סגור
 אוטובוס אגד
אוטובוס אגד

מי המוסדי היחיד שהשתתף בהנפקה של קיסטון וסייע לה להציל את עסקת אגד?

אלטשולר שחם היה הגוף המוסדי היחיד שהשתתף בהנפקת הזכויות שביצעה קיסטון ורכש מניות ב-125 מיליון שקל. סכום זהה הזרימו מייסדי הקרן רוני בירם וגיל דויטש. יתר המוסדיים מוכנים כנראה לספוג דילול של יותר מ-40%, כאשר קיסטון תגייס כספים נוספים למימון עסקת אגד


קיסטון, קרן הריט להשקעה בתשתיות, פרסמה היום (ד') את זהות המשתתפים בהנפקת הזכויות שביצעה במטרה להשלים את המימון הדרוש לרכישת אגד. מהדיווח של הקרן עולה כי בין המוסדיים שמחזיקים במניות הקרן השתתף רק גוף אחד - בית ההשקעות אלטשולר שחם, שרכש מניות ב-125 מיליון שקל. מדובר בכמעט חצי מהסכום הכולל שגויס (302 מיליון שקל), וגבוה משמעותית מהחלק של בית ההשקעות בקרן (13.5%).
סכום זהה הזרימו מייסדי קיסטון רוני בירם וגיל דויטש, שמחזיקים ב-6%. הם הודיעו מראש שיהיו מוכנים להזרים סכום כזה, אם לא תהיה היענות מספקת מצד יתר בעלי המניות.
במקור קיסטון ביקשה לגייס 462 מיליון שקל בהנפקת זכויות, ולהגדיל את הסכום הכולל ל-500 מיליון שקל בהנפקה שתיעשה בדרך של הצעה לא אחידה. וההיענות אכן לא הייתה מספקת.
בין בעלי המניות של קיסטון ניתן למנות גם את כלל ביטוח, מגדל ביטוח ומנורה-מבטחים, שבחרו לא להשתתף בהנפקת הזכויות. כלומר, הגופים האלה מוכנים לספוג דילול של יותר מ-40%, אחרי שקיסטון תגייס עוד 200 מיליון שקל בהצעה לא אחידה. הקרן כבר קיבלה התחייבות לרכישת מניות ב-100 מיליון שקל.
קיסטון, שמנוהלת על ידי נבות בר, רוכשת יחד עם קרנות הפנסיה של המורים והגננות את אגד ב-4.77 מיליארד שקל. בשלב ראשון תרכוש 60% תמורת 2.8 מיליארד שקל, ובתוך שנתיים תוכל לממש אופציה לרכוש את יתר המניות.
ההצעה של קיסטון במכרז שערכה אגד הייתה השנייה בגובהה. ההצעה הראשונה העניקה לאגד שווי של 5.6 מיליארד שקל. יתר ההצעות - שהוצעו על ידי גופים כמו דלק מוטורס ושיכון ובינוי - נקבו בשווי של עד 4 מיליארד שקל.