סגור
ביל אקמן
ביל אקמן (צילום: Jeenah Moon/Bloomberg)

ביל אקמן בהמשך לריאיון בכלכליסט עם מנכ״ל ג'פריס: "בורסת ת"א זמינה כעת במחיר מציאה"

המיליארדר היהודי ומנהל קרן הגידור פרשינג סקוור צייץ ב-X על העסקה בה רכש 4.9% ממניות בורסת ת"א בהמשך לריאיון שפורסם השבוע ב"כלכליסט" עם ריץ' הנדלר: "הבורסה היא תמלוג על צמיחת הסטארט-אפ ניישן - מאוד התרשמתי מהנהלת הבורסה, התוכנית העסקית שלה והיכולות הטכנולוגיות שלה. אני רואה אותה כאחזקה קבועה"

"רצינו לקנות עוד, אבל זה כל מה שהיה זמין למכירה", כך מתייחס הבוקר (ד') ביל אקמן, מנהל קרן הגידור היהודי לעסקה בה רכש 4.9% ממניות הבורסה בתל אביב מוקדם יותר השנה.
הדברים נכתבו בציוץ ברשת X (טוויטר לשעבר) בהמשך לראיון שפורסם השבוע בכלכליסט עם ריץ' הנדלר, מנכ"ל בית ההשקעות ג'פריס האמריקאי שהוביל את העסקה למכירת חבילת מניות הבנקים בבורסה ב-353 מיליון שקל בינואר האחרון בעיצומה של המלחמה.


"אני מודה לריץ' הנדלר על כך שנתן לי ונרי (רעייתו נרי אוקסמן) את ההזדמנות להשקיע בבורסת תל אביב. העסקים הטובים ביותר בעולם הם אלה שלא דורשים השקעות הוניות גבוהות ומחזיקים בזכות לגבות תמלוגים על בסיס של נכסים צבורים. הבורסה בתל אביב היא זכיון ייחודי כזה על אחת הכלכלות היזמיות ביותר בעולם", ממשיך אקמן ומסביר את ההיגיון שמאחורי רכישת נתח מהבורסה באחוזת בית: "הבורסה בתל אביב היא תמלוג על צמיחת הסטארט-אפ ניישן שזמינה כעת במחיר מציאה בגלל המלחמה וחוסר הוודאות המתלווים לכך. מאוד התרשמתי מהנהלת הבורסה, התוכנית העסקית שלה והיכולות הטכנולוגיות שלה. אני רואה אותה כאחזקה קבועה. שווה להעיף מבט", מסיים אקמן את הציוץ במה שניתן להגדיר הכי קרוב להמלצת קניה למניות הבורסה.
אקמן היה המשקיע הגדול ביותר בעסקת הבורסה, בה השתתפו גם משקיעים זרים רבים נוספים. זוהי השקעתו הראשונה בישראל של המיליארדר שהונו נאמד ביותר מ-4 מיליארד דולר, אותו בנה באמצעות קרן גידור פרשינג סקוור שהקים ואשר מנהלת היום 18 מיליארד דולר. אקמן נחשב לאחד המשקיעים האקטיביסטיים בוול סטריט שנהג להתבטא לא מעט בחשבון ה-X שלו, ומתחילת המלחמה בישראל הוא מקדיש את החשבון בעיקר למלחמה באנטישמיות, תמיכה בישראל והיה ממובילי המאבק נגד האנטישמיות בקמפוסים של אוניברסיטאות ליגת הקיסוס בארה"ב. אקמן, בוגר הרווארד, נחשב לאחד הגורמים המרכזיים והקולניים שהובילו להדחתה של קלודין גיי, מנשיאות האוניברסיטה.
בהמשך סדרת הציוצים אקמן מתייחס לסוגיה שעלתה בראיון "כלכליסט" עם הנדלר - האם מדובר בהחלטה עסקית גרידא או סוג של פילנתרופיה, שכן אקמן לא רכש את מניות הבורסה בתל אביב באמצעות קרן הגידור, אלא באופן פרטי. "תחילה ניסינו לרכוש כמות שתהיה מספקת עבור קרנות הגידור, אבל רק חבילה של 25 מיליון דולר הייתה זמינה למכירה ללא אופק לרכישה נוספת. הפוזיציה האופיינית שלנו בפרשינג היא 1.5 מיליארד דולר לפחות, כך שפוזיציה קטנה כל כך הייתה דורשת הקצאת זמן של צוות השקעות, ללא השפעה כלשהי על התשואות", הסביר אקמן.
בראיון ציין הנדלר, שגם הוביל את הנפקתה הראשונה של הבורסה בתל אביב לציבור בהשתתפות משקיעים זרים, כי גם היום קיים ביקוש למניות שלה בקרב גורמים שהבנק עובד עימם: "יש הרבה מאוד אנשים שמאוד כעסו שהם פיספסו את העסקה למכירת נתח מבורסת תל אביב אחרי שהם ראו אותה. אני מדבר על אנשי עסקים אמריקאים מוכרים. נכון, הם פרו־ישראלים, אבל גם לא כולם יהודים. זו לא היתה עסקה של יהודים או פרו ישראלים, אלא עסקה של אנשי עסקים ותיקים שרצו להרוויח כסף. לכן אם הבורסה תרצה עסקה נוספת מהסוג הזה, הביקוש למניות שלה קיים".