סגור
קוינבייס קריפטו

קוינבייס: ה-SEC דרשה מאיתנו למחוק את כל מטבעות הקריפטו מהמסחר, מלבד הביטקוין

מנכ"ל בורסת המסחר בקריפטו הגדולה בארה"ב טוען כי הרשות ניסתה מהלך רגולטורי מקיף נגד הסקטור (מעל 200 מטבעות), בטרם הגישה נגדה תביעה בשל מסחר בני"ע לא רשומים ב-13 מטבעות; כך דווח בפייננשל טיימס; הרשות מחשיבה את המטבעות, מלבד הביטקוין, כני"ע המחויבים פיקוח

הרשות לניירות ערך בארה"ב (SEC) דרשה מקוינבייס למחוק מהמסחר את כל מטבעות הקריפטו הנסחרים בפלטפורמה שלה (מעל ל-200 מטבעות), מלבד הביטקוין. זאת בטרם הגישה נגדה תביעה נגדה בגין מסחר בניירות ערך לא רשומים בתחילת יוני. כך דווח בפייננשל טיימס, בהתבסס על דבריו של בריאן ארמסטרונג, מנכ"ל בורסת המסחר הגדולה בארה"ב.
לפי התביעה שהוגשה, הרשות זיהתה בפלטפורמה של קוינבייס 13 מטבעות קריפטו שהיא מחשיבה כניירות ערך, ועל כן הם מחויבים להיות כפופים לפיקוחה.
אך בהסתמך על הדיווח היום, הדרישה מקוינבייס למחוק מהמסחר את כל מטבעות הקריפטו מלבד הביטקוין בטרם הגשת התביעה, מצביעה על כך שה-SEC, בראשות גארי ג'נסלר, ניסתה לדחוף למהלך רחב הרבה יותר מול סקטור המטבעות הדיגיטליים.
ארמסטרונג: "ה-SEC פנו אלינו ואמרו, 'אנחנו מאמינים שכל המטבעות מלבד הביטקוין הם ניירות ערך'. ואנחנו השבנו לרשות, כיצד הגעתם למסקנה הזו? משום שזו לא הפרשנות שלנו לחוק. ואז הם אמרו, 'אנחנו לא מתכוונים להסביר לכם למה – אתם מוכרחים למחוק מהמסחר את כל המטבעות הדיגיטליים מלבד הביטקוין'".
אם קוינבייס היתה מסכימה לדרישת ה-SEC, הדבר עשוי היה להביא למצב חסר תקדים שבו רוב תעשיית הקריפטו בארה"ב פועלת מחוץ לחוק, אלא אם היו נרשמים למסחר דרך ה-SEC.
ארמסטרונג: "באמת שלא הייתה לנו ברירה בנקודה זו: האם למחוק את כל המטבעות מהמסחר חוץ מהביטקוין? זה אגב לא מה שהחוק אומר שניתן לעשות, וזה היה גם מוביל במהות למחיקת תעשיית הקריפטו בארה"ב. לכן המסקנה הזו הובילה להחלטה שקיבלנו בקלות – בואו נלך לבית המשפט, ונברר מה יוחלט שם".
כזכור, יממה לאחר שהגישה תביעה נגד קוינבייס, הרשות לני"ע האמריקאי הגישה תביעה אחרת נגד בייננס, בורסת המסחר בקריפטו הגדולה בעולם. ה-SEC דרשה להקפיא את המסחר בכל הנכסים הנסחרים בפלטפורמת בייננס. זאת בטענה לשימוש לרעה בכספי הלקוחות. ללקוחות האמריקאים יש נכסים בשווי של 2.2 מיליארד דולר "שנמצאים בסיכון גדול", אמרו ברשות לני"ע.
ה-SEC טענה כי בייננס והמנכ"ל צ'אנגפנג זאו "העמידו את נכסי המשקיעים בסיכון משמעותי". לדבריה, החברה טענה כי הפלטפורמה העולמית שלה לא משרתת אנשים בארה"ב, ובמקביל פעלה בחשאי כדי להבטיח שהלקוחות האמריקאים העשירים ביותר ימשיכו לסחור בה - בין השאר באמצעות שימוש ב-VPN.