סגור
שחף ארליך מנכ"ל טריא כנס פינטק
שחף ארליך, מנכ"ל טריא. תוכנית ההתייעלות תביא להשפעה מהותית על הרווח (צילום: אלי לו)

לאחר המשיכות מגיעים פיטורים: טריא מציגה תוכנית התייעלות

במסגרת התוכנית של חברת הפינטק, ש"תשפיע מהותית על ההכנסות והרווח ב-2023", יפוטרו עשרות עובדים ותוכניות השיווק והפיתוח יקוצצו. בנוסף, טריא מאשרת את חשיפת "כלכליסט" מהבוקר לפיה היא מבקשת להגדיל את הנזילות ומחפשת קונים להלוואות שנמצאות בפלטפורמה שלה

לאחר המשיכות מגיעים הפיטורים: חברת הפינטק טריא תצא בקרוב בתוכנית התייעלות, במסגרתה יפוטרו עשרות עובדים ותוכניות השיווק והפיתוח יקוצצו. לפי הודעת החברה, למהלכים שתנקוט הנהלת החברה והמנכ"ל שחף ארליך צפויים "להיות השפעה מהותית על ההכנסות והרווחיות של החברה בשנת 2023".
בנוסף טריא מאשרת בהודעתה היום למשקיעים את חשיפת "כלכליסט" מהבוקר כי היא מבקשת להגדיל את מקורות המימון לפעילות הפלטפורמה, בין היתר על ידי גיוס משקיעים מוסדיים ושיתופי פעולה עם גופים פיננסיים. כחלק ממשבר הנזילות החברה לא מצליחה לשרת את בקשת הפדיונות של אחת מקבוצות המשקיעים הגדולות, אגודת אופק, שהשקיעה בפלטפורמה 225 מיליון שקל וביקשה למשוך יותר מ-20 מיליון שקל.
ל"כלכליסט" נודע כי בנק לאומי עשוי לרכוש חלק מתיק המשכנתאות של החברה, והפניקס היא אחת מהמועמדות לרכישת חלק מתיק האשראי הצרכני של טריא, לאחר שחברת הביטוח כבר הצהירה כי היא מעוניינת להיות גורם משמעותי יותר בשוק האשראי הצרכני על ידי שיתופי פעולה.
מעבר לכך החברה מבקשת גם לגוון את הכנסותיה מפעילויות מחוץ לפלטפורמה, בעיקר דרך פעילות אשראי בנדל"ן.
טריא, שנסחרת בתל אביב לפי שווי של 190 מיליון שקל, לאחר שמנייתה ירדה ב־36% מתחילת השנה, היא חברה שמפעילה פלטפורמת P2P - שבמסגרתה היא מתווכת בין נותני הלוואות לנוטלי הלוואות. נכון לסוף 2022, תיק האשראי של החברה עומד על 3.4 מיליארד שקל. זאת לעומת כמעט 3 מיליארד שקל בסוף 2021.
ברבעון הראשון של 2022 היקף המשיכות מפלטפורמת ההשקעה של טריא הגיע לכדי 366.5 מיליון שקל, בעוד ההפקדות הגיעו ל־195 מיליון שקל. פער המשיכות לעומת ההפקדות מקשה על החברה לשרת את בקשות הפדיונות, מאחר שהריבית הממוצעת בהלוואות אלו עומדת על 6.3% בעוד הריבית בפיקדונות מתקרבת לכדי 4% (ריבית משתנה לתקופה של שנה).
היום "כלכליסט" פרסם כי בשל בקשת הפדיונות הרבים בטריא מתחרתה הישירה, חברת BTB, מבקשת לרכוש ממנה הלוואות בהיקף של עד 250 מיליון שקל. BTB פנתה לרשות שוק ההון כדי שזו "תאלץ" את טריא למכור חלק מהלוואותיה כגי להגדיל את נזילותה. רשות שוק ההון עדיין בוחנת את הסבירות המשפטית של המהלך, ובסביבת טריא מתייחסים בספקנות רבה למהלך.