סגור

הנפקות איירון סורס ופיוניר סידרה לביג-טק 50 פלוס בשורת הרווח

השותפות סיימה את הרבעון ברווח נקי של 2.6 מיליון דולר, מול הפסד קל של 25 אלף דולר בתקופה המקבילה

קדחת הספאקים בוול סטריט שנחלשה בשבועות האחרונים, עדיין הספיק "לתדלק" את שותפות המחקר והפיתוח – ביג-טק 50 שרשמה רווח חשבונאי של 4.9 מיליון דולר ברבעון השני. בשורה התחתונה סיכמה השותפות את הרבעון ברווח נקי של 2.6 מיליון דולר, מול הפסד קל של 25 אלף דולר בתקופה המקבילה.


הרווח החשבונאי מההשקעה בתי חברות ההייטק הישראליות נוצר בעיקר מהנפקת איירון סורס ופיוניר במהלך התקופה.
האסטרטגיה של ביג-טק 50 היא להשקיע בחברות יוניקורן (בשקלים) ששוויין מעל ל-250 מיליון דולר, מתוך מטרה לייצר בסוף סל השקעה ב-50 חברות טכנולוגיה ישראליות שכמעט בלתי אפשרי לציבור הרחב להשקיע בו באופן פרטי.
היא עושה זאת על ידי רכישת המניות באופן פרטי - השותפים נהנים במקרה של הנפקה. ביג-טק 50 השקיעה 15.2 מיליון דולר ב-10 חברות מטרה, ועד היום - 17.2 מיליון דולר ב-11 חברות.
מתוך אותן חברות, איירון סורס ופיוניר, השלימו הנפקה בבורסת ניו יורק. איירון סורס החלה להיסחר בסוף יוני לאחר שהונפקה בשווי של 11.1 מיליארד דולר ופיוניר הונפקה לתוך ספאק בפברואר לפי שווי של 3.2 מיליארד דולר. הנפקת איירון סורס ובפיוניר נעשתה בשווי גבוה פי 4 ופי 2 מזה שבו השקיעה ביג-טק באותן חברות.
במסגרת ההנפקה של שתי החברות שהוזכרו, מימשה ביג-טק 50 את המקסימום שהותר בכל אחת מההשקעות (כ-15% מהאחזקות) וקיבלה בתמורה סך של כ-1.1 מיליון דולר, המגלם רווח ברוטו של כ-747 אלף דולר. בכוונת השותפות כעת להשתמש ברווח זה בכדי לבצע רכישה חוזרת של יחידות השתתפות.
בגין הנפקת איירון סורס ופיוניר, רשמה השותפות רווח חשבונאי של 4.9 מיליון דולר מתוכו כ-747 אלף דולר כבר התקבל. השותפות החליטה להשתמש ברווח נטו מתוך הסכום שהתקבל לטובת רכישה חוזרת (Buy-Back) של יחידות השתתפות בהיקף של כ-440 אלף דולר.

1 צפייה בגלריה
דוחות
דוחות
דוחות
(צילום: שאטרסטוק)