הרווח הנקי של אורבניקה נחתך כמעט בחצי ברבעון השלישי
מכירות חברת האופנה מקבוצת קסטרו-הודיס עלו ב-11.5% ל-242.4 מיליון שקל, אך הרווח הנקי ירד ל-8.6 מיליון שקל; מפעילה 105 חנויות ואתרי אונליין; המעבר למרכז לוגיסטי חדש העלה את הוצאות הלוגיסטיקה והאחסון; פתיחת 5 חנויות חדשות הובילה לעלייה בהוצאות המכירה והשיווק, והפיכת החברה לציבורית לפני כחצי שנה הקפיצה את הוצאות ההנהלה וכלליות; המניה נפלה בת"א ב-12.8%
אורבניקה מקבוצת קסטרו-הודיס חתמה את הרבעון השלישי עם עלייה במכירות, לצד שחיקת הרווחיות וירידה חדה של 47.2% ברווח הנקי שהסתכם ב-8.6 מיליון שקל. המניה נפלה בבורסת ת"א ב-12.8%.
פתיחת חמש חנויות חדשות וצמיחה של 5% בפדיון חנויות זהות שפעלו גם ברבעון השלישי אשתקד, הובילו לעלייה של 11.5% במכירות אורבניקה, שהסתכמו ברבעון השלישי ב-242.4 מיליון שקל.
החברה מפעילה 105 חנויות ואתרי אונליין בשלושה תחומי פעילות: אופנת הלבשה, אביזרי אופנה ומותג הודיס.
המעבר למרכז לוגיסטי חדש העלה את הוצאות הלוגיסטיקה והאחסון, כך שגם בקיזוז ירידה בהוצאות השינוע והתחזקות השקל, רשמה החברה עלייה נמוכה של 4.25% בלבד ברווח הגולמי, שהסתכם ב-128.4 מיליון שקל.
כתוצאה מכך, נשחקה הרווחיות הגולמית ל-52.9% מהמכירות, לעומת 56.6% ברבעון המקביל אשתקד.
פתיחת חנויות חדשות הובילה לעלייה של 18.8% בהוצאות המכירה והשיווק שהסתכמו ב-96.6 מיליון שקל, בשל עלייה בשכר העבודה, כתוצאה מהכשרת עובדים לחנויות חדשות, ומעליית שכר המינימום. ואילו הפיכת החברה לציבורית לפני כחצי שנה, הקפיצה את הוצאות ההנהלה וכלליות ב-20.6% ל-15.7 מיליון שקל.
כתוצאה מכך ירד הרווח התפעולי ב-35.8% ל-18.6 מיליון שקל, ושיעורו נשחק ל-7.7% מהמכירות, לעומת 13.4% ברבעון המקביל אשתקד.
יאיר אוחיון, יו"ר אורבניקה ומנכ"ל קבוצת קסטרו-הודיס מסר: "אורבניקה נמצאת בעיצומו של תהליך התרחבות משמעותי. המעבר למרכז הלוגיסטי החדש מהווה קפיצת מדרגה תפעולית שתתמוך בהאצת קצב הצמיחה. בהתאם לאסטרטגיית ההתרחבות המואצת, תוצאות הרבעון הושפעו זמנית מעלויות המעבר למרלו״ג החדש ומהוצאות הקשורות להקמת ופתיחת חנויות חדשות. אנו ממוקדים בחוזק ובפוטנציאל הצמיחה של המותגים שלנו, בהמשך פריסת חנויות, בגידול בהכנסות למ"ר וברווחיות".
מריאנו קרפ, מנכ"ל אורבניקה הוסיף כי "החברה ממשיכה ליישם את התוכנית האסטרטגית המבוססת על צמיחה ארוכת טווח תוך מיקסום הרווחיות של המותגים אורבניקה והודיס והגדלת המכירות באתרי האון-ליין. אנו ממוקדים בפריסת החנויות של אורבניקה ואורבניקה סטיישן תוך אופטימיזציה של תמהיל המוצרים ובהודיס בהגדלת חנויות הקונספט לחנויות מגה קונספט והרחבת הפעילות לקטגוריות צמיחה חדשות ובפרט קטגוריית האקטיב ספורט".






























