וול סטריט: דאו ג'ונס טיפס לשיא; ברודקום נפלה ב-12.6%, בלקסטון קפצה ב-7.5%
מדד דאו ג'ונס התחזק ב-1.7%, מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ונאסד"ק נחלש ב-0.1%; ברודקום אכזבה בהכנסות הרבעון, ולא העלתה את התחזית השנתית למכירות שבבי AI; בלקסטון מגבילה את הפדיונות מקרן שלה; עוד אחרי הדוחות - מניית חברת אבטחת הסייבר קראודסטרייק נפלה ב-3.8%
נעילה מעורבת בניו יורק; דאו ג'ונס בשיא
המסחר בוול סטריט ננעל הערב (ה') במגמה מעורבת. מדד דאו ג'ונס טיפס ב-1.7% לשיא, מדד S&P 500 עלה ב-0.4% ונאסד"ק נחלש ב-0.1%. ברודקום נפלה ב-12.6%, בלקסטון קפצה ב-7.5%, קראודסטרייק נפלה ב-3.8%. יונייטד הלת' טיפסה ביותר מ-5%. בנוסף, ג'יי.פי מורגן ו-וולמארט התחזקו ב-4% וב-1% בהתאמה.
מסכים ירוקים בוול סטריט
מסכים ירוקים בשעה זו בבורסות ניו יורק. מדד דאו ג'ונס מטפס ב-1.8%, מדד S&P 500 עולה ב-0.5% ונאסד"ק מוסיף לערכו 0.1%. ברודקום נופלת ב-13%, בלקסטון קופצת ב-7.9%. קראודסטרייק נופלת ב-4.2%.
מדד נאסד"ק מצטרף למגמה החיובית
מדד נאסד"ק מוחק לחלוטין את הירידות שרשם עד כה, ועובר כעת לעלייה של 0.1% מדד S&P 500 מטפס ב-0.5% ודאו ג'ונס עולה ב-1.6%.
בלקסטון מזנקת לאחר שהגבילה פדיונות מקרן האשראי הפרטי BCRED
ענקית ניהול הנכסים בלקסטון הגבילה את משיכות המשקיעים מקרן האשראי הפרטי BCRED ל-5% מהמניות ברבעון, לאחר שבקשות הפדיון הגיעו ל-10% ברבעון השני. הקרן הלא סחירה מנהלת נכסים בהיקף של 79 מיליארד דולר.
המהלך מגיע על רקע עלייה בבקשות פדיון גם בקרב גופי השקעה פרטיים נוספים: פרטנרס גרופ השווייצרית צמצמה בקשות פדיון בכלי השקעה בתחום ההון הפרטי באירופה, ומסרה כי היא ערוכה להגביל משיכות גם בקרנות נוספות.
מניית בלקסטון קופצת ב-7.5% לאחר ירידה של 4% אמש.
המשך
יונייטד הלת' קופצת לאחר ש-BofA העלה את המלצת המניה
מניית חברת שירותי הבריאות יונייטד הלת' קופצת ב-5.1% לאחר שבנק אוף אמריקה העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה" ואת מחיר היעד של המניה מ-420 דולר ל-450 דולר.
האנליסט קווין פישבק כתב כי תוצאות הרבעון הראשון משקפות שיפור בפעילות ולא רק השפעות חד-פעמיות, על רקע ירידה בעלויות רפואיות ושימוש נמוך יותר בשירותים. במקביל, מורגן סטנלי העלה את מחיר היעד למניה ל-453 דולר מ-395 דולר, והחברה צמצמה את מספר המבוטחים, מכרה את פעילות אופטום בבריטניה והשקיעה בבינה מלאכותית.
הירידות בנאסד"ק מתמתנות: אלפבית מטפסת ב-3.4%
וול סטריט נעה לכיוון חיובי: דאו ג'ונס מחזק את העליות לשיעור של 1.7%, בעוד מדד נאסד"ק מצמצם את הירידות ונסוג כעת ב-0.2% בלבד.
ברודקום ממשיכה לבלוט באדום בנפילה של 14%, קראודסטרייק מאבדת 6.9% ומיקרון נופלת ב-7%. מנגד - אלפבית עולה ב-3.4%, אמזון ואורקל מטפסות ב-2.2%, מטא מתחזקת ב-2.5%.
מחירי הנפט נחלשים ביותר מ-2%
מחירי הנפט נחלשים, על רקע דיווח שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ אינו מעוניין לחדש את המערכה מול איראן, למרות העימותים האחרונים.
הנפט מסוג WTI מאבד 3.1% ונסחר ב-93.1 דולר לחבית, הברנט נחלש ב-2.6% ונסחר ב-95.3 דולר לחבית.
טראמפ אמר לעוזריו כי הפסקת האש שנמשכת זה שבועות עם איראן מחזיקה מעמד למרות עימותים ספורדיים, כך אמרו גורמים אמריקאים ששמם לא נמסר ל"וול סטריט ג'ורנל" (The Wall Street Journal). הנשיא אמר כי ישקול לסיים את שביתת הנשק אם איראן תהרוג חיילים אמריקאים, אמרו הגורמים.
הבית הלבן סירב להגיב על הדיווח כשנשאל על כך על ידי CNBC. גורם בבית הלבן אמר כי אף שטראמפ "תמיד מעדיף פתרון דיפלומטי", הוא היה ברור לגבי ההשלכות אם איראן תסרב להגיע להסכם.
המשך
מניות הטכנולוגיה נופלות בנאסד"ק אחרי הדוחות המאכזבים של ברודקום
הבורסות בניו יורק פותחות את היום בתנועות מעורבת, עם עלייה במדד דאו ג'ונס לצד ירידה במניות הטכנולוגיה, כשהמשקיעים מוכרים מניות שבבים בעקבות הדוח המאכזב של ברודקום.
מדד דאו ג'ונס מטפס ב-1%, מדד S&P 500 נחלש ב-0.3% ונאסד"ק נסוג ב-1%.
אחרי הדוחות - ברודקום נופלת ב-14.2% וקראודסטרייק מאבדת 7.8%.
עוד במניות השבבים - מיקרון ו-ARM נופלות ב-6.2%, AMD ומארוול מאבדות 5.2% כאשר עבור מארוול מדובר בתיקון חלקי לאחר רצף של חמישה ימים ירוקים.
המשך
מספר הבקשות החדשות לדמי אבטלה ברמה הגבוהה ביותר זה כמעט ארבעה חודשים
תביעות האבטלה הראשונות הגיעו בשבוע שעבר לרמתן הגבוהה ביותר מאז תחילת פברואר, כך דיווח משרד העבודה.
מספר הבקשות הראשונות - נתון שנועד לשקף את רמת הפיטורים במשק - עלה ב-13 אלף בשבוע שהסתיים ב-30 במאי ועמד על 225 אלף, מעל צפי האנליסטים ל-215 אלף והרמה הגבוהה ביותר של תביעות מאז 7 בפברואר.
בחדשות כלכליות נוספות, הפריון עלה ב-0.3% ברבעון הראשון, פחות מהתחזית ל-0.5%, בעוד עלות העבודה ליחידת תפוקה עלתה ב-1.8%, פחות מההערכה ל-2.4%, לפי הלשכה לסטטיסטיקה של העבודה.
המשך
מגמה מעורבת בחוזים בניו יורק, כשמניות הטק מחלישות
החוזים על דאו ג'ונס עולים ב-0.5%, על נאסד"ק יורדים ב-1%, על S&P 500 יורדים ב-0.4%. מניות הטק מחלישות בטרום ובראשן ברודקום שנופלת ב-12.5%, וקראודסטרייק שצוללת ב-10.3%, שתיהן אחרי תוצאות הרבעון.
חברת Partners Group מגבילה פדיונות עקב זינוק בבקשות משיכה ומזהירה מהתפשטות הלחץ לפרייבט אקוויטי
ענקית קרן ההשקעות הפרטיות השווייצרית Partners Group עולה ב-2.6% בבורסת ציריך. נערכת להגביל משיכות משקיעים במספר רחב יותר של קרנותיה, כך מסרה לאחר שהגבילה פדיונות באחת הקרנות האירופיות שלה בעקבות זינוק בבקשות יציאה.
מנהל הקרנות, הנסחר בציריך, הזהיר כי העלייה החדה במשיכות לקוחות, שטלטלה השנה את שוק האשראי הפרטי, מתחילה כעת לגלוש גם לתחום הפרייבט אקוויטי.
ביום רביעי הודיעה Partners Group כי היא עוצרת משיכות מקרן Global Value SICAV ברמה של 5%, לאחר שבקשות הפדיון הגיעו ל-9.8%.
החברה התריעה כי קרן נוספת — כלי השקעה אמריקאי בפרייבט אקוויטי הרשום בדלאוור — צפויה להתמודד גם היא עם בקשות פדיון בהיקף של כ-6% מהשווי הנכסי הנקי ברבעון השני. שלוש קרנות evergreen נוספות, שנכסיהן מסתכמים יחד בכ-9.7 מיליארד דולר, צפויות גם הן לחוות פדיונות ברבעון השני בשיעור של 3.5%–5%, כך מסרה החברה.
בהודעה ציינה Partners Group כי נרשמת תנודתיות מוגברת בקרנות פתוחות מסוג “evergreen”, והוסיפה כי תטיל מגבלות נזילות של 5% בקרנות כאלה אם בקשות המשיכה יעלו על רף זה.
הבהלה ליציאה מצד משקיעים מחזירה את החששות מפני לחצים בתעשיית השווקים הפרטיים הגלובלית.
“מנגנוני הנזילות נועדו להגן על משקיעים לטווח ארוך ולהבטיח שהתשואות ימשיכו להיגזר מאיכות הנכסים הפרטיים הבסיסיים, ולא מדינמיקת זרימות קצרות טווח,” אמר המנכ"ל דייוויד לייטון.
לדבריו, חברות הפורטפוליו של Partners Group מציעות “פוטנציאל עלייה משמעותי”, והוסיף כי מאז הקמתן, הקרנות המרכזיות של החברה הניבו ללקוחות תשואה של יותר מפי חמישה על ההשקעה הראשונית.
Partners Group ציינה כי כ-80% מתוך 185 מיליארד דולר בנכסים המנוהלים מגיעים ממשקיעים מוסדיים ארוכי טווח, בעוד 20% מגיעים ממשקיעי wealth פרטיים.
מניית Partners Group הנסחרת בציריך צנחה ביותר מ-16% ביום רביעי, בעוד שמניות של שחקניות מרכזיות בשווקים הפרטיים בארה״ב, בהן KKR, Blackstone ו-Ares, נסגרו גם הן בירידות באותו יום.
המשך
עוברים לשלב הטרום בניו יורק
ואין כמעט שינוי לעומת המסחר המאוחר, כאשר ברודקום וקראודסטרייק נופלות בטרום ב-11% בעקבות הדוחות. ענקית השבבים ברודקום נסחרת בשווי שוק של 2.27 טריליון דולר. חברת אבטחת הסייבר קראודסטרייק נסחרת בשווי שוק של 190 מיליארד דולר.
החוזים על דאו ג'ונס עולים ב-0.2%, על נאסד"ק יורדים 0.4%, על S&P 500 יורדים ב-0.2%.
פרשינג סקוור של ביל אקמן מכרה את החזקתה ב‑UMG; המניה נופלת ב-7%
מניית יוניברסל מיוזיק גרופ יורדת בכ-7% לאחר דיווחים כי פרשינג סקוור מכרה את החזקתה בחברה, בעקבות שני ניסיונות השתלטות כושלים.
UMG הודיעה ביום חמישי בבוקר כי רכשה מחדש יותר מ-14 מיליון מניות רגילות שהוחזקו על ידי קרנות שונות של פרשינג סקוור, בשווי של 250 מיליון יורו (289.9 מיליון דולר), כחלק מתוכנית רכישה עצמית קיימת בהיקף של 500 מיליון יורו.
ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי קרן הגידור של ביל אקמן מכרה את החזקתה ב-UMG בשווי של למעלה מ-1.5 מיליארד דולר, ברווח מוערך של כ-600 מיליון דולר.
המשך
עליות קלות בבורסות אירופה
פרנקפורט מטפסת ב-0.4%, כמו גם פריז. לונדון ללא תנועה מהותית.
נמשכת הנפילה בביטקוין - שירד עד ל-61 אלף דולר
הביטקוין העמיק את הירידות וצנח ביותר מ-6% עד לרמה של כ-61,340 דולר. עתה התאושש מעט ונסחר סביב 64 אלף דולר.
מה עומד מאחורי המהלך: המטבע הדיגיטלי הגדול בעולם נמצא במגמת מכירות בימים האחרונים. סנטימנט המשקיעים הידרדר מוקדם יותר השבוע לאחר שחברת Strategy (MSTR), הנחשבת לשחקנית מרכזית בתחום החזקות הקריפטו, חשפה בתחילת השבוע כי מכרה מטבעות לראשונה מאז 2022.
למרות שמכירת 32 מטבעות הייתה רק חלק קטן מהחזקות הביטקוין של Strategy, המהלך זעזע את השווקים, שכן הוא מהווה סטייה מהאסטרטגיה האגרסיבית של החברה לרכישה והחזקה (buy-and-hold).
אנליסטים מצביעים על רמת 65,000 דולר כרמת תמיכה מרכזית.
"אם תתרחש פריצה ממושכת ומשמעותית מתחת לרמה זו, יגבר הסיכוי לבחינה מחודשת של השפל של פברואר סביב 60,000 דולר", אמר דייוויד מוריסון, אנליסט שווקים בכיר ב-Trade Nation.
אד אנגל מ-Compass Point ציין כי 26% ממכירות הביטקוין ב-30 הימים האחרונים הגיעו ממשקיעים שרכשו את המטבע במחירים מעל 90,000 דולר.
"קבוצת רוכשי השיא הללו הפגינה עמידות לאורך שוק הדובים; עם זאת, הם מתחילים כעת להיכנע כאשר הביטקוין מתקרב לשפל מחזורי חדש", כתב אנגל.
"הדבר מחזק את הערכתנו כי שוק הדובים של הביטקוין נמצא בשלבים מתקדמים", הוסיף.
המשך
קראודסטרייק עקפה את התחזיות אך המניה צנחה ב-10.7% במסחר המאוחר; ה-AI ממשיך להניע צמיחה
קראודסטרייק עקפה במעט את תחזיות וול סטריט לרבעון הראשון הפיסקלי לאחר סגירת המסחר ביום רביעי, אך המניה ירדה ב-10% בעקבות הדוח. כך נראו התוצאות לעומת תחזיות LSEG:
רווח מתואם למניה: 1.10 דולר לעומת צפי ל-1.07 דולר. הכנסות: 1.39 מיליארד דולר לעומת תחזית של 1.36 מיליארד דולר.
חברת הסייברסקיוריטי מסרה כי ההכנסות צמחו ב-26% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי הסתכם בכ-27.8 מיליון דולר, או 11 סנט למניה, לעומת הפסד נקי של 104.3 מיליון דולר, או 42 סנט למניה, בשנה שעברה.
קראודסטרייק הודיעה גם על פיצול מניות ביחס של 1 ל-4 שייכנס לתוקף ביולי. המניה נסגרה ביום רביעי במחיר של 747.61 דולר.
המנכ"ל ג'ורג' קורץ אמר כי החברה נהנית מ"נקודת מפנה בתחום ה-AI" המונעת מעלייה באימוץ הפלטפורמה מצד לקוחות.
"ברבעון הראשון, עולמות הסייברסקיוריטי וה-AI המתקדם התנגשו: זה היה רגע ה-Mythos," אמר בהודעה לעיתונות. "קראודסטרייק היא תשתית האבטחה ל-AI, חיונית לאימוץ מוצלח של AI."
קראודסטרייק היא חלק מגל חברות סייבר שנהנות מביקוש גובר לכלי הגנה, כאשר מודלים מתקדמים כמו Mythos של Anthropic מאיימים להאיץ את קצב מתקפות הסייבר.
הסקטור הצליח גם להתגבר על חששות מהשפעת ה-AI שזעזעו מניות תוכנה מוקדם יותר השנה. מניית קראודסטרייק עלתה בכ-60% מתחילת השנה.
קורץ אמר בשיחת הוועידה כי זיהוי ותגובה מבוססי AI (AIDR) מתפתחים כמנוע צמיחה חדש עבור החברה, וציין כי צבר ההזמנות לרבעון השני כבר עלה על 50 מיליון דולר.
"תחשבו על קראודסטרייק ככלי העבודה — ה'אתים והמעדרים' — של הבהלה לזהב הטכנולוגית הגדולה בהיסטוריה," אמר.
קראודסטרייק היא בין הראשונות שבוחנות את מודל Mythos של Anthropic במסגרת Project Glasswing, שבמסגרתו קיבלו חברות נבחרות גישה מוקדמת למודל, על רקע חשש משימוש זדוני נרחב אם יופץ לציבור.
כדי להתמודד עם העלייה ב-AI אוטונומי (agentic AI), קראודסטרייק ומתחרותיה ביצעו גל רכישות נרחב במטרה להרחיב יכולות AI, כאשר לקוחות בוחנים מחדש את אסטרטגיות הסייבר שלהם.
בין העסקאות האחרונות: רכישה בהיקף של 740 מיליון דולר של סטארטאפ אבטחת הזהויות SGNL וכן סטארטאפ הסייבר מבוסס AI פנגיאה.
קראודסטרייק צופה הכנסות של כ-1.44 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, בהתאם פחות או יותר לתחזית של 1.43 מיליארד דולר של LSEG. בנוסף, החברה העלתה את תחזית הצמיחה בהכנסות חוזרות שנתיות חדשות (net new ARR) לשנת הכספים 2027 לטווח של 6.53 עד 6.56 מיליארד דולר.
המשך
האדם העשיר בעולם נמצא על סף מעמד של טריליונר
מנכ"ל SpaceX, אילון מאסק, מחזיק בנתח בחברת הרקטות הרב-פעמיות שלו ששוויו על הנייר עומד על 866.5 מיליארד דולר, לפי תשקיף ההנפקה המעודכן של החברה שפורסם ביום רביעי. SpaceX מסרה כי היא מתכננת לתמחר את ההנפקה הקרובה שלה לפי 135 דולר למניה, המשקף שווי של כ-1.77 טריליון דולר.
עבור מאסק בן ה-54, הנפקת SpaceX, הצפויה בשבוע הבא, מגיעה 16 שנים לאחר שהנפיק את טסלה. כיום הוא מחזיק מניות ביצרנית הרכב החשמלי בשווי של כ-355 מיליארד דולר, וכן אופציות שעשויות להוסיף למעלה מ-100 מיליארד דולר לסכום זה.
לפי הדיווח מיום רביעי, שליטת ההצבעה של מאסק ב-SpaceX לאחר ההנפקה תהיה מעל 82%. עם זאת, עליו להחזיק בכל מניותיו במשך שנה.
"אנו מאמינים כי אחזקתו המשמעותית של מר מאסק מעניקה לו תמריץ כלכלי לסייע להצלחת החברה", נכתב בפרק גורמי הסיכון בתשקיף. לאחר תקופת נעילה של 366 ימים, "מר מאסק לא יהיה כפוף לכל התחייבות לשמור על אחזקתו בחברה ויוכל לבחור בכל עת לאחר מכן למכור את כל או חלק מהותי ממניותיו, או להפחית את אחזקתו", נכתב במסמך.
הונו של מאסק צמח בהתמדה במשך יותר מעשור, כאשר מניית טסלה החלה לזנק באופן משמעותי ב-2013. הוא הפך לראשונה לאדם העשיר בעולם ב-2021, כשהוא עוקף את מייסד אמזון ג'ף בזוס. אך מניית טסלה צנחה ב-65% בשנת 2022, לפני ששבה לעלות לשיאים חדשים בשנים שלאחר מכן.
לפי פורבס, שווי הונו של מאסק עומד כיום על 826 מיליארד דולר, הרבה מעל למייסד-שותף של גוגל, לארי פייג', שנמצא במקום השני עם פחות מ-300 מיליארד דולר.
בהנחה ש-SpaceX תונפק בנאסד"ק בשבוע הבא בשווי הצפוי או קרוב אליו, מאסק יעמוד בראש שתיים מתוך שמונה החברות בעלות השווי הגבוה ביותר בארה"ב. SpaceX תהיה מעל טסלה ומטא בקרב החברות ששוויין מעל טריליון דולר.
עם זאת, מבחינת הכנסות, SpaceX קטנה בהרבה מאותן ענקיות. בשנה שעברה רשמה החברה הכנסות של 18.67 מיליארד דולר. לשם השוואה, מטא עברה את רף ה-200 מיליארד דולר בהכנסות, וטסלה רשמה מכירות של כמעט 95 מיליארד דולר.
לאחרונה, חלק מהמשקיעים העלו ספקולציות כי התוכנית האולטימטיבית של מאסק עשויה להיות מיזוג בין SpaceX לטסלה, כדי לאחד משאבי בינה מלאכותית ולייעל גיוסי הון עתידיים. למאסק יש תמריצים כלכליים משמעותיים בכל אחת מהחברות, הכוללים יעדים שאפתניים במיוחד.
ב-SpaceX נקשרו תגמוליו של מאסק לשני אבני דרך: הגעה לשווי שוק של 7.5 טריליון דולר ויישוב מאדים עם לפחות מיליון תושבים. במקביל, בעלי המניות של טסלה אישרו בסוף השנה שעברה תוכנית תגמול הכוללת 12 מדרגות, כאשר כל תשלום מותנה בעלייה בשווי השוק ובהישגים תפעוליים.
המשך
ברודקום אכזבה בהכנסות; התחזית ל-AI נותרה ללא שינוי והמניה נפלה במסחר המאוחר ב-12%
ברודקום דיווחה על הכנסות נמוכות מהצפוי בדוח הרווחים לרבעון הפיסקלי השני.
המניה ירדה במסחר המאוחר והמשיכה לרדת על רקע אכזבה מכך שהמנכ"ל הוק טאן לא העלה את תחזית החברה לשנה כולה למכירות שבבי בינה מלאכותית בהיקף של 100 מיליארד דולר.
כך ביצעה יצרנית השבבים לעומת תחזיות הקונצנזוס של LSEG: רווח מתואם למניה: 2.44 דולר, לעומת צפי ל-2.40 דולר. הכנסות: 22.19 מיליארד דולר, לעומת צפי ל-22.27 מיליארד דולר.
ההכנסות עלו ב-48% לעומת 15 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד, כך מסרה ברודקום. המכירות עלו ברבעונים האחרונים, בעיקר בזכות ביקוש לשבבי AI מותאמים אישית, כולל יחידות עיבוד Tensor של גוגל.
החברה צופה הכנסות של כ-29.4 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי, לעומת תחזית אנליסטים בוול סטריט של 28.53 מיליארד דולר.
מניית ברודקום עלתה בכ-40% מתחילת השנה נכון לנעילת יום רביעי, לעומת עלייה של 16% במדד נאסד"ק. מאז סוף 2022, עם תחילת גל הבינה המלאכותית הגנרטיבית בעקבות ChatGPT, המניה זינקה כמעט פי תשעה.
הרווח הנקי עלה ל-9.31 מיליארד דולר, או 1.91 דולר למניה, עלייה של 88% לעומת 4.97 מיליארד דולר, או 1.03 דולר למניה, ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם אינו כולל תגמול מבוסס מניות והתאמות מס.
ברודקום מסייעת לחברות טכנולוגיה אחרות לפתח שבבים מותאמים אישית, ומספקת קניין רוחני וטכנולוגיות חיוניות הנדרשות לשבבי AI. החברה מושכת תשומת לב גוברת מצד משקיעים, על רקע מגמה שבה ענקיות ענן מפתחות שבבים מותאמים משלהן. בדצמבר אמר טאן כי אנתרופיק הזמינה שבבי AI בהיקף של 10 מיליארד דולר.
טאן אמר בשיחת משקיעים כי לברודקום שישה לקוחות מרכזיים בתחום השבבים המותאמים, בהם אנתרופיק, גוגל, מטא ו-OpenAI, אשר מניעים את הצמיחה בהכנסות מתחום הבינה המלאכותית. עם זאת, הוא לא העלה את תחזית המכירות לשבבי AI לשנת 2026.
"אנו מצפים שהמומנטום יימשך לתוך שנת הכספים 2027, ומאשררים את התחזית להכנסות משבבי AI בהיקף העולה על 100 מיליארד דולר", אמר טאן.
טאן הוסיף כי החברה תציע "שבבים בלבד", במקום מערכות AI משולבות מלאות כפי שציינה בעבר כי תספק ללקוחותיה.
הכנסות מתחום הבינה המלאכותית יותר מהוכפלו ברבעון השני ל-10.8 מיליארד דולר, כאשר טאן מייחס זאת לשבבי AI מותאמים ולרכיבים נוספים הדרושים לחיבורם לרשת. לדבריו, החברה מצפה שההכנסות מתחום זה יגדלו פי שלושה ברבעון הנוכחי ל-16 מיליארד דולר.
"ההזמנות שמתקבלות אינן לאספקה מיידית", אמר טאן. "חלק מהלקוחות מקווים לקבל מוקדם יותר, אך בפועל כולם מבינים שעליהם ליישר קו עם גורמים נוספים לפני שניתן יהיה לספק."
ברודקום דיווחה על הכנסות של 15.1 מיליארד דולר מחטיבת פתרונות השבבים, הכוללת גם רכיבי תקשורת ורכיבי Wi-Fi לצד מאיצי AI ורכיבי רשת — מעל תחזית StreetAccount שעמדה על 14.72 מיליארד דולר.
בנוסף, החברה מוכרת תוכנות ארגוניות, שחלק גדול מהן נרכש במסגרת רכישת VMware בשנת 2023. ברודקום דיווחה על הכנסות של 7.18 מיליארד דולר מתוכנות תשתית, עלייה של 9% משנה לשנה, אך מתחת לתחזית האנליסטים שעמדה על 7.32 מיליארד דולר.
המשך
ירידות בבורסות אסיה, סופטבנק צונחת
שווקי אסיה-פסיפיק יורדים הבוקר, בעקבות הירידות בוול סטריט בלילה הקודם, כאשר המתיחות בין איראן לארצות הברית ממשיכה לשמור על מחירי הנפט ברמות גבוהות ולהגביר חששות בתחום האנרגיה והאינפלציה.
טוקיו יורדת ב-1.4% אחרי שרשמה אתמול שיא, הונג קונג יורדת ב-1.5% וסיאול יורדת ב-1%.
מניית סופטבנק גרופ נופלת ב-11% על רקע דיווח כי מכרה החזקה של 3.25% בחברת המשקפיים ההודית Lenskart Solutions בעסקת בלוק.
נמל התעופה הבינלאומי של כוויית הותקף על ידי איראן מוקדם ביום רביעי, יום אחד בלבד לאחר שפיקוד המרכז של ארה"ב (CENTCOM) הודיע כי סיכל מספר טילים בליסטיים איראניים וכטב"מים, וכן ביצע "תקיפות הגנה עצמית" באי קשׁם שבמפרץ הפרסי. זאת, לדבריו, בתגובה ל"ניסיונות תקיפה" מצד טהראן.
במידת הצורך, ישראל וארה"ב מוכנות לתקוף שוב את איראן, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בריאיון בלעדי ל-CNBC.
"ישראל מוכנה וגם הכוחות האמריקאיים מוכנים. אני חושב שאיראן צריכה לקחת זאת בחשבון. אני חושב שהם לוקחים זאת בחשבון, אבל הם משחקים באש", אמר נתניהו.
חוזי הנפט מסוג West Texas Intermediate עלו ביותר מ-2% וננעלו ברמה של 96.02 דולר ביום רביעי, בעוד שמדד הנפט הבינלאומי ברנט התחזק בכמעט 2% ונסגר ברמה של 97.81 דולר לחבית.
המשך



