סגור

אחרי שקיבל מענק של 20 מיליון שקל המוסדיים מנעו תגמול נוסף למנכ"ל גמא

מנורה, מבעלי מניות המיעוט העיקריים בחברת האשראי החוץ־בנקאי, הצביעה נגד הענקת אופציות בשווי של חצי מיליון שקל לאריאל גנוט, שקיבל מענק הנפקה חלומי ב־2021

למוסדיים נמאס מההתנהלות של גמא בנושא התגמול למנכ"ל אריאל גנוט, שמשך שכר בעלות של 26.6 מיליון שקל ב־2021, מהם מענק הנפקה של 20.2 מיליון שקל, והם הצביעו פה אחד נגד החלטת החברה להעניק לו חבילת אופציות בשווי של 464 אלף שקל לשלוש שנים.


בעלי מניות המיעוט העיקריים בגמא הם מנורה (6.3%). קולה של הפניקס, ששולטת (60.3%) בגמא, לא נספר בהצבעה בשל היותה בעלת עניין. עם זאת, המוסדיים הצביעו בעד הענקת אופציות בחצי מיליון שקל ליו"ר החברה, ארז יוסף.

1 צפייה בגלריה
מנכ"ל גמא אריאל גנוט
מנכ"ל גמא אריאל גנוט
מנכ"ל גמא אריאל גנוט
(צילום: יוטיוב)

גמא ניהול וסליקה הונפקה ב־2021 לפי שווי של 720 מיליון שקל (לפני הכסף), מה שסידר לגנוט את התגמול החלומי. אף שזכה במענק ההנפקה החליטה ועדת התגמול של גמא להעניק לו 140 אלף אופציות נוספות למניות החברה במחיר של 3.3 שקלים לאופציה. לפי המוצע, חצי מהחבילה יבשיל לאחר שנתיים וחצייה השני יבשיל לאחר שלוש שנים. גנוט מחזיק ב־2.4% מגמא, שנסחרת בשווי של יותר מ־700 מיליון שקל, מה שגוזר לאחזקתו שווי של 17 מיליון שקל. האופציות שהובטחו לגנוט ניתנו כחלק מ־11.8 מיליון אופציות שחולקו לבכירים בחברה.
בהפניקס התקשו להבין את הצבעת המוסדיים נגד הענקת האופציות לגנוט בטענה שהיא חלק מתנאי העסקתו של המנכ"ל ובהתאם למדיניות התגמול של החברה. בכירים בהפניקס כינו את החלטת המוסדיים "הצבעת מחאה" נגד החלטת ועדת הגמול של החברה, זאת בשל העובדה במדובר בחבילת אופציות קטנה שהיא חלק מחבילה גדולה בהרבה שרובה אושר. טענה זו של הבכירים בהפניקס מגדילה את האפשרות לביצוע אובר־רולינג נגד החלטת האסיפה הכללית. על פי חוק החברות דירקטוריון החברה רשאי לאשר מדיניות תגמול ותגמול למנכ"ל שהאסיפה הכללית התנגדה לאישורן.
גנוט, ששכרו אינו כפוף לחוק שכר הבכירים בגופים פיננסיים, קיבל תגמול בעלות שגבוהה פי 12 מעלות השכר של יו"ר הפניקס בני גבאי, שעמדה על 2.2 מיליון שקל, ופי קצת יותר מ־7 מזו של מנכ"ל הפניקס אייל בן סימון עם 3.6 מיליון שקל. לפי החוק, שכר בעלות של יותר מ־2.5 מיליון שקל אינו מוכר לצורכי מס והחברה היא צריכה לשאת במלוא עלותו.
אילולי מנעו המוסדיים את הקצאת המניות, עלות שכרו של גנוט היתה אמורה לעמוד על 5 מיליון שקל - 3.1 מיליון שקל כדמי ניהול, מענק של 1.5 מיליון שקל, וכן הוצאות רכב ותגמול הוני של ב־390 אלף שקל. על פי הפניקס, עלות שכרו של גנוט הופחתה ב־3 מיליון שקל מאז שגמא הפכה לציבורית.