סגור

האופציות לעובדים עלו לאלביט 32 מיליון דולר והרווח צנח ב-27.7%

ההכנסות ברבעון הראשון עלו ב-21% ל-1.4 מיליארד דולר, אבל צבר ההזמנות קפא. בוצי מכליס: "שמחים לשלם לעובדים ולחלוק איתם את ההצלחה". מניית אלביט יורדת בתל אביב בכ-7%

התחרות על עובדים מול חברות ההייטק והמאמץ לשמר את כוח האדם הקיים הביאו לירידה של 27.7% ברווח הנקי של אלביט מערכות ברבעון הראשון של 2022. מניית אלביט יורדת היום בכ-7% בבורסה בתל אביב.
יצרנית המערכות הביטחוניות הפרישה 32 מיליון דולר למימון אופציות הפאנטום שנתנה למאות עובדים בשנה שעברה, והרווח הנקי של החברה צלל ל-52.8 מיליון דולר, לעומת 72.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
2 צפייה בגלריה
בצלאל מכליס נשיא אלביט
בצלאל מכליס נשיא אלביט
בצלאל מכליס, נשיא אלביט
(צילום: אלביט מערכות )
הירידה ברווחיות מצטרפת לקיפאון בצבר ההזמנות, שעומד על 13.7 מיליארד דולר, מה שהביא לכך שלראשונה מזה שנים יש לתעשייה האווירית המתחרה צבר הזמנות גדול יותר, בסך 14 מיליארד דולר.
התעשייה האווירית, שכחברה ממשלתית מנועה מלחלק אופציות לעובדים, הרוויחה ברבעון הראשון של השנה 78 מיליון דולר, ועקפה באופן נדיר את אלביט גם בסעיף הזה.
אולם במכירות ממשיכה אלביט להוביל, עם עלייה של 21% ל-1.35 מיליארד דולר ברבעון הראשון השנה, לעומת 1.2 מיליארד של התעשייה האווירית. בשורת הרווח הגולמי רשמה אלביט עלייה של 16% ל-326.9 מיליון דולר.
מנכ"ל אלביט בצלאל (בוצי) מכליס אמר לכלכליסט כי "בלי התשלום לעובדים שנועד לפצות על העלייה במניית אלביט היינו רושמים עלייה ברווח. אנחנו שמחים לשלם לעובדים ולחלוק איתם את ההצלחה של החברה. יש קצת התקררות בתחרות מצד הייטק, אבל עוד מוקדם לראות לאן דברים הולכים".
2 צפייה בגלריה
רובוט רוק של אלביט מערכות 2
רובוט רוק של אלביט מערכות 2
רובוט רוק של אלביט מערכות
(אלביט מערכות)
התוצאות לא מבטאות את הציפיות הגבוהות שיש כעת למשקיעים מכם, בעקבות המלחמה באוקראינה.
"רשמנו עלייה של 21% בהכנסות, ועוד בשער דולר נמוך יחסית שעלה מאז. המלחמה באוקראינה פרצה לקראת סוף הרבעון וכבר מביאה לנו הכנסות, אבל ההשפעות שלה יורגשו יותר בהמשך. רשמנו עלייה במכירות בעיקר באסיה ובאירופה, ויש ביקוש חזק למערכות שלנו".
אלביט קיימה בשבועות האחרונים אירוע הדגמה גדול של החימוש המדויק שלה, מתותחים ופגזים ועד רקטות וחימוש משוטט, בהשתתפות מאות אורחים מעשרה צבאות. ברבעון האחרון היא קיבלה חוזה בסך 16 מיליון דולר לספק למכון וייצמן טלסקופ חלל, וחוזה של עשרות מיליוני שקלים ממשרד הביטחון לפיתוח מערכות מתקדמות ללוחמי חי"ר.
החזרה לשגרה אחרי שיא מגפת הקורונה, שמתבטאת במקרה של אלביט בחזרה לפעילות שיווקית מלאה בחו"ל, התבטאה בעלייה של 68% בהוצאות השיווק והמכירה ל-87 מיליון דולר לעומת ינואר 2021, בימי הגל הרביעי, ושל 32% בהוצאות הנהלה וכלליות ל-84.3 מיליון דולר.