סגור

תיק המשכנתאות של מזרחי עלה ל-169 מיליארד שקל - רווחי הבנק זינקו ב-118%

הבנק סיים את הרבעון השלישי עם רווח נקי של 845 מיליון שקל - היקף האשראי שמעניק מזרחי טפחות לשוק הדיור גדל ב-15 מיליארד שקל בתוך שנה; התשואה על ההון עמדה ברבעון על 17.3%, מול 9.5% בתקופה המקבילה בשנה שעברה

מזרחי טפחות מסכם רבעון שלישי עם רווח נקי של 845 מיליון שקל, מול 387 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2020 – קפיצה של 118%. התשואה להון עמדה על 17.3%, מול 9.5% ברבעון המקביל. מזרחי הודיע כי יחלק דיבידנד של 752.7 מיליון שקל לבעלי המניות.
הבנק, בראשות משה לארי, מחזיק בתיק המשכנתאות הגדול בסקטור, והוא כמובן אחד המרוויחים הגדולים מסערת הביקושים בשוק הדיור המקומי.
היקף תיק האשראי לדיור של מזרחי טפחות עמד בתום הרבעון השלישי על 169 מיליארד שקל, לעומת 152 מיליארד שקל ברבעון המקביל בשנה שעברה ו-163.5 מיליארד שקל ברבעון השני. בהתאם לעלייה, צמחו גם ההכנסות מתיק המשכנתאות לסכום של 560 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של 482 מיליון שקל ברבעון המקביל.
כלל הכנסות הבנק ברבעון המדווח הסתכמו ב-2.61 מיליארד שקל, בהשוואה ל-1.92 מיליארד שקל ברבעון המקביל ב-2020. הכנסות מריבית נטו של הבנק גדלו ל-2 מיליארד שקל, לעומת קצת פחות מ-1.5 מיליארד שקל ברבעון השלישי בשנה שעברה.
1 צפייה בגלריה
משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות
משה לארי מנכ"ל מזרחי טפחות
משה לארי, מנכ"ל מזרחי טפחות
(צילום: אבשלום ששוני)
מהדו"חות עולה עוד כי מזרחי טפחות הרחיב את תיק האשראי שלו לעסקים. החברה העניקה אשראי של 600 מיליון שקל לסקטור העסקי ברבעון השלישי, מול 515 מיליון שקל ברבעון הקודם. הרבעון השלישי אשתקד התאפיין בחוסר ודאות במשק בעקבות התפשטות נגיף הקורונה, שגררה צמצום הסיכון והאשראי מצד הבנקים.
לתוצאות הטובות של הבנקים השנה אחראית בעיקר שורת ההפרשות להפסדי אשראי, שמציגה הכנסות בעשרות מיליוני שקלים. בעקבות התאוששות המשק ממשבר הקורונה מחזירים הבנקים חשבונאית (במידה כזו או אחרת) חלק מההפרשות הגבוהות שביצעו אשתקד, ושנועדו בשעתו לספק כרית הון למקרה של הפסדי אשראי ופשיטות רגל בשל המשבר.
לנוכח השיפור במצב הכלכלי משחררים הבנקים את הון האמור חזרה לשורת הרווח. מזרחי טפחות רשם ברבעון השלישי שחרור הון של 36 מיליון שקל (שמתווסף לשורת הרווח), בהמשך לסכום גדול בהרבה של 240 מיליון שקל שנרשמו בשורת הרווח של הרבעון השני.
בנטרול סעיף זה של הפרשות אשראי, מזרחי טפחות מסכם את הרבעון השני עם רווח של 809 מיליון שקל, לעומת 748 מיליון שקל ברבעון השני (ללא נטרול הרווח ברבעון השני עמד הסכום על 988 מיליון שקל, גבוה מהרבעון השלישי המדווח).