$
פרסום ושיווק

תערוכת המזון בפריז: חברות ישראליות בדרך לעסקאות בינלאומיות

חברות המזון הישראליות מסתערות על שוק המזון הבינלאומי: רטבי זנלכל בדרך לדומינו'ס העולמית, ממתקי כרמית בדרך לקרפור ומאפי בית אל חתמו על עסקה עם רשת המרכולים הגדולה בתאילנד; וגם: "כלכליסט" מסמן את הטרנדים החמים בתערוכת סיאל בפריז

נעמה סיקולר, פריז 10:4121.10.10

חברת זנלכל במגעים עם קניינים של פיצה דומינו'ס בארה"ב ובצרפת לאספקת רטבים, כך דיווחה החברה אתמול (ד') בתום היום הרביעי של תערוכת המזון הגדולה בעולם, סיאל 2010, הנערכת בימים אלה בפריז. זנלכל הציגה עם שורת חברות ישראליות אחרות את מוצריה בביתן הישראלי של מכון היצוא, שארגן לנציגים הישראלים בסיוע משרד התמ"ת עשרות פגישות עם קניינים מרשתות קמעונאיות ויצרנים מחו"ל. במקביל הודיעה זנלכל כי פתחה במגעים ראשוניים גם עם נציג המותג הפרטי של הקמעונאית הצרפתית הגדולה קרפור.

 

חברת בית אל, המייצרת מאפים וריבות, היתה הראשונה מבין החברות הישראליות שדיווחה על עסקה חתומה מול חברת CFR (Central Food Retail Company Limited) המפעילה את רשת הסופרמרקטים הגדולה בתאילנד, Tops. החברה הישראלית תספק לרשת ריבות ומאפים בהיקף של 150 אלף דולר - עסקה ראשונה לחברה במזרח הרחוק. במקביל דיווחה חברת הממתקים הישראלית כרמית על מגעים ראשוניים עם קניינים של מרקס אנד ספנסר, קניין המותג הפרטי של קרפור ורשת הקמעונות וולוורת' (Woolworths) האוסטרלית, וזאת בעיקר בעניין מוצרים נטולי גלוטן ולקטוז.

 

 

דומינו'ס פיצה. זנלכל במו"מ עם הרשת בארה"ב ובצרפת דומינו'ס פיצה. זנלכל במו"מ עם הרשת בארה"ב ובצרפת צילום: בלומברג

הטרנדים החמים

 

השאלה הגדולה המעסיקה את כל המבקרים בתערוכה היא לאן הולך עולם המזון, וגם מהם הטרנדים שיובילו את התעשייה בשנים הקרובות, בדגש על מגמת הבריאות העולמית, מוצרים טבעיים ואריזות חדשניות. חלקם כבר מיושמים באופן חלקי על ידי יצרניות המזון בעולם, וחלקם, כך מסמנים בתערוכה, יתפוס תאוצה גדולה יותר בעתיד:

 

1. לבשל כמו שף בעזרת חומרי גלם ואביזרים מקצועיים. בישול ביתי אך בעל מאפייני גורמה נעשה יותר ויותר פופולרי בעולם. לפיכך מעריכים בתערוכה גידול בביקוש למוצרי מזון המיועדים לבישול ברמה גבוהה, לרבות חומרי גלם המקובלים היום רק במסעדות, וגם אביזרים טכניים נלווים שמיועדים היום בעיקר לבשלנים המקצועיים.

 

2. לבשל פשוט ומהיר, או לאכול אוכל מעולה מן המוכן. מוטיב הזמן הוא קריטי בימינו, ולכן מוצרים רבים בתערוכה פונים כבר היום לקהל העובד שרוצה להכין ארוחה טעימה ומשביעה בתוך 2–3 דקות. יצרני המזון הכריזו כי הם מנסים להעלים ככל האפשר את טעם הלוואי של החימום במיקרוגל, ולאפשר להכין ארוחה שלמה בדקה.

 

3. בישול על בסיס מוצרים טבעיים בלבד. בריא, ירוק ואורגני, אלו היו ללא ספק שלוש המילים שחזרו על עצמן הכי הרבה בתערוכה השנה. מחקרים שהוצגו לימדו כי מספיק לומר ללקוח שהמוצר מבוסס על חומרי גלם טבעיים בלבד כדי שהסיכויים לרכישתו יגדלו, בלי קשר לערך התזונתי שלהם ביחס למוצרים מקבילים שאינם על בסיס טבעי.

 

4. מוצרי מזון מיוחדים לסובלים מאלרגיות. על פי נתונים שהוצגו בתערוכה, כ־30% לפחות מאוכלוסיית העולם סובלת מאלרגיה או מרגישות מסוימת למזון. יצרני המזון החלו לכוון בצורה משמעותית מאוד לקהל הזה, תוך שהם מציעים שורה של מוצרים נטולי חומרים הנחשבים אלרגנים במיוחד, כמו לקטוז (סוכר המצוי במוצרי חלב) וגלוטן (חלבון המצוי במוצרי חיטה ובדגנים נוספים). בתערוכה אפשר למצוא כבר היום כמה מוצרים כאלו, המציעים תחליפים בעיקר בתחום הרטבים והממתקים.

 

5. נוחות האכילה בדגש על אריזות. עיקר החדשנות שהוצגה בתערוכה כבר כעת היתה חדשנות באריזת המוצר - גאדג'טים במזון, מגמה שרק צפויה להתחזק בעתיד הקרוב, מתוך אמונה שהנראות והנוחות הופכים את חווית האכילה לנעימה יותר, ועל כך גם הצרכן יהיה מוכן לשלם יותר. בתערוכה היה אפשר לראות שורה ארוכה של אריזות חדשניות, בקבוקים לחיצים עם פקקים לסגירה חוזרת, רטבים בריסוס, אריזות גמישות וקשיחות, אריזות ליחיד או למשפחה, אריזות שכוללות תבלינים בנפרד והרבה מאוד אריזות לחימום במיקרוגל או בתנור. דגש מיוחד ניתן גם לאריזות קטנות ואישיות לילדים, בבקבוקים לחיצים וקלים לתפעול.
בטל שלח
    לכל התגובות
    x