סגור
משרדי פריון נטוורק ב חולון
משרדי פריון נטוורק בחולון

פריון רוכשת את Hivestack הקנדית ב-100 מיליון דולר במזומן

חברת טכנולוגיות הפרסום הדיגיטלי הישראלית מתחילה לממש את הציפייה ממנה לשימוש בקופת המזומנים שלה, בהיקף חצי מיליארד דולר; המנכ"ל טל יעקובסון לכלכליסט: הרכישה הנוכחית היא רק הראשונה בסדרה

פריון, חברת טכנולוגיות הפרסום הדיגיטלי, רוכשת את Hivestack הקנדית ב-100 מיליון דולר במזומן.
העסקה, שתכניס את החברה הישראלית לשוק של טכנולוגיות פרסום מחוץ לבית (DOOH), עשויה לגדול ב-25 מיליון דולר נוספים, בהתאם לעמידה ביעדים של החברה הנרכשת.
היעדים נקבעו לשלוש שנים, ואם עובדי Hivestack יעמדו בהם, הם יהיו אלה שיקבלו את הכסף בצורת בונוסים ותגמול מבוסס מניות.
במסגרת היעדים שנקבעו תצטרך החברה לייצר הכנסות נטו בניכוי התשלום למתווכים (EX-TAC) של 212 מיליון דולר בין 2024 ל-2026 ורווח EBITDA של 56 מיליון דולר בתקופה זו. החברה הקנדית מעסיקה היום 154 עובדים, המטה שלה נמצא במונטריאול ויש לה סניפים במקומות רבים בעולם, בדגש על המזרח הרחוק, שם שלטי החוצות הדיגיטליים נפוצים במיוחד.
ברכישה הנוכחית מתחילה פריון לממש את הציפייה הארוכה ממנה לשימוש בקופת המזומנים של חצי מיליארד דולר עליה היא יושבת כבר תקופה ממושכת.
למעשה, המזומנים מהווים היום כ-40% משוויה של החברה שנסחרת בניו יורק ובתל אביב לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר.
בשונה ממניות חברות טכנולוגיה רבות, מניית פריון שמרה על תשואה חיובית לאורך השנה האחרונה ובחמש השנים האחרונות היא זינקה פי שמונה לאור השיפור המתמשך בביצועים התפעוליים.
לפני חצי שנה נכנס לתפקיד המנכ"ל טל יעקובסון שהחליף את דורון גרסטל, שהוביל מהפך בחברה. כעת המנכ"ל החדש, שצורף באחרונה גם לדירקטוריון, מתכנן להוביל אסטרטגיה של רכישות ואומר לכלכליסט כי הרכישה הנוכחית היא רק הראשונה בסדרה.
"אנחנו רוצים להתרחב, ממשיכים לדבר עם חברות נוספות גם כעת וב-2024 צופים שתהיה עוד רכישה", אומר יעקובסון. לפני המינוי למנכ"ל יעקובסון ניהל את חטיבת החיפוש של פריון ובעבר היה בין העובדים הראשונים של סימילרווב, בה כיהן בתפקידים בכירים.
כך למשל, מסכי הענק בצומת שיבויה בטוקיו עובדים על הטכנולוגיה של הייבסטאק. עם לקוחות החברה נמנות חברות המחזיקות במסכים וכן חברות פרסום כגון דנצו וזנדר. הרכישה מכניסה את פריון לראשונה לשוק זה שעל פי הערכות צפוי לצמוח מ-21.5 מיליארד דולר השנה ל-30.7 מיליארד דולר ב-2026, כך על פי PQ Media.
הייבסטאק אינה החברה הגדולה בתחום, אך יש לה נוכחות משמעותית באסיה, כאשר פריון מתכננת להרחיב את הפריסה לאיזורים בהם היא חזקה יותר. מבחינה טכנולוגית, אחרי העסקה תהיה לפריון פריסה בכל סוגי הפרסום הדיגיטלי.
פריון היא אחת מחברות הטכנולוגיה הוותיקות בישראל שהוקמה עוד ב-1999 כחברת סרגלי כלים ועברה מאז גלגולים שונים. בעקבות המשבר הגדול בעולם סרגלי הכלים, היא המציאה את עצמה מחדש והיום היא פועלת בכל ערוצי הפרסום הדיגיטלי המרכזיים - ביניהם פרסום בחיפוש, פרסום ברשתות החברתיות, פרסום באתרי אינטרנט, וידאו ו-CTV.
פריון מעסיקה 440 עובדים, מתוכם 230 בישראל. בין הלקוחות שלה רשתות קמעונאיות גדולות בארה"ב כגון טארגט ואלברטסונס וגם מיקרוסופט שעבורה מפיצה החברה הישראלית את מנוע החיפוש ובשלושת הרבעונים הראשונים של 2023 רשמה פריון הכנסות של 509 מיליון דולר, המשקפות צמיחה של 18% מול התקופה המקבילה. ב
ניכוי התשלומים למתווכים (EX-TAC) הסתכמו ההכנסות ב-220 מיליון דולר והרווח הנקי עמד על 78 מיליון דולר. תזרים המזומנים מפעילות הגיע ל-105 מיליון דולר, כך שהרכישה הנוכחית לא תכביד במיוחד על פריון. את 2023 היא צפויה לסיים עם הכנסות של 730-750 מיליון דולר, צמיחה של 16% לעומת 2022.