סגור

בלעדי
סטארבורד עולה שלב במאבק על לייבפרסון

במכתב ששיגרה הקרן לבעלי המניות בלייבפרסון היא טוענת כי החברה סובלת מתרבות ארגונית קלוקלת - וזו הסיבה לשווי שבו היא נסחרת

חודשיים לאחר שהגיעה לאחזקה של 9.7% בלייבפרסון וביקשה למנות דירקטורים, הקרן האקטיביסטית סטארבורד עוברת לפסים תקיפים נגד חברת התוכנה האמריקאית.


במכתב ששיגרה אתמול סטארבורד לבעלי המניות בלייבפרסון היא טוענת כי החברה סובלת מתרבות ארגונית קלוקלת, אינה יודעת לשמר עובדים, ומתגמלת רק מי שנאמן למייסד החברה. לפי סטארבורד, הסיבה לכך שלייבפרסון נסחרת כיום בת"א ובנאסד"ק בשווי של 1.3 מיליארד דולר - בדומה לשווי שבו נסחרה לפני חמש שנים - אינה נעוצה בשוק, אלא במנהלי החברה. בנוסף, לפי סטארבורד, דירקטוריון לייבפרסון סובל מהיעדר גיוון מגדרי ומתחלופה נמוכה, כך שוותק הכהונה של רוב הדירקטורים הוא 13 שנה.

1 צפייה בגלריה
רוברט לוקאסיו לוקסיו מנכ"ל מייסד לייבפרסון LivePerson 2
רוברט לוקאסיו לוקסיו מנכ"ל מייסד לייבפרסון LivePerson 2
רוברט לוקאסיו מנכ"ל לייבפרסון
(צילום: LivePerson)

"הבעיות של לייבפרסון משתקפות גם בדירוגים הנמוכים שהיא מקבלת באתר גלאסדור, המבוסס על ביקורות שכותבים עובדים על חברות שהועסקו בהן", כתבו בסטארבורד, "לפי דירוגים אלה, רוברט לוקאסיו, מייסד ומנכ"ל של לייבפרסון, סובל מהציונים בין הגרועים בתעשייה".
בסטארבורד מקווים להחליף באסיפת בעלי המניות שתיערך בשבועות הקרובים את ההנהלה והדירקטוריון וכן את היו"ר לוקאסיו. "מעבר לריכוז הכוח של לוקאסיו, בדירקטוריון לייבפרסון אין אפילו דירקטור בלתי תלוי מוביל. מה גם שכל יתר הדירקטורים לא כיהנו בעבר בחברה ציבורית אמריקאית אחרת, כך שאין להם מושג איך נראה ממשל תאגידי", טוענים בסטארבורד.
עוד מציינים בסטארבורד כי "בתקופה של עליות במניות הטכנולוגיה ב־2020 וב־2021, הדירקטורים עסקו במימוש מניותיהם ויחד עם בכירי החברה מכרו מניות לייבפרסון ב־40 מיליון דולר. אף אחד מהם לא בחר להביע אמון בחברה ולרכוש מניות בשוק - אפילו לא בפברואר השנה כשמניית החברה צללה ב־26% בעקבות פרסום דו"חות שנתיים ל־2021 וגם לא כשהיא המשיכה להתרסק בעוד 70% מהשיא".
מניית לייבפרסון ירדה אתמול בתל אביב ב־5.8%, ומתחילת השנה בכ־45.7%.