סגור
בנק פסיפיק ווסטרן בנק pacific western bank
בנק פסיפיק ווסטרן בנק pacific western bank (צילום: REUTERS/Mike Blake)

המשבר שלא חולף: בנק אמריקאי נוסף בסכנת קריסה אחרי נפילה במניה

מניית הבנק האזורי פסיפיק ווסט PacWest צללה מסחר המאוחר ב-52.5% אחרי דיווחים כי הוא שוקל מכירה; בדומה לסיליקון ואלי גם PacWest ידוע בקשריו לקהילה הטכנולוגית ובכך שהוא מחזיק בכמויות גדולות של פיקדונות לא מבוטחים

מניית הבנק האזורי פסיפיק ווסט PacWest Bancorp צללה ב-52.5% במסחר המאוחר בוול סטריט בעקבות דיווחים שבבנק בודקים את האפשרויות האסטרטגיות העומדות בפניו, כך לפי דיווח באתר CNBC.
אדם המעורה בנושא אישר שהאפשרויות הנשקלות כוללות מכירה פוטנציאלית ומינוי יועצים שיעברו על התוכניות ארוכות הטווח לעסק. בפייננשל טיימס דיווחו כי הבנק הורה לבנק ההשקעות פייפר סנדלר לסייע לו לבחון את האפשרויות האסטרטגיות, כולל מכירה. עם זאת, המקורבים הדגישו כי לא נפתח הליך מכירה רשמי ובבנק שוקלים גם גיוס הון.
קריסת סיליקון ואלי בנק במרץ פגעה במיוחד במניות של בנקים אזוריים רבים בחוף המערבי של ארה"ב, זאת בין השאר בשל החשש שמאגר הלקוחות שלהם קטן. מוקדם יותר השבוע השתלטו הרגולטורים על פירסט ריפבליק בנק שנמכר לג'יי.פי מורגן. בדומה לסיליקון ואלי בנק גם PacWest ידוע בקשריו לקהילה הטכנולוגית ובכך שהוא מחזיק בכמויות גדולות של פיקדונות לא מבוטחים.
ל-PacWest שבסיסו בבוורלי הילס שווי שוק של 750 מיליון דולר, ומנייתו נפלה ב-72% מאז תחילת השנה. הדיווח על הבנק הוביל לירידות במניות של בנקים אזוריים נוספים. כך למשל, מניית Western Alliance Bancorp נפלה ב-27% ומניית קומריקה ירדה ב-10%.
ב-PacWest דיווחו כי ברבעון הראשון של השנה ירד שווי הפיקדונות ביותר מ-5 מיליארד דולר ל-28.2 מיליארד דולר, נכון ל-31 במרץ. עם זאת, בבנק דיווחו כי החל מה-20 במרץ ועד לסוף הרבעון נרשמה עלייה של 1.1 מיליארד דולר בפיקדונות. עוד דיווחו כי בין ה-31 במרץ וה-24 באפריל נוספו עוד 700 מיליון דולר לפיקדונות. עבור הרבעון הראשון דיווח הבנק גם על הפסד של 1.21 מיליארד דולר. מעל 75% מההלוואות שהעניק היו בתחומי הנדל"ן, ו-8% להון סיכון.
הבנק פרסם הצהרה לפיה פנו אליו "מספר שותפים פוטנציאלים ומשקיעים". כמו כן, לפי ההודעה, הבנק לא חווה משיכות פיקדונות "לא שגרתיות" לאחר המכירה של פירסט ריפבליק לג'יי.פי מורגן, ושווי הפיקדונות הסתכם ב-28 מיליארד דולר ביום שלישי.