ לגוש דן.

 

מי יוביל את התחום?

"בסוף השנה הבאה לשופרסל יהיו הרבה יותר חנויות עם מוצרי בריאות מאשר לרבוע כחול", אמר ל"כלכליסט" גורם המקורב לרשת. לדבריו, גם המחירים בשופרסל יהיו זולים ב־10%–40% לעומת עדן טבע מרקט בתוך סניפי מגה. נכון להיום, במגה ובשופרסל המחירים יקרים יותר מאלה שמציעות הרשתות האורגניות המתמחות.

 

ברבוע כחול האמינו בקונספט של חנויות בריאות ייעודיות, ועל כן רכשו את עדן טבע מרקט. בשופרסל מאמינים כי הפורמט שפועל בחו"ל, ולפיו רוב מכירות המזון האורגני נעשות בסניפים רגילים הוא המודל הנכון.

 

הבדל נוסף בין הרשתות בא לידי ביטוי בכך שהקופות של עדן טבע מרקט בתוך מגה נפרדות מקופות הסניף. לעובדה זו יש יתרון עבור מי שמחזיק בכרטיסי מועדון של עדן טבע מרקט ומגה, ויכול להעביר כל אחד מהכרטיסים בנפרד. בשופרסל לעומת זאת, יש קופה אחת לעריכת החשבון עבור כל המוצרים.

 

בטל שלח
    לכל התגובות
    x