סגור

הולמס פלייס עדיין לא בכושר והמוסדיים מתנגדים לחבילת האופציות והמניות למנכ"לית

רשת מכוני הכושר מבקשת להעניק לקרן שתוי אופציות ומניות חסומות בשווי מיליון שקל. התנגדות המוסדיים נובעת כנראה מכך שמשך הבשלת האופציות והמניות קצר מדי. בניסיון להגיע להבנות, נדחתה האסיפה לאישור התגמול

הגופים המוסדיים מתנגדים לחבילת האופציות והמניות החסומות שהולמס פלייס מבקשת להעניק למנכ"לית החברה קרן שתוי. החברה הודיעה אתמול כי היא דוחה ל־15 במאי את האסיפה הכללית שזימנה ליום ראשון הבא (8 במאי), כדי למצות את המגעים עם המשקיעים המוסדיים.
במסגרת מדיניות התגמול החדשה אישרו הדירקטוריון וועדת התגמול של הולמס פלייס להעניק לשתוי תגמול הוני של 354 אלף אופציות וכן 191 אלף מניות חסומות בשווי כולל של מיליון שקל. ההקצאה לשתוי היא חלק מהקצאה כוללת של תגמול הוני לבכירים בחברה, שערכו מסתכם ב־4.5 מיליון שקל. בהבשלת כל התגמול ההוני, האופציות והמניות החסומות יהוו 3.24% ממניות החברה. חלקה של שתוי יסתכם ב־0.6%.
1 צפייה בגלריה
קרן שתוי מנכלית הולמס פלייס
קרן שתוי מנכלית הולמס פלייס
קרן שתוי מנכ"לית הולמס פלייס
(צילום: יוני רייף)

עלות שכרה של שתוי, עוד טרם המענק, הסתכמה ב־3 מיליון שקל ב־2021, ובשנה שקדמה לה היא הגיעה ל־1.26 מיליון שקל. לפי חוק החברות, לשם אישור תגמול למנכ"ל יש צורך ברוב מבין בעלי מניות המיעוט באסיפה הכללית. על כן, דירקטוריון הולמס פלייס זקוק לאישורם של רוב המוסדיים, המחזיקים בשיעורים גבוהים במניות החברה. המוסדיים המובילים באחזקתם ברשת מועדוני הכושר הם חברת הגמל ובית ההשקעות של מור (14.4%), אלטשולר שחם (14.15%), הראל (9.8%), מוטי בן־משה (9.6%) והפניקס (6.6%).
ככל הנראה, הגופים המוסדיים אינם מתנגדים לעצם מתן המניות החסומות או האופציות ואף לא לשוויין. סביר להניח כי ההתנגדות של המוסדיים נובעת מכך שהולמס פלייס מבקשת להעניק לשתוי אופציות ומניות חסומות שמשך הבשלתן קצר מדי, ועל כן אינו מביא לזהות אינטרסים בין המנכ"לית לבעלי המניות בטווח הארוך. האופציות והמניות החסומות יבשילו על פני שנתיים, כך שהמנה הראשונה תבשיל לאחר שנה ממועד ההקצאה והמנה השנייה לאחר שנתיים ממועד ההקצאה. זאת, כאשר נהוג בשוק ההון לתת אופציות בעלות זמן הבשלה של שלוש שנים לפחות. בכירים בחברה מאשרים את ההנחה האמורה ומסבירים כי בימים הקרובים יתמקדו על הפרטים הטכניים מול המוסדיים כדי להגיע לידי הסכמות.
הולמס פלייס נסחרת בשווי של 330 מיליון שקל בבורסה בתל אביב. מתחילת השנה ירדה מניית החברה ב־6.5%, לאחר שב־2021 היא עלתה ב־5% בלבד - למרות מגמת העליות החדה בשווקים באותה שנה. בשלוש השנים האחרונות ירדה מניית הולמס פלייס ב־12%.
הכנסותיה של הולמס פלייס ב־2021 הסתכמו ב־311 מיליון שקל - עלייה של 58% לעומת 2020 שבה מכוני הרשת היו סגורים במשך חודשים ארוכים בעקבות הקורונה. עם זאת, הכנסות החברה בשנה שעברה היו נמוכות ב־111 מיליון שקל לעומת 2019 (טרום התפרצות המגפה). ההפסד של הולמס פלייס הסתכם ב־2021 ב־21.8 מיליון שקל לעומת הפסד עמוק יותר של 76 מיליון שקל ב־2020. בשנתיים הקודמות לקורונה הצליחה הולמס פלייס להציג רווחים: 14 מיליון שקל ב־2019 ו־20 מיליון שקל ב־2018.
שתוי מכהנת מאז 2017 כמנכ"לית הולמס פלייס שבשליטת קרן גרין לאנטרן (22.3%) של ריצ'י האנטר וקיי.איי קורפוריישן (13%). בדצמבר 2021 שתוי הוזכרה כמועמדת פוטנציאלית להתמנות למנכ"לית סלקום. שתוי, שעבדה בסלקום בתפקידים שונים במשך כשני עשורים, הגישה מועמדות לתפקיד והשתלבה ברביעייה הסופית - אך לבסוף קיבל את התפקיד דניאל ספיר. ספיר נכנס לתפקיד מנכ"ל סלקום בינואר כשעלות שכרו מוערכת ב־4.4 מיליון שקל, ואילו שתוי נותרה במקומה בהולמס פלייס כששכרה עדיין לא ידוע.