סגור
סקייליין
נכס של סקייליין (צילום: Skyline Investments)

סקייליין מוכרת שמונה מ-16 המלונות שנותרו לה

החברה הקנדית שמחזיקה 16 מלונות בארה"ב ונסחרת בבורסת ת"א התקשרה בהסכמים למכירת שישה מלונות ותמכור שניים נוספים. התמורה הצפויה ממכירתם תגיע לכ-340 מיליון שקל - הנחה של 12% ממחירם בספרים. בנובמבר מימשה את פעילות המלונאות שלה בקנדה ומלון נוסף שהחזיקה בארה"ב 

מימוש הפעילות המלונאית של סקייליין בארה"ב מתקדם שלב והיא תמכור שמונה מ-16 בתי המלון שנותרו לה במדינה.
בספטמבר דיווחה סקייליין, חברת הנדל"ן המניב הקנדית שנסחרת בתל אביב ומצויה בשליטת מישורים של אלכס שניידר (שניידר מחזיק ב-50% ממניות מישורים שמחזיקה ב-53% מסקייליין), על מזכר הבנות לא מחייב (LOL) למכירת 16 מ-17 נכסי המלונות שהחזיקה בארה"ב בתמורה ל-255 מיליון דולר (930 מיליון שקל).
עוד הודיעה על מגעים למכירת פעילותה המלונאית בקנדה ומלון נוסף בארה"ב. בנובמבר הצליחה לממש את הפעילות בקנדה ואת המלון הנוסף. אך בפברואר הודיעה על סיום המגעים למכירת 16 המלונות לאחר שלא הבשילו לכדי הסכם מחייב.
היום (ד') דיווחה החברה על התקדמות בכוונותיה למימוש ההחזקה במלונות בארה"ב, כשחתמה על שישה הסכמי מכר ומתכוונת לחתום על שניים נוספים, כך שתמכור שמונה מ-16 בתי המלון שלה בארה"ב לארבעה רוכשים שונים. התמורה עבורם בסך מצטבר של 92 מיליון דולר (337 מיליון שקל) נמוכה ב-12% מהשווי שלהם הרשום בספרי החברה, ומועד השלמת העסקה צפוי ברבעון השלישי השנה.
שבעה משמונה בתי המלון משועבדים והשלמת העסקה כפופה לפירעון ההלוואה הבנקאית עבורם שעומדת על 103 מיליון דולר (בריבית של 10.87%). כשסקייליין בוחנת אפשרות לפרוע אותה באמצעות נטילת הלוואה אחרת בגובה 20 מיליון דולר ולשעבד כנגדה חמישה מבתי המלון שלא תמכור בעסקה הנוכחית.
המלונות שיימכרו הם שמונה מ-14 מלונות Courtyard by Marriott שמופעלים תחת הזיכיון של רשת Marriott בקטגורית שירות נבחר (Select Service - המספקים לאורחיהם שירותים שונים אך לא שירות מלא). כשלצידם לסקייליין שני בתי מלון נוספים בעיר קליבלנד: רנסאנס והיאט, שפועלים בקטגוריית שירות מלא. בסקייליין דיווחו על מגעים למכירתם מול רוכשים פוטנציאלים אחרים, אך שאלה עדיין לא הגיעו למשא ומתן מתקדם.
התמורה ממכירת הנכסים מיועדת לשמש לפירעון סדרת אג"ח ב' שמועד פירעונה צפוי ביולי, והחברה תידרש לשלם אז למחזיקיה 141.5 מיליון שקל ולפירעון ההלוואה על הנכסים. התמורה אם תיוותר ממימוש זה, וזו שתיווצר ממימוש המלונות הנוספים בהמשך, עשויה לשמש כחלוקת דיבידנד לבעלי המניות של סקייליין ובכך להציף עבורם ערך. לאחר שמ-2017 לא זכו לדיבידנדים ממנה ואף לא נהנו מעליית שווי המניה – לאחר שבעשר השנים שבהן החברה מונפקת ירד שווי המניה ב-45%, וסקייליין נסחרת כיום לפי שווי של 308 מיליון שקל המשקף 42% מההון העצמי שלה (731 מיליון שקל, נכון לסוף דצמבר).
מתחילת השנה ירדה המניה ב-17%, בעוד מדד ת"א מניב חו"ל בו היא נכללת ירד ב-10%.