$
פרסום ושיווק

HOT: נתח של 40% באינטרנט המהיר

HOT השיגה זאת לאחר שהצליחה לגייס 23.9 אלף לקוחות אינטרנט מהיר ברבעון הראשון של 2008. לעומתה בזק גייסה 7,000 מנוייADSL בלבד

אמיר טייג 07:15 27.05.08

 

חברת הכבלים HOT נעזרת ברפורמת ניידות המספרים כדי לגייס לקוחות אינטרנט. הדו"חות הכספיים של בזק ו-HOT מצביעים על כך שחברת HOT הצליחה, לראשונה מאז נכנסה לשוק האינטרנט המהיר, להגיע ל-40% מנתח שוק האינטרנט המהיר. HOT השיגה זאת לאחר שהצליחה לגייס 23.9 אלף לקוחות אינטרנט מהיר ברבעון הראשון של 2008. לעומתה בזק גייסה 7,000 מנוייADSL בלבד.

 

קצב גיוס לקוחות האינטרנט המהיר ב-2007 היה דומה ב-HOT ובבזק, אם כי נרשמה עדיפות קלה לטובת HOT.

 

במהלך הרבעון הרביעי של 2007 והראשון של 2008 גדל פער הגיוסים בין החברות באופן מהותי והגיע לשיא של 17 אלף ברבעון הראשון של 2008. התרחבות הפער היא תוצאה ישירה של רפורמת ניידות המספרים, שבמסגרתה גייסה HOT 46 אלף מנויי טלפון חדשים ברבעון הראשון.

 

כפי המסתמן, חלק ניכר ממנויי הטלפון אשר נוטשים את בזק עוזבים גם את שירותי האינטרנט המהיר שלה ועוברים לחבילות המשולבות של HOT. רפורמת הניידות החלה ב־1 בדצמבר 2007.

 

במהלך 2007 ירד נתח השוק של בזק בתחום האינטרנט המהיר ב-3% לרמה של 60%. מנגד עלה חלקה של HOT בהתאמה. HOT נכנסה לשוק האינטרנט המהיר כשנתיים לאחר בזק, בשל מגבלות שהטיל משרד התקשורת ובשל מגבלות טכנולוגיות ב-HOT.

 

במסתכם בזק מצליחה להמשיך ולהגדיל את הכנסותיה מתחום האינטרנט, ומנגד לשמור על יציבות בהכנסה הממוצעת מכל לקוח ADSL, שעמדה ברבעון הראשון של 2008 על 58.1 שקל לחודש - בדומה לרמה בכל שנת 2007.

x