סגור
דורי נאוי מ בעלי קבוצת אחים נאוי בע"מ
דורי נאוי. לא מוותר על נתח מישראכרט (צילום: עמית שעל)

דורי נאוי לא מוותר על נתח מישראכרט: רכש מניות בהיקף של 96 מיליון שקל ברבעון השלישי

שווי הרכישה לפי הדו"ח לרבעון השלישי עומד על 90 מיליון שקל, כך ששיעור האחזקה המוערך של האחים נאוי בישראכרט הוא כ-4%. לפי הערכות, נאוי יבקש מבנק ישראל אישור להפוך לבעל עניין בחברת כרטיסי האשראי

קבוצת האשראי החוץ-בנקאי חברת נאוי רכשה מניות ישראכרט בהיקף של 96 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. לפי הערכות בענף, דורי נאוי, בעל השליטה בחברה (52.6%), מתכוון להפוך לבעל עניין בחברה, ויבקש מבנק ישראל לקבל את האישור להפוך לבעל עניין בחברת כרטיסי האשראי.
לפי הדו"ח הכספי של חברת האחים נאוי שפורסם ביום חמישי, בעקבות המגמה השלילית במניית ישראכרט ברבעון השלישי שווי הרכישה נכון למועד פרסום הדו"ח עומד על 90 מיליון שקל, כלומר שיעור האחזקה המוערך של האחים נאוי בישראכרט הוא 3.9%.
מדובר בתזמון מעניין לרכישה של דורי נאוי את מניות ישראכרט, שכן החודשים האחרונים לא היו פשוטים עבור ישראכרט והעומד בראשה רן עוז. באפריל השנה חתמה ישראכרט על הסכמי מנפיק כרטיס אשראי חדשים עם בנק הפועלים. במסגרת ההסכמים החדשים עמלת מנפיק עלתה מ-0.17% ל-0.29%. שינויי ההסכמים פגעו ברווח הנקי של ישראכרט. חברת כרטיסי האשראי רשמה ירידה חדה ברווח ברבעון השלישי לכדי 65 מיליון שקל לעומת 104 מיליון שקל, צניחה של 37.5%. הירידה נרשמה בעיקר בשל התשלום לבנקים, שעלה מ-67 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2021 לכדי 128 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה. מניית ישראכרט ירדה ב-25% מתחילת השנה, ונסחרת היום בשווי של 2.2 מיליארד שקל.
לפי גורמים המקורבים לעסקה מצד האחים נאוי, הקשיים שעמדו בפני ישראכרט מגבירים את האטרקטיביות של ישראכרט. "החברה קיבלה את המכה שלה והיא יכולה להתאושש ממנה", מסבירים ומוסיפים כי לחברה יש הון בהיקף של 2.8 מיליארד שקל, שיכול לשרת את הצמיחה של החברה, ושהנהלתה ביצעה צעדים משמעותיים בתחום האשראי הצרכני. על פי הדו"ח הכספי של ישראכרט, תיק האשראי שלה עמד על 4.87 מיליארד שקל בסוף הרבעון השלישי, לעומת 3.98 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, עלייה של 22%, ולעומת 4.29 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה, זו עלייה של 13.5%.
זו לא הפעם הראשונה בה דורי נאוי מתעניין בשליטה בישראכרט. בשנת 2019, כאשר ישראכרט היתה עוד בשליטת בנק הפועלים (שהיה מחויב למכור אותה במסגרת מסקנות ועדת שטורם), התעניינו האחים נאוי ברכישת החברה מהבנק. אולם עסקה זו לא יצאה לפועל בין היתר בשל האתגר הפיננסי של האחים, נאוי שהצריך גיוס של 800 מיליון שקל לפחות כדי לרכוש 30% מהחברה והאתגר הרגולטורי של קבלת היתר שליטה מבנק ישראל.
האחים נאוי היא אחת מחברות האשראי החוץ-בנקאי הגדולות בענף. תיק האשראי של החברה נאמד ב-3.3 מיליארד שקל. הרווח הנקי של החברה ברבעון השלישי הסתכם ב-35.8 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של 27.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. הכנסות החברה הסתכמו ב-49.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, לעומת הכנסות מימון נטו בהיקף של 36.4 מיליון שקל ברבעון המקביל.