סגור

ברקע לעסקת כלל ביטוח - מקס הרוויחה 52 מיליון שקל ברבעון

חברת כרטיסי האשראי, שעשויה להימכר לכלל, מסכמת רבעון ראשון עם עלייה בהכנסות וברווח. תיק האשראי גדל גם הוא. המנכ"ל רון פאינרו: "הרבעון מייצג למעשה את חזרתו של המשק לשגרה כמעט מלאה".

חברת כרטיסי האשראי מקס מסכמת רבעון ראשון עם קפיצה של 30% בשורת הרווח הנקי, שעמדה על 52 מיליון שקל, לעומת 40 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה. הרווח משקף תשואה על ההון של 14%.
הכנסות מקס בתקופה הסתכמו ב-394 מיליון שקל, לעומת 312 מיליון שקל ברבעון המקביל, צמיחה של כ-26%. העלייה בהכנסות מיוחסת, בין היתר, לגידול במחזורי כרטיסי אשראי בארץ ובחו"ל בעקבות חזרת הטיסות והתאוששות התיירות בארץ ובעולם.
הדו"חות מתפרסמים בשעה שעל הפרק העברה אפשרית של השליטה בחברה. קרן ורבורג פינקוס, הבעלים של מקס, חתמה לאחרונה על מכירת חברת כרטיסי האשראי לכלל אחזקות, לפי שווי של 2.47 מיליארד שקל - עסקה זו טרם הושלמה.
ההוצאות להפסדי אשראי הסתכמו בכ-17 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות מהפסדי אשראי של 5 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2021. הצמיחה המשמעותית בפעילות העסקית עומדת מאחורי רישום ההוצאות.
1 צפייה בגלריה
רון פאינרו
רון פאינרו
מנכ"לל מקס רון פאינרו
(צלם: הדר דולן)

כמות כרטיסי האשראי התקפים עמדה על בתום הרבעון על 3 מיליון שקל, צמיחה של 9.3% לעומת סוף מרץ 2021 ושדרוג של כ-2.6% לעומת סוף שנת 2021. כמות הכרטיסים החוץ-בנקאיים גדלה בכ-14.5% ו-5.1%, בהתאמה. מחזור העסקאות זינק ב-22.3% ל-25.5 מיליארד שקל.
יתרת תיק האשראי הצרכני (לקוחות פרטיים) הסתכמה בסוף הרבעון בכ-6.9 מיליארד שקל, צמיחה של 7.6% בהשוואה ליתרה בסוף שנת 2021 ושל 29.7% בהשוואה ליתרה בסוף הרבעון המקביל אשתקד. שיעור הריבית הממוצעת על האשראי הצרכני עמד על 7.2%, בדומה לשיעור הריבית בסוף דצמבר 2021 ולעומת 7.6% בסוף מרץ 2021. תיק האשראי של החברה (כולל אשראי לעסקים) עמד על כ-7.5 מיליארד שקל, גבוה ב-30% מהיקף התיק ברבעון המקביל בשנה שעברה.
מנכ"ל מקס רון פאינרו, מסר: "הרבעון הראשון של שנת 2022 מייצג למעשה את חזרתו של המשק לשגרה כמעט מלאה אחרי תקופה ארוכה מאוד ומאתגרת שבה המשק כולו התמודד עם השלכות הקורונה. אנחנו רואים שהישראלים חוזרים לטוס ולנפוש, הביקוש לאשראי עלה ואנחנו רואים מחזורים בהיקפים שאף עולים על הרמות שהכרנו טרום המשבר. ברבעון הראשון, כמו גם ברבעון השני עד כה, אנו רואים את המשך מגמת הצמיחה שראינו ברבעון הקודם, עלייה בפעילות הסליקה וההנפקה וחזרה של מחזורי עסקאות בחו"ל בקצב מהיר מכפי שראינו עד כה".