סגור

דוח חזק ללאומי: צמיחה של 20% בתיק האשראי ודיבידנד של 322 מיליון שקל

הבנק הגדול בישראל במונחי שווי שוק סיכם את הרבעון עם רווח של 1.6 מיליארד שקל - עלייה של 19% והרווח השני בגובהו שהציג לאומי אי פעם; התשואה על ההון טיפסה ל-15.6% לעומת 14.2% ברבעון המקביל

בנק לאומי פירסם הבוקר (ג') דוחות חזקים לרבעון הראשון של 2022.
הבנק הגדול בישראל מבחינת שווי שוק סיכם את שלושת החודשים הראשונים של השנה עם רווח של 1.6 מיליארד שקל - עלייה של 19% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
זהו הרווח השני בגובהו שהציג לאומי אי פעם, והוא נמוך רק מרווח של 1.67 מיליארד שקל שהציג הבנק ברבעון השני של 2021.
הבנק הציג תשואה על ההון של 15.6% לעומת 14.2% ברבעון המקביל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
חנן פרידמן על רקע בנק לאומי חדש
חנן פרידמן על רקע בנק לאומי חדש
מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן
(צילומים: רון קדמי, שאול גולן)
בשורה העליונה הציג לאומי עלייה של 23% בהכנסות מריבית ברבעון הראשון, שהסתכמו ב-2.9 מיליארד שקל. ההכנסות שאינן מריבית נחלשו ב-31% והסתכמו ב-950 מיליון שקל. סעיף ההכנסות מריבית צפוי לצמוח ברבעונים הבאים, לאחר שתוך חודשיים העלה בנק ישראל פעמיים את הריבית, שהגיעה אתמול ל-0.75%.
לאומי הקטין את ההוצאות התפעוליות שלו ברבעון הראשון ב-2.5% ל-1.79 מיליארד שקל. הוצאות השכר של הבנק קטנו ב-6% למיליארד שקל.
הבנק שמנהל חנן פרידמן הציג צמיחה מפתיעה בתחום האשראי לציבור, שקפץ ברבעון הראשון ב-20% והסתכם ב-365 מיליארד שקל. תיק המשכנתאות של לאומי גדל ב-4% ל-107 מיליארד שקל מתחילת השנה. שיעור צמיחה צנוע יחסית לזה שהציג דיסקונט (25%) ודומה לזה של בנק הפועלים.
עם פרסום הדוח הודיע לאומי על חלוקת דיבידנד של 322 מיליון שקל שהם 20% מהרווח הנקי לרבעון הראשון. מדובר בדיבידנד צנוע ביחס למדיניות חלוקת הדיבידנד של הבנק שעומדת על חלוקה רבעונית של 50% מהרווח הנקי. את ההחלטה לחלק דיבידנד פחות ניתן לתלות באי הוודאות בשווקים, לצד החשש כי הבנק יחרוג מהחשיפה שלו לענף הנדל"ן והבינוי.
2 צפייה בגלריה
סניף של בנק לאומי ב רחוב גלגלי הברזל ב הרצליה
סניף של בנק לאומי ב רחוב גלגלי הברזל ב הרצליה
סניף של בנק לאומי בהרצליה
(צילום: שאול גולן)
בנק ישראל מגביל את הבנקים בחשיפה לענף הנדל"ן והבינוי עד ל-22% מהונם. הגדלת ההון ושמירתו (על ידי צמצום הדיבידנד) מאפשרת לבנק לעמוד בהגבלה. על פי הדו"ח הבנק עומד בהגבלה למרות שהחשיפה שלו עלתה לכדי 131.3 מיליארד שקל בסוף הרבעון הראשון לעומת 119 מיליארד בתחילת השנה ועתה הוא קרוב מאוד למגבלה.
מניית בנק לאומי טיפסה מתחילת השנה ב-0.8%, למרות ירידה של 2.7% במדד הבנקים באותו הזמן.