סגור

פריגו רוכשת חברה צרפתית לטיפול ביבלות וצלקות ב-2.1 מיליארד דולר

חברת התרופות, שנסחרת בניו יורק ובתל אביב, רוכשת את HRA Pharma. פריגו מעריכה שלאחר השלמת העסקה יתווספו לה הכנסות של 400 מיליון יורו בשנה. במקביל סנופי הצרפתית הודיעה שהיא רוכשת את חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית קדמון הולדינגס תמורת 1.9 מיליארד דולר

חברת התרופות פריגו, שמניותיה נסחרות בבורסה של תל אביב, רוכשת את HRA Pharma, שנמצאת בידי בית ההשקעות גולדמן זאקס וחברת ההשקעות אסטורג. העסקה תתבצע במזומן בתמורה ל-1.8 מיליארד יורו (2.1 מיליארד דולר), והיא נעשית לפי האסטרטגיה של פריגו להפוך לחברה שממוקדת בבריאות הצרכן בטיפול עצמי (Consumer Self Care).

HRA, בדומה לפעילותה של פריגו, היא יצרנית של מוצרי טיפול עצמי לצרכנים, שניתן לרכוש ללא מרשם, אך לא מהווים תרופות שנמכרות מעבר לדלפק. ההתמחות של HRA היא בשלושה מוצרים, מוצרים בתחום הטיפול ביבלות (Blister), מוצרי בריאות האישה ומוצרים לטיפול בצלקות. מדובר בחברה צרפתית שרכישתה על ידי פריגו תרחיב את הנוכחות של האחרונה באירופה. כמו כן בפריגו ציינו כי לשתי החברות יש תחומי פעילות חופפים, כך שיתאפשר לרוכשת לבצע מהלכי התייעלות כחלק מהעסקה.
פריגו השלימה את מכירת עסקי התרופות הגנריות שלה לקרן ההשקעות אלטריס קפיטל תמורת 1.55 מיליארד דולר ביולי האחרון. המנכ"ל של פריגו, מורי קסלר, שנכנס לתפקידו בחודש אוקטובר לפני שלוש שנים, הופך את החברה בשנתיים וחצי האחרונות לחברה שמתמקדת בטיפולים עצמאיים לצרכן, על פני תרופות מעבר לדלפק (OTC). פריגו מציעה מוצרי בריאות ואיכות חיים בעיקר בצפון אמריקה ובאירופה, העוסקים בין היתר בטיפוח העור, ויטמינים, תוספי תזונה, משככי כאבים ועוד.

1 צפייה בגלריה
מוריי קסלר מנכ"ל פריגו
מוריי קסלר מנכ"ל פריגו
מורי קסלר, מנכ"ל פריגו
(צילום: בלומברג)

לפי הערכת פריגו, לאחר השלמת העסקה, שצפויה להיסגר עד סוף המחצית הראשונה של השנה הבאה, יתווספו לה הכנסות של 400 מיליון יורו (472.6 מיליון דולר) בשנה, והרווח המתואם יעלה בדולר למניה, שתי התוספות החל משנת 2023.
הקשר של פריגו לישראל נעשה לאחר עסקת רכישת חברת אגיס בישראל ב-2004 תמורת 831 מיליון שקל. בעל השליטה באגיס, מורי ארקין, ניהל את החברה שאותה הקים אביו. החברה פעלה בתחום יבוא התרופות לארץ ובהמשך הפכה גם ליצרנית תרופות. מאז העסקה נסחרות מניות פריגו בבורסה התל-אביבית, אך בחודשים האחרונים, לאחר מכירת פעילות התרופות ללא מרשם שלה, נשמעו הערכות שפריגו תחליט לבסוף למחוק את עצמה מהמסחר בבורסה התל-אביבית.

רכישה גדולה גם לסנופי

העסקה של פריגו לרכישת HRA אינה היחידה היום בשווקים. גם חברת התרופות הצרפתית סנופי הודיעה שהיא רוכשת את חברת הביוטכנולוגיה האמריקאית קדמון הולדינגס תמורת 1.9 מיליארד דולר, בעסקת מניות לפי שווי של 9.5 דולר למניה. מניות קדמון הולדינגס זינקו ב-73.2% במסחר המקדים בוול סטריט לשער של 9.18 דולר, והן משלימות עלייה של 121% מתחילת השנה. העסקה תוסיף לפורטפוליו של סנופי טיפול בשם רזורוק (Rezurock), שאושר לאחרונה על ידי ה-FDA. מדובר בטיפול למושתלים נגד סינדרום בשם GvHD.