סגור

אחרי שש שנים בתפקיד: מנכ״ל מיטרוניקס פורש, והמשקיעים מפילים את המניה

אייל טרייבר יסיים את תפקידו בסוף השנה, אחרי 13 שנים בחברה; מיטרוניקס, ששווייה מעל 7 מיליארד שקל ונסחרת במדד הדגל של הבורסה, מייצרת רובוטים לניקוי בריכות; ב-12 החודשים האחרונים נסקה המניה ב-132%, אך היום נחתכת כמעט ב-6% בשל הודעת הפרישה; טרייבר: "זו חברה שאני אוהב ומחובר אליה בכל נימי נפשי"

מיטרוניקס יוצאת לדרך חדשה: אחרי קרוב לשש שנים מאז שמונה לתפקיד מנכ"ל מיטרוניקס, אייל טרייבר הודיע היום (ב') על פרישתו מניהול יצרנית הרובוטים לניקוי בריכות. טרייבר יפרוש במועד שיסוכם עם החברה לאחר שיושלם הליך האיתור למנכ"ל חלופי, כך נמסר מטעמה של מיטרוניקס.


המשקיעים לא שמחו לשמוע על הפרישה של מי שהפך להיות מזוהה עם הצלחת מיטרוניקס, ומנייתה נסחרת מאז הבוקר בירידה של 5.7%.

1 צפייה בגלריה
אייל טרייבר מנכ"ל מטרוניקס
אייל טרייבר מנכ"ל מטרוניקס
אייל טרייבר, מנכ"ל מטרוניקס הפורש
(צילום: אלעד גרשגורן)

שווי השוק של מיטרוניקס כיום עומד על קצת מעל 7 מיליארד שקל. הירידות במחיר המניה מגיעות אחרי שנה פנטסטית בשווי שלה, בסיומה של קדנציה מוצלחת לטרייבר. כשנכנס לתפקיד ב-18 באוגוסט 2015, היה זה לאחר שביוני 2015 הצטרפה המניה למדד ת"א 75 (כיום זהו מדד ת"א 90), המדד עם המניות שהן בשווי הנמוך יותר, השורה השנייה של מדד ת"א 100 דאז (כיום מדד ת"א 125).
מגמת הצמיחה בעסקים של מיטרוניקס נמשכה באותן שנים, ובאוגוסט 2020 נכנסה למדד הדגל של הבורסה, שבו נכללות המניות בעלות שווי השוק הגבוה ביותר - מדד ת"א 35. ב-12 החודשים האחרונים, מאז מאי אשתקד, זינקה המניה ב-132%.
קודם לכניסתו לתפקיד המנכ"ל, כיהן טרייבר בתפקידי ניהול שונים במיטרוניקס. הוא עובד בחברה זה 13 שנים. עד 2015 שימש בתפקיד סמנכ"ל המכירות והשיווק של החברה. במיטרוניקס ציינו כי בכוונת טרייבר להמשיך בכהונתו עד סיום השנה למימוש משימות ויעדי החברה, באופן שיאפשר העברה סדורה וראויה של תפקיד המנכ"ל, ובאופן שהחברה, בראשות הדירקטוריון שלה, תוכל לקיים הליך סדור לאיתור המחליף בתפקיד.
מיטרוניקס זכתה למיקום איכותי מאוד בבדיקת פערי השכר שערך "כלכליסט" והתפרסמה היום. הפער בין שכרו של טרייבר לעלות הממוצע לעובד בחברה עמד על פי 6.5 בלבד, זאת לעומת פערים של פי 117 למשל בחברת שיכון ובינוי, שהגיעה למקום הראשון.
יש להדגיש כי למרות המרחק הגדול בין הפערים בהשתכרות המנכ"לים בשתי החברות, מיטרוניקס, שכאמור שווה 7 מיליארד שקל וממוקמת במדד ת"א 35, נמצאת לא הרחק משיכון ובינוי, ששווי השוק שלה 9.5 מיליארד שקל והן חברות באותו מדד.
טרייבר מסר היום: "לאחר תהליך פנימי אישי ארוך קיבלתי את ההחלטה לסיים את תפקידי כמנכ"ל מיטרוניקס. מדובר בתהליך לא פשוט והחלטה קשה לסיים תקופה של 13 שנים בחברת מיטרוניקס, מהן שש שנים כמנכ"ל. זו חברה שאני אוהב ומחובר אליה בכל נימי נפשי. בהסתכלות על מסע החברה והמסע האישי שלי בתקופה זו, אני חש גאווה עצומה מהתפתחות החברה וההישגים שהגענו אליהם בבנייה, בפיתוח היכולות והמיצוב של מיטרוניקס בשוק".
טרייבר הוסיף: "יש לי ביטחון מוחלט בתשתיות החברה – החזון, האסטרטגיה, המבנה הארגוני, תשתיות התפעול וההפצה, התרבות והערכים שמייצרים עוגנים חזקים ומשמעותיים התומכים בהמשך ההצלחה של החברה". הוא סיים ואמר: "לאחר סיום תפקידי, אקדיש את הזמן למחשבות על עתידי האישי".
יונתן בשיא, יו"ר הדירקטוריון, ציין: "תקופת כהונתו של אייל כמנכ"ל תיזכר כתקופה מצוינת למיטרוניקס. החברה התפתחה, התקדמה והגיעה להישגים משמעותיים בעסקיה. אייל הוביל שינוי אסטרטגי משמעותי, טיפח וכונן הנהלה מקצועית ומחויבת במטה ובחברות-הבנות. לצד ההישגים הללו, ראויה לציון לא פחות הטמעת תרבות ארגונית ערכית יוצאת דופן שבאה לידי ביטוי בכל הרבדים בחברה. התוצרים הללו הם מורשת שתישאר עם מיטרוניקס שנים קדימה".
בשיא ציין עוד: "דירקטוריון החברה צפוי למנות ועדת איתור שמטרתה להמליץ לדירקטוריון על מחליף ראוי לאייל, אשר ימשיך להצעיד את החברה בציר האסטרטגי הברור בו היא צועדת בהצלחה. אנו מצפים לסיים את תהליך הבחירה בשלושת החודשים הקרובים על מנת לאפשר תהליך חפיפה מסודר".