סגור

בעקבות התנגדות המשטרה: ההסדר בין פנינסולה לתומר לוי החייב מיליונים יבוטל

לוי, מנכ"ל חברת תדלוקי השטח SOS, נעצר בעקבות חקירה של רשות המסים. הוא צבר חוב של כ-70 מיליון שקל לפנינסולה אך הגיע להסדר על פירעונו בתשלומים. המשטרה שעיקלה את בית המגורים של לוי טענה כי ההסדר עלול לפגוע בזכויותיה והוא טורפד

המשטרה מתנגדת להסדר של פנינסולה עם תומר לוי, והיא הודיעה על כך לחברת האשראי החוץ בנקאי. ההתנגדות נובעת ממכך שההסדר אליו הגיעו הצדדים מחוץ לבית המשפט (ומבלי שימונה לו כונס) אינו כולל מימוש הנכס שבמוקד החוב של לוי - ולמשטרה עשויה לקום טענה לזכויות בנכס.
הסכמת המשטרה היתה תנאי מתלה להסדר, כך שהתנגדותה למעשה מבטלת אותו - הביטול צפוי להוביל להעברת הצדדים לבית משפט, והליך כינוס נכסים.
פנינסולה הודיעה כי המשטרה אינה מערערת במסגרת התנגדותה על הזכויות הקנייניות של פנינסולה על רכושו של לוי שמוגדרות כבטוחות לנוכח ההלוואה שנטל לוי בפנינסולה.
לוי מחזיק ב-50% מחברת תדלוקי השטח SOS, עומד במרכז חקירה של רשות המסים והמשטרה בחשד שסייע להפיץ ולקזז חשבוניות פיקטיביות במאות מיליוני שקלים.
ביולי השנה חשף כלכליסט כי לוי הוא הלווה הגדול ביותר של פנינסולה, המחזיקה בתיק אשראי בהיקף של כמעט 1.4 מיליארד שקל. לוי לווה מפנינסולה על מנת לממן את עסקיו תוך שהוא ממשכן את הבית ושטח נוסף שצמוד לו.
לוי הפסיק לפרוע את הלוואה של פנינסולה זמן קצר לאחר מעצרו וגם המשא ומתן הראשוני בין החברות הגיע למבוי סתום, אולם כאמור לאחר ניסיון נוסף, הצליחו הצדדים להגיע למתווה להשבת החוב.
לאורך המשבר עם לוי הסבירה פנינסולה למשקיעים כי מימוש הבטוחה בדמות בית הפאר של לוי מכסה אותה מפני הפסדים. אולם המימוש אינו כה פשוט, בוודאי במצב של שוק נדל"ן היוקרה הנוכחי, וכן לנוכח הסתכויות נוספות של לוי. ההסדר האמור מול פנינסולה בראשות מנכ"ל אייל ליאור היה מונע את הצורך במימוש הנכס.
בה בעת, במסגרת החקירה, המדינה הוציאה צווי עיקול על נכסיו של לוי, כולל על הבית שמשועבד לפנינסולה. מדובר על וילה בשטח של 419 מ"ר ולצדה שטח לפיתוח של 326 מ"ר. כלומר גם פנינסולה וגם משטרת ישראל עשויות לטעון שהבית שייך להן.
מי שכיהן כמנכ"ל פנינסולה לאורך "משבר לוי" הוא אייל ליאור שפרש מתפקידו זמן קצר לאחר החתימה על ההסדר ולאחר שנה ותשעה חודשים בלבד בתפקיד. מי שיחליף אותו בתפקיד באופן זמני הוא ג'קי כהן שכיהן קודם כיו"ר החברה.