סגור
אייזיק דבח בעל השליטה ב דלתא גליל
אייזיק דבח, בעל השליטה בדלתא גליל (צילום: עמית שעל)

לצד עלייה במכירות: העברת מפעל בוגרט לווייטנאם הובילה לירידה ברווח התפעולי של דלתא גליל

מכירות דלתא גליל עלו ברבעון השני ב-7.8% ועמדו על 491 מיליון דולר. במהלך הרבעון סגרה החברה את מפעל החברה הבת בסין והעבירה אותו לווייטנאם, מהלך שעלותו הסתכמה ב-5.5 מיליון דולר. הרווח התפעולי של דלתא ירד ברבעון בכ-9% ל-38.5 מיליון דולר, אך בנטרול הוצאות המעבר עלה הרווח התפעולי ב-4%. החברה תחלק דיבידנד של 6 מיליון דולר

חברת דלתא גליל בשליטת אייזיק דבח מסיימת את הרבעון השני של השנה עם עלייה במכירות לצד ירידה ברווח התפעולי ובשורה התחתונה, בשל הוצאה חד פעמית.
החברה מנסה לשפר את מבנה העלויות ולהקטין את הייצור בסין. לשם כך, היא החליטה במהלך הרבעון השני של השנה לסגור את מפעל החברה הבת בוגרט (Bogart) בשנזן שבסין, ולהעתיק את פעילות הייצור למפעל חדש, שאותו השיקה בחודש יולי בווייטנאם. העלות החד פעמית של התוכנית הסתכמה ב-5.5 מיליון דולר, ונכללה כהוצאה בדו"ח של הרבעון השני לשנת 2022. ההוצאה כללה עלויות פיצויים לעובדי המפעל שפוטרו.
מכירות החברה עלו ברבעון ב-7.8% ועמדו על 491 מיליון דולר. בארה"ב צמחו מכירות החברה כתוצאה מעלייה במכירות מותגים פרטיים שמייצרת החברה לחברות בינלאומיות וכן בשל עלייה במכירות המותג Seven for all mankind. העליות קוזזו בחלקן בירידה של 15% במכירות האונליין באתרי דלתא בארה"ב. מכירות האונליין עמדו על 53.7 מיליון דולר לעומת 63.4 מיליון דולר ברבעון מקביל לאחר שהקורונה הסתיימה והצרכנים שבו לקנות בחנויות.
גם באירופה רשמה החברה עלייה במכירות, למעט בגרמניה, בשל העלייה במכירות מותגים פרטיים והמותג Seven for all mankind. בגרמניה ובישראל ירדו מכירות החברה ב-2%. בגרמניה סבלה דלתא מירידה של 12% בשער היורו אל מול הדולר, לעומת רבעון מקביל.
הרווח הגולמי של דלתא גליל עלה ברבעון השני ב-1% ל-189 מיליון שקל, אך התייקרות עלויות השינוע וחומרי הגלם בכל תחומי הפעילות פגעו בשיעורי הרווחיות הגולמית, שהצטמצמו ל-38.5% לעומת 41% ברבעון המקביל אשתקד.
על אף שהפעילות בתחום המותגים הפרטיים תרמה לשורת ההכנסות, היא פגעה במקביל בשיעור הרווח הגולמי בשל היותה מאופיינת ברווחיות נמוכה מהממוצע בחברה. פעילות זו תפסה נפח גדול יותר מסך הפעילות של דלתא גליל ברבעון השני. בנוסף, היחלשות היורו מול הדולר פגעה אף היא בשיעורי הרווחיות הגולמית.
הרווח התפעולי של דלתא ירד ברבעון בכ-9% ל-38.5 מיליון דולר, ובנטרול ההוצאה החד-פעמית עלה הרווח התפעולי ב-4% ל-44 מיליון דולר כתוצאה מעלייה במכירות וברווח הגולמי.
בשורה תחתונה סיימה דלתא גליל את הרבעון עם ירידה של 17% ברווח הנקי ל-23 מיליון דולר. בנטרול ההוצאה החד פעמית עלה הרווח הנקי ב-3% ועמד על 28 מיליון דולר. החברה תחלק דיבידנד של 6 מיליון דולר.