סגור
בעל השליטה ויו"ר בי-קיור לייזר מיקי שלוסר
מיקי שלוסר, אולץ להתפטר מתפקיד היו"ר (צילום:youtube)

אחרי התפטרות היו"ר והמנכ"ל, נטישת הבכירים את בי־קיור לייזר נמשכת

מנהל תחום האיכות והרגולציה ודח"צית ביצרנית המכשירים להקלה על כאב הודיעו היום על התפטרותם, כמה חודשים לאחר מינויים, בשל אי־סדרים רגולטוריים בחברה. בשבוע שעבר התפטר המנכ"ל שמונה לתפקידו רק בסוף השנה שעברה

נמשך גל ההתפטרויות של בכירים בבי־קיור לייזר שמשווקת מכשירי לייזר להקלה על כאב. שני הבכירים שהודיעו היום על התפטרותם הם אראל מרגלית, מנהל תחום האיכות והרגולציה שמונה לתפקיד בספטמבר האחרון, וליאורה ליפץ, שכיהנה בשלושת החודשים האחרונים כדירקטורית חיצונית וכיהנה בוועדת הביקורת ובוועדת הגמול, ותלתה את התפטרותה באי־סדרים רגולטוריים שהתגלו לאחרונה בחברה. מרגלית נימק את התפטרותו ב"נסיבות שאינן מאפשרות את ביצוע תפקידי, לרבות חוסר הבהירות לגבי מערך האיכות שלהחברה שהתגלה לי רק באחרונה".
בשבוע שעבר התפטר מבי־קיור לייזר המנכ"ל גדעון לנדסברגר שמונה לתפקיד בסוף השנה שעברה. התפטרותו תיכנס לתוקף בתחילת ספטמבר, ובמכתב ששיגר לחברי הדירקטוריון הוא הסביר את החלטתו ב"גילויים של עובדות ואירועים שונים הנוגעים לענייני רגולציה בחברה, שלא היתה לי כל נגיעה בהם, ודווחו באחרונה לציבור".
לנדסברגר היה בעבר מנכ"ל רמדיה, במהלך פרשה שטלטלה את החברה ב־2003. היעדר ויטמין חיוני בפורמולה של רמדיה צמחית גרם לתמותה ולפגיעה קשה בעשרות תינוקות שצרכו את תחליף המזון. במסגרת עסקת טיעון, שנעשתה יותר מעשור לאחר מכן, הוא נקנס ונשלח ל־400 שעות עבודה לתועלת הציבור. לנדסברגר הוא המנכ"ל השלישי של בי־קיור לייזר מאז הנפקתה בבורסה בתל אביב לפני כשנתיים, לפי שווי של כחצי מיליארד שקל, לעומת שווי שוק של 18 מיליון שקל שאליו צנחה החברה כיום.
במאי 2021 המנכ"ל דאז, מוטי נבון, הודיע במפתיע על התפטרותו כששבועות אחדים לפני לכן התפטר סמנכ"ל הכספים ניר ברב, כשברקע הפסדים כבדים ואי־עמידה בתחזיות הצמיחה בבריטניה שבי־קיור לייזר הציגה למשקיעים במסגרת ההנפקה.
בעקבות ההתפטרות של נבון בעל השליטה והמייסד של החברה מיקי שלוסר מינה את ד"ר רום אליעז למנכ"ל אך כהונתו של זה נמשכה ארבעה חודשים בלבד. בדצמבר 2022 הוא פוטר כשברקע טענות מצד ההנהלה כי אינו מתאים לתפקיד, וכן על כך שניסה לכלוא את אשת היו"ר ציפורה שלוסר באחד החדרים במשרדי החברה ובכך שעשה שימוש אישי בכרטיס אשראי של החברה. אליעז מצדו האשים את הבעלים בעסקאות בעלי עניין, וען כי הם העבירו נכסים מבי־קיור לייזר לחברה הפרטית AiGAiN שמשווקת מכשיר קוסמטי, וטען כי חשיפת הכשלים על ידו הובילה לפיטוריו. הוא הגיש נגד בי־קיור לייזר תביעה על סך של 4.4 מיליון שקל.
שלוסר, שייסד את בי־קיור לייזר לפני כ־16 שנה, נאלץ להודיע לפני כשבועיים על עזיבתו את תפקיד היו"ר ועל חיפוש אחר יו"ר חדש. זאת אחרי שלא עדכן את הדירקטוריון ואת המשקיעים על הודעה שקיבל בפברואר 2022 מהיצרן הסיני של מכשירי הבי־קיור לייזר, ולפיה רק לשניים מהדגמים שהוא מייצר עבור החברה יש אישור רגולטורי המאפשר את מכירתם בשוק האירופי. המחדל התגלה רק באחרונה, כשמשלוח של מכשירים להונגריה לא אושר לכניסה למדינה בשל אי־עמידה בתקן הדרוש.
באוקטובר האחרון התפטרו מהדירקטוריון של בי־קיור לייזר גם דורון תורג'מן ותמר כהן גורמן, לאחר שהתריעו במכתב ששיגרו לשלוסר על כשלים בממשל התאגידי בחברה, והביעו חשש למצבה הפיננסי וליציבותה.
בבי־קיור לייזר סירבו למסור תגובה.