סגור
חיסון פייזר
ברבעון מכרה החברה חיסוני קורונה בשווי 4.4 מיליארד דולר (צילום: רויטרס)

פייזר העלתה את תחזית ההכנסות, מכירות חיסוני הקורונה ירדו ב-66%

יצרנית התרופות הכניסה ברבעון 4.4 מיליארד דולר מחיסוני קורונה, זאת לעומת 14.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. החברה דיווחה על הכנסות של בגובה 22.6 מיליארד דולר, שעקפו את התחזיות שצפו 21 מיליארד דולר. הרווח הנקי של פייזר עמד ברבעון על 8.6 מיליארד דולר, עלייה של 6% מהשנה שעברה

יצרנית התרופות פייזר העלתה את תחזית ההכנסות שלה לשנה הנוכחית לאחר שדיווחה על תוצאות הרבעון השלישי, שעקפו את תחזיות האנליסטים.
לפי התחזית המעודכנת, הרווח למניה יעמוד עבור השנה כולה על 6.50-6.40 דולר, עלייה מהתחזית הקודמת של 6.45-6.30 דולר למניה. החברה העלתה גם את תחזית ההכנסות ל-102-99.5 מיליארד דולר. במקביל העלתה פייזר את תחזית מכירות חיסוני הקורונה שלה ב-2 מיליארד דולר ל-34 מיליארד דולר השנה. עבור התרופה נגד קורונה Paxlovid התחזית עומדת על מכירות בגובה 22 מיליארד דולר.
עבור הרבעון האחרון דיווחה החברה על רווח מותאם של 1.78 דולר למניה, זאת לעומת תחזית של 1.39 דולר, ועל הכנסות בגובה 22.6 מיליארד דולר, שעקפו את התחזיות שצפו 21 מיליארד דולר. אולם, מדובר בירידה קלה מהרבעון המקביל אשתקד, שהסתכם עם הכנסות של 24.1 מיליארד דולר.
מכירות חיסון הקורונה של פייזר ירדו משמעותית לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ברבעון מכרה החברה חיסונים בשווי 4.4 מיליארד דולר ברחבי העולם, ירידה של 66% לעומת הרבעון השלישי של 2021 (14.6 מיליארד דולר). פייזר הצליחה לקזז את הירידה בביקוש לחיסונים בעולם בזכות זינוק בביקוש בארה"ב, בעיקר הודות להשקת החיסון המיועד נגד זן האומיקרון. גם התרופה שפיתחו בחברה נגד הקורונה נהנתה מרבעון חזק והכניסה 7.5 מיליארד דולר במכירות ברחבי העולם, אף שהרוב הגיע מארה"ב.
הרווח הנקי של פייזר עמד ברבעון על 8.6 מיליארד דולר, עלייה של 6% מהשנה שעברה.
מנכ"ל החברה אלברט בורלא אמר כי הם מסתכלים מעבר למגפת הקורונה, שהובילה לרווחי שיא עבור פייזר. לדבריו, פייזר מתכוונת להשיק 19 מוצרים חדשים ולמצוא שימושים חדשים לתרופות קיימות ב-18 החודשים הבאים. כך למשל החברה דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי הקליני לחיסון נגד RSV המגן על תינוקות וניתן לנשים בהיריון.